iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone hersteld na waterschade maar geen netwerk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/132982-iphone-hersteld-na-waterschade-maar-geen-netwerk.html)

Welsey1983 09-01-13 16:38

Iphone hersteld na waterschade maar geen netwerk
 
Hallo iedereen,
ik heb eerst gebruik gemaakt van jullie zoekfunctie maar daar kwam ik geen antwoord tegen dus start ik een nieuwe topic.

Vorige week,vriendin van me laat haar iphone 4s in nen emmer vallen. Ik doen hem open,leg hem in rijst en ... wanneer ik hem aanzet werkt alles,behalve dat ze geen provider kan kiezen,Wi-Fi,camera,speakers alles werkt behalve " zoeken ".

Nu eergistere avond,een vriend van me,krijgt water over zen broek,ik doe hetzelfde als hierbove,open maken,rijst enz... deze werkt terug maar weer geen netwerk te vinden,Wi-Fi werkt maar kan geen provider kiezen.

Op het internet naar heel veel filmkes gezien en de kabel aan de batterij connecter is voor het netwerk en deze zit vast !

Iemand nog suggestie's voor dit probleem?De garantie is natuurlijk niet meer geldig omdat er duidelijk te zien is dat er vochtschade is door middel van de rode ( gekleurde ) stickers

Groetjes

colliehome 09-01-13 16:55

Heb je al eens de simkaartconnecter met alcohol proper gemaakt en/of een andere sim gebruikt dan die dat er normaal in zit

Welsey1983 09-01-13 17:32

De sim heb ik al gewisseld en meerdere geprobeerd maar die simconnector heb ik nog niet proper gemaakt omdat op het eerste zicht alles toch goed " koper " was.
Seffens dan eens terug open maken en de simconnecot proper maken maar wat als het probleem daamee niet is opgelost?
In ieder geval,al bedankt voor uw snelle reactie !

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2013 om 16:42 ----------

Het herstellen van netwerkinstellingen heb ik ook al eens geprobeerd maar mss dat deze dan werkt na uw tip ( hopelijk toch )

Guest-20180925190238 09-01-13 17:42

Ik kan van hier uit niet in die iPhones kijken. Maar even een theoretische beschouwing.

Als de GSM/UMTS/HSPDA antennes van die iPhones ondergedompeld worden in water dan ontstaat er een oneindig grote impedantie (impedance mismatch) met als gevolg oneindig grote staande golven die de radiochip kunnen opblazen. Al het uitgezonden HF-vermogen wordt dan naar de radiochip gereflecteerd.

Nu komt jouw volgende vraag: waarom werkt Wi-Fi dan nog? Misschien stond Wi-Fi uit en indien het aanstond is het vermogen van de staande golven veel lager dan het vermogen van de GSM/UMTS/HSPDA staande golven. Ca. maximaal 100 mW vs. maximaal 2.000 mW.

Succes verder :)

Welsey1983 09-01-13 18:20

Ik heb eerst nog vanalles geprobeerd en ik las iets en dacht van kzal het maar eens probere en ik kwam dit tegen :
Here is my solution to this problem. After changing three screens on iPhone 4S with iOS6. All three with this problem.

The solution I found: Insert the sim before you turn on the phone. Then connect the iPhone to the Wi-Fi. Take the sim card out, and put if back in ;) Hopefully this will resolve the problem. Worked for me all three times :)

I think the reason this might work is that it change the time and date to normal... :p



If you use iOS 6 try to set the correct time in settings and reboot before inserting SIM card. Let me know if this works please

I tried the date/time-thing and it worked. Amazing!

En ......... jajaja dit heeft het voor mij gedaan !!!

Iets stoms, een onnozel klein ding maar ik ken iemand die vanavond heel gelukkig gaat zijn met zen iphone !

Dank voor diegene die met tips afkwamen en die tijd hadden om te reageren !

Guest-20180925190238 09-01-13 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Welsey1983 (Bericht 867347)
Dank voor diegene die met tips afkwamen en die tijd hadden om te reageren !

Goed zo :) En ik zat er zoals gewoonlijk weer eens naast met mijn "theoretische beschouwingen" :o

De groetjes nor Antwaarpe :)

Welsey1983 09-01-13 18:37

maar dat kon het ook zijn geweest want electronica en water komt meestal niet goed maar voor je de vuilbak opent en de iphone erin gooit toch maar eerst probere om het te herstellen en dan heb je tenminste toch geprobeerd !!!
Ik ben wel wijzer geworden van uw theorie want daar had ik nog niet stil bij gestaan.

Welsey1983 10-01-13 00:48

Der juist is de vriend ( met het water over zen broek ) de iphone komen hale en hij dolgelukkig omdat hij terug werkt en nie moet gaan zoeke achter een nieuw exemplaar.
Omdat ik bij die eerste iphone dat probleem van de provider niet kreeg opgelost ben ik die eerste terug gaan ophalen,nog eens gekuist van binnen en alle contactjes zitte goed vast maar ik krijg maar geen netwerk signaal. Ook heb ik alle stappen al gedaan die hierboven staan beschreven. Iemand nog een idee of raden jullie uiteindelijk dan toch maar een winkeltje aan die zo'n herstellingen uitvoert maar niet via apple natuurlijk ;-)

Welsey1983 10-01-13 09:24

Ik krijg ook geen melding dat er geen simkaart inzit dus dat had die andere dan weer wel.

Thetakman 10-01-13 14:11

Ik heb het volgende probleem, ik plak me verhaal hier even want ben al tijdje aan het zoeken.
ik heb een iphone 4 hier liggen welke orgineel bij apple vandaan komt.
Hij heeft lichte waterschade gehad, en nooit problemen gegeven alleen na de waterschade op netwerk.
Ik heb de interne antenne vervangen die om de speaker module heenzit en ook het Wi-Fi EMI shield aan de bovenkant voor een nieuwe.
Alle schroeven zijn nieuw en ben al 3 maanden geruim bezig hem werkend te krijgen.

Wi-Fi doet het als ik de telefoon binnen 50-60 CM van de router houdt, en ik heb me netwerk via 3G weer aan de praat alleen Wi-Fi en bluetooth doen het niet.
Bluetooth vindt wel alles en alle apperaten zien de iphone ook alleen zodra ik verbind zegt de iphone dat hij het bluetooth apperaat niet ondersteund, van headsets tot aan me macbook pro.

Samenvatting:
-Wi-Fi+bluetooth doen het niet, Wi-Fi binnen 50 CM alleen en bluetooth ziet alles wel en kan ook gevonden worden maar kan niet daadwerkelijk verbinden.

-Wi-Fi Antenne(emi shield) is vervangen

-Alle schroeven zijn vervangen

-de antenne om het speaker gedeelte is vervangen.

-Schroef aan de bovenkant die de Wi-Fi antenna verbindt zit goed en metalen clipje is ook aanwezig en al 2X vervangen.

-Connectors aan de onderkant van de speaker module maken contact met het LCD frame zoals hoort.

Wat ben ik vergeten of kan ik proberen, ik heb via google alles al gedaan en meerdere mensen naar informatie gevraagt.
De telefoon zelf is ooit bij apple geweest en daar zijn de helft van de schroeven niet terug geplaats (toen hij nog van een kennis was) vandaar dat ik nieuwe schroeven erin heb gezet, maar ook dit baat helaas niet.

Het grappige is dat iedereen normaal het probleem heeft dat Wi-Fi of Bluetooth grijs wordt, dit is nooit het geval geweest en het imei nummer, MAC, ICCID, Modem, Bluetooth staan allemaal ingevuld in de telefoon, hij ziet alles en leest alles uit dus ook hier ligt het niet aan betwijfel dat het aan de chips ligt.
Zodra ik de telefoon vlakbij de router houdt krijg ik direct 3 strepen internet en kan ik ook gewoon browsen via normale snelheid.

Ik kom hier echt niet meer uit, alles is schoon en zit zoals het hoort met goeie onderdelen en alles werkt behalve het hierboven beschreven probleem.
Help iemand voor ik doordraai!

Guest-20180925190238 10-01-13 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thetakman (Bericht 867557)
....betwijfel dat het aan de chips ligt.
Zodra ik de telefoon vlakbij de router houdt krijg ik direct 3 strepen internet en kan ik ook gewoon browsen via normale snelheid.

Waarom twijfel je dat het probleem aan de radiochips ligt? Wat niet mag zijn, niet kan zijn misschien?

Elke radiozender, en dus ook radiochips, bestaan uit meerdere trappen. Te beginnen bij de oscillator, dan de modulator, dan de eerste versterkertrap tot de eindtrap.

Als de eindtrap opgeblazen is kan het best zijn dat de andere versterkertrappen nog werken, zij het met een heel laag zendvermogen. Dat kan het fenomeen verklaren dat jij beschrijft.

Thetakman 10-01-13 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 867558)
Waarom twijfel je dat het probleem aan de radiochips ligt? Wat niet mag zijn, niet kan zijn misschien?

Elke radiozender, en dus ook radiochips, bestaan uit meerdere trappen. Te beginnen bij de oscillator, dan de modulator, dan de eerste versterkertrap tot de eindtrap.

Als de eindtrap opgeblazen is kan het best zijn dat de andere versterkertrappen nog werken, zij het met een heel laag zendvermogen. Dat kan het fenomeen verklaren dat jij beschrijft.

ja dat kan ik begrijpen alleen omdat als de telefoon open geschroefd is. Is het heel lastig om hem weer met het netwerk te laten verbinden. na meerdere keren opnieuw open te schroeven en weer de antenne en Wi-Fi antenne de schroeven er paar x in en uit te draaien doet op magische wijze het netwerk het weer, Niet het Wi-Fi en de Bluetooth.
en dan laat ik het moederboard en alle modules zitten, kom niet eens aan hun schroeven dus ben ik bang het toch hier te moeten zoeken, maar het is niet het bovenste schroefje die de Wi-Fi antenne verbindt want daar heb ik al meerdere malen mee zitten draaien terwijl ik nauwkeuring netwerk en Wi-Fi in de gaten hield. hij zit goed en er verandert niks totdat ik hem echt helemaal los draai.
en heb dat hele Wi-Fi schildje al 2x vervangen voor een nieuwe.

Iemand idee'en wat ik nog kan proberen ?

Welsey1983 23-01-13 18:16

Kan iemand mij vertellen,indien mogelijk aan de hand van foto('s) waar de aansluiting zit op het moederbord van de ontvangst in de iphone 4s? Ik heb zo'n netwerk stukje voor de ontvangst van de provider al vervangen maar de iphone blijft op zoeken staan.
Iemand nog een optie wat ik kan proberen?

colliehome 23-01-13 19:30

via iFixit mss?

Welsey1983 23-01-13 19:36

je bedoelt dit stukje =
iPhone 4S Antenne
Ik heb het met dit geprobeerd uit een werkende iphone 4s gehaald
http://www.iphoneworld.nl/media/cata...-speaker_1.jpg

Welsey1983 24-01-13 18:42

Het ligt al niet aan de ontvangst zelf maar iets met de simkaartlezer . Ontvangst uitgemeten en werkt. Dus hoe kan ik die simkaartlezer uitmeten van deiphone 4s?

suzuki2002 24-01-13 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Welsey1983 (Bericht 870726)
Het ligt al niet aan de ontvangst zelf maar iets met de simkaartlezer . Ontvangst uitgemeten en werkt. Dus hoe kan ik die simkaartlezer uitmeten van deiphone 4s?


Dus hij geeft aan geen simkaart geinstaleerd??

Geeft hij dit niet aan dan hoef je niks uit te meten want dan werkt je simkaartlezer gewoon

Welsey1983 25-01-13 05:36

Hij blijft op zoeken staan ook al steek ik er een simkaart in dus zou ik kunnen denke dat de simkaart lezer kapot is? Want als ik bij mij de sim eruit haal krijg ik meteen een melding en bij deze niet.

Welsey1983 19-03-13 19:44

Het probleem is nog altijd niet opgelost en hou de iphone bij voor onderdelen. Dit mag gesloten worden.

Bedankt voor info en tips

MitchBrown 09-11-14 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Welsey1983 (Bericht 867303)
Hallo iedereen,
ik heb eerst gebruik gemaakt van jullie zoekfunctie maar daar kwam ik geen antwoord tegen dus start ik een nieuwe topic.

Vorige week,vriendin van me laat haar iphone 4s in nen emmer vallen. Ik doen hem open,leg hem in rijst en ... wanneer ik hem aanzet werkt alles,behalve dat ze geen provider kan kiezen,Wi-Fi,camera,speakers alles werkt behalve " zoeken ".

Nu eergistere avond,een vriend van me,krijgt water over zen broek,ik doe hetzelfde als hierbove,open maken,rijst enz... deze werkt terug maar weer geen netwerk te vinden,Wi-Fi werkt maar kan geen provider kiezen.

Op het internet naar heel veel filmkes gezien en de kabel aan de batterij connecter is voor het netwerk en deze zit vast !

Iemand nog suggestie's voor dit probleem?De garantie is natuurlijk niet meer geldig omdat er duidelijk te zien is dat er vochtschade is door middel van de rode ( gekleurde ) stickers

Groetjes

Ik heb exact hetzelfde (ook waterschade). Alles werkt alleen de verbinding met de provider werkt niet. Althans, het lukt me als ik direct onder een UMTS mast sta. Dan heb ik 1 'streepje' terwijl een andere telefoon met dezelfde provider 5 streepjes heeft. Wi-Fi werk wel gewoon.
Als het de radiochip zou zijn (klinkt aannemelijk) dan zou ik graag willen weten waar die dan zit? Op het logic board? Of is deze makkelijk te vervangen c.q. aan te schaffen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:24.