iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bluetooth tussen iPhone en iPad onmogelijk? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/132940-bluetooth-tussen-iphone-ipad-onmogelijk.html)

Wishaal 08-01-13 22:59

Bluetooth tussen iPhone en iPad onmogelijk?
 
Ik zocht op het internet over de mogelijkheden van iPhone en iPad samen. En daarbij kwam ik telkens tegen dat er werd gezegd dat je ze niet met elkaar kan koppelen via bluetooth (tenminste niet zonder eerst een bepaalde app te downloaden van de appstore)

Maar ik had een keer op iPhone Wi-Fi en 3G verbinding uitgezet, persoonlijke hotspot stond ook uit.
het enige dat aan stond was bluetooth. En ik was gewoon verbonden met m'n iPad. gewoon puur met bluetooth.

Dus waar is het eigenlijk op gebasseerd dat het niet kan? Want ik heb nergens kunnen vinden dat er stond dat het wel mogelijk is.

(kleine bijzaak, ik zocht het op omdat ik foto's en videos wou wisselen tussen iPhone en iPad met behulp van bluetooth, daarvoor heb ik ondertussen al verschillende apps gevonden)

XIII 08-01-13 23:05

Wat wil je precies doen?

De personal hotspot kan wel via Bluetooth.

Wishaal 08-01-13 23:09

Ik wou gewoon zoeken in hoeverre het mogelijk was om foto's en video's uit te wisselen via bluetooth (voor als je een keer ergens bent zonder enige bereik ofzo)

maar ik kon gewoon verbinden zonder dat de personal hotspot functie aan stond.
Zijn er ook anderen bij wie dit gelukt is, of zijn mijn iPhone en iPad "speciaal"?

(iPad heeft ook geen jailbreak, iPhone wel, maar dat was alleen om het simlockvrij te maken, niks anders)

Guest-20180925190238 08-01-13 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wishaal (Bericht 867138)
Dus waar is het eigenlijk op gebasseerd dat het niet kan?

Het is gebaseerd op de Bluetooth profielen die door iOS ondersteund worden :-)

iOS: Supported Bluetooth profiles

apotheosis 11-01-13 02:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wishaal (Bericht 867143)
Ik wou gewoon zoeken in hoeverre het mogelijk was om foto's en video's uit te wisselen via bluetooth (voor als je een keer ergens bent zonder enige bereik ofzo)

maar ik kon gewoon verbinden zonder dat de personal hotspot functie aan stond.
Zijn er ook anderen bij wie dit gelukt is, of zijn mijn iPhone en iPad "speciaal"?

(iPad heeft ook geen jailbreak, iPhone wel, maar dat was alleen om het simlockvrij te maken, niks anders)

Ik snap niet zo goed waarom mensen nog via blu-tooth dat maar traag werkt vind ik foto's wil gaan wisselen? :).
Iedereen die ne smartphone heeft heeft normaal whatsapp staan, probleem is al meteen opgelost of je kan ze eventueel nog via email doorsturen.
Geen bereik? Dat kom ik nog zeer zelden tegen :-). En ligt de data van bv proximus effe plat, dan erger ik me niet datk effe geen fotoke kan doorsturen maar dat ik nimmer kan surfen enz... :).

macleentje 11-01-13 12:41

is toch mooi dat het kan??

apotheosis 11-01-13 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macleentje (Bericht 867766)
is toch mooi dat het kan??

Blu-tooth vind ik goed om draadloos te connecteren met een bepaald toestel zoals een carkit ofzo of naar een luidspreker zoals ik hier heb of zelfs eventueel tege ne maat die naast u zit te gamen maar foto's doorsturen? Dat is al iets van in de prehistorie en ik weet nog goed vroeger hoe traag dat ging om 1 fotoke door te sturen,ppfff, als ge terug achteruit wil gaan, ieder zijn keuze :).
En ga me niet komen vertellen je leven ervan afhangt als je eens een fotoke niet kan doorsturen,komkom :).
Maar men heeft gelijk, het zou of het mag er nog opsteken ;p.

xbored 11-01-13 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 867699)
Iedereen die ne smartphone heeft heeft normaal whatsapp staan, probleem is al meteen opgelost of je kan ze eventueel nog via email doorsturen.
Geen bereik? Dat kom ik nog zeer zelden tegen :-).


Heb jij op je iPad whatsapp staan dan?
En voor wat betreft bereik..... Je kan wel bereik op je iPhone hebben maar als je nou eens een iPad heb zonder 3G functie??

Dus zo'n hele gekke vraag vind ik het niet...

apotheosis 12-01-13 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xbored (Bericht 867830)
Heb jij op je iPad whatsapp staan dan?
En voor wat betreft bereik..... Je kan wel bereik op je iPhone hebben maar als je nou eens een iPad heb zonder 3G functie??

Dus zo'n hele gekke vraag vind ik het niet...

Nog nooit van tethering gehoord?
Ik verbind mijn iPhone met mijn iPad, zo kan ik op andere plaatsen waar ik geen Wi-Fi heb beide toestellen terzelfdertijd gebruiken. Je kan ook foto's en dergelijke doorsturen via facebook of fb app messenger die ik gebruik en email, via de berichten app op de iPad enz...mogelijkheden zat.

Niachbv 25-01-13 14:42

bluetooth
 
hallo mijn iphone 5 ios 6.02 verliest telkens de bluetooth verbinding met een pas aangekocht tek apparaat dat mijn iphone zou moeten kunnen verbinden met mijn hoorapparaten van Specsavers (advance 6.12+). als ik nu een gesprek wil beluisteren of het geluid via mijn gehoorapparaten wil laten horen moet ik eerst in instellingen handmatig de bluetooth verbinding tot stand brengen. Is daar iets aan te doen in instellingen? zijn er ook gebruikers die een andere oplossing hebben dan het tek kastje in combinatie met gehoorapparaten?

xbored 25-01-13 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 868024)
Nog nooit van tethering gehoord?
Ik verbind mijn iPhone met mijn iPad, zo kan ik op andere plaatsen waar ik geen Wi-Fi heb beide toestellen terzelfdertijd gebruiken. Je kan ook foto's en dergelijke doorsturen via facebook of fb app messenger die ik gebruik en email, via de berichten app op de iPad enz...mogelijkheden zat.


Ja dat heb Ik wel maar mischien heeft de starter wel een laag Internet abonnement.... En zou het hem te veel data kosten?? Dan nog heb je geen whatsapp op de iPad zonder JB.
foto's via Facebook en messenger kunnen ja, maar volgens mij vroeg hij over de werking van Bluetooth en het pairen van beide devices....

mrboolean 25-01-13 20:20

Bluetooth is intussen flink sneller geworden vergeleken met de eerste versies. Als je even een bestand van een paar MB wil versturen is dat natuurlijk veel sneller dan het over 3G versturen via mail of Whatsapp. Wat mij betreft mogen ze dit dus wel eens een keer gaan ondersteunen onder ios.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:30.