iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3Gs itunes: Er is een probleem met uw iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/133140-iphone-3gs-itunes-probleem-uw-iphone.html)

EmmyxD 11-01-13 18:25

iPhone 3Gs itunes: Er is een probleem met uw iPhone
 
Hallo,

Ik heb al enkele soortgelijke gevallen gezien hier op het forum, maar hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik heb al een tijdje een 3Gs, 32 gb zwart,
afgelopen week begon hij zich uit zichzelf te herstarten, en verscheen het 'installatie' scherm, de grijze achtergrond met iOS 6 er op, en wanneer ik de telefoon unlock kreeg ik het itunes teken.
Omdat ik onderweg was heb ik simpel geprobeerd hem te resetten door de homeknop en sluimerknop ingedrukt te houden. nadat ik dit gedaan had deed hij het weer...

tot vandaag. Mijn iPhone begon zichzelf weer opnieuw op te starten, en bleef daar steeds mee doorgaan. Ik kon de telefoon niet herstellen omdat hij zichzelf te snel weer afsloot.
Vervolgens DFU mode geactiveerd, en de telefoon alsnog hersteld.
Nu krijg ik weer het installatiescherm, maar als ik unlock moet ik taal en land invullen en vervolgens weer het aansluiten aan itunes teken.

Echter wanneer ik nu mijn iPhone aansluit aan iTunes, krijg ik een foutmelding:

Er is een probleem met uw iPhone.
Onze excuses, de iPhone die u heeft aangesloten kan beschadigd zijn en kan niet worden geactiveerd. Wij raden u aan contact op te nemen met uw leverancier of bezoek Apple Support: Apple - Support.

Op de apple support website kan ik niks vinden over hoe ik hem zou moeten herstellen.
Ook weet ik bijna zeker dat het geen zin zal hebben om hem om terug te sturen naar apple, omdat hij een paar jaar terug waterschade heeft opgelopen en de beiden markers roodgekleurd zijn.

Als iemand nog een idee zou hebben hoe ik hem zou kunnen repareren zou dat heel fijn zijn!

Groetjes Emmy

apotheosis 12-01-13 17:14

Ik vrees een beetje je een ander zal moeten kopen.
Als je geen garantie meer hebt (wat normaal niet het geval meer zal zijn) dan zou dit wel eens veel geld kunnen kosten, als ze deze al kunnen fixen, kan je evengoed een andere kopen :).

EmmyxD 12-01-13 17:19

Ja ben ik ook bang voor, maar ik vind het zo'n raar probleem.
Alles doet het nog, scherm knopjes etc, zou bijna zeggen dat het software matig iets moet zijn, daarom wilde ik het toch nog proberen om hier een berichtje te plaatsen, in de hoop er iemand kwam met een geniale suggestie =)

Abbey 12-01-13 23:00

Hoi Emmy, Je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb een 3GS 16Gb die een tijd geleden ook spontaan het installatie scherm vertoonde. Ik kreeg een vreemde taal (misschien Pools?) en heb de instellingen weer aangepast. De iPhone is 3 jaar geleden bij een filiaal van een grote telefoonketen gekocht en heeft geen jailbreak en nooit schade opgelopen. Sinds een paar maanden kreeg ik ook meldingen "Deze iPhone wordt niet herkend". Ik vermoedde echter dat, evenals de niet-Apple USB kabeltjes die bij iedere update niet meer werken, het gewoon een kwestie was van door iTunes weg saneren van oudere modellen. Ben nu echter benieuwd of er een andere reden is en wacht met jou op antwoord :)

arjan95 13-01-13 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abbey (Bericht 868131)
Hoi Emmy, Je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb een 3GS 16Gb die een tijd geleden ook spontaan het installatie scherm vertoonde. Ik kreeg een vreemde taal (misschien Pools?) en heb de instellingen weer aangepast. De iPhone is 3 jaar geleden bij een filiaal van een grote telefoonketen gekocht en heeft geen jailbreak en nooit schade opgelopen. Sinds een paar maanden kreeg ik ook meldingen "Deze iPhone wordt niet herkend". Ik vermoedde echter dat, evenals de niet-Apple USB kabeltjes die bij iedere update niet meer werken, het gewoon een kwestie was van door iTunes weg saneren van oudere modellen. Ben nu echter benieuwd of er een andere reden is en wacht met jou op antwoord :)

iTunes zal de 3Gs nooit "weg saneren" , want hij kan nog steeds op iOS 6.0.1. Kijk de dock-connector eens na of hij niet vuil / gecorrodeerd is.

suzuki2002 13-01-13 11:35

Ik denk bijna dat er iets van waterschade zal zijn of de batterij is overleden .
Zeker niet weggooien. Dat ding is de moeite waaard om na te laten kijken

EmmyxD 13-01-13 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 868189)
iTunes zal de 3Gs nooit "weg saneren" , want hij kan nog steeds op iOS 6.0.1. Kijk de dock-connector eens na of hij niet vuil / gecorrodeerd is.

Dock-Connector heb ik al nagekeken, en kan niet de oorzaak zijn van het steeds heropstarten van het systeem, of het feit dat hij op een installatie scherm gaat, zelfs wanneer hij plotseling na heropstarten het voor een kwartiertje weer doet (is me gisteren overkomen). Dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 januari 2013 om 13:46 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 868190)
Ik denk bijna dat er iets van waterschade zal zijn of de batterij is overleden .
Zeker niet weggooien. Dat ding is de moeite waaard om na te laten kijken

De batterij overleden? maar hij doet het nog dus hoe kan dat de oorzaak zijn? opladen e.d. doet hij nog gewoon?

Waterschade zou kunnen, maar vind het raar dat daardoor het apparaat nog werkt maar het systeem niet meer wil opstarten?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 januari 2013 om 13:49 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abbey (Bericht 868131)
Hoi Emmy, Je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb een 3GS 16Gb die een tijd geleden ook spontaan het installatie scherm vertoonde. Ik kreeg een vreemde taal (misschien Pools?) en heb de instellingen weer aangepast. De iPhone is 3 jaar geleden bij een filiaal van een grote telefoonketen gekocht en heeft geen jailbreak en nooit schade opgelopen. Sinds een paar maanden kreeg ik ook meldingen "Deze iPhone wordt niet herkend". Ik vermoedde echter dat, evenals de niet-Apple USB kabeltjes die bij iedere update niet meer werken, het gewoon een kwestie was van door iTunes weg saneren van oudere modellen. Ben nu echter benieuwd of er een andere reden is en wacht met jou op antwoord :)

Fijn om te horen dat ik niet de enigste ben!
Ik moet toegeven dat mijn iphone wel veel schade heeft, en eigenlijk letterlijk bijna uitelkaar valt, maar daarom vind ik het zo raar dat het nu software matig een probleem lijkt te zijn, ipv een knopje oid dat het nie tmeer doet.
Ik vind je beredenering van het wegsaneren nog niet zo gek, heb zoiezo hier en daar dingen gelezen over dat apple de 3Gs vanaf volgend jaar netzoals de 3G niet meer zal ondersteunen.. Het zou heel erg zijn als ze hiermee al op zo'n manier beginnen.. maar ja je weet nooit

arjan95 13-01-13 18:00

Misschien is de systeemopslag kapot, dat betekent dat er slechte stukken op het interne geheugen zitten. Daar kan je helaas vrij weinig aan doen (mainboard vervangen).
Slechte opslag is een logische verklaring voor het even werken en dan weer naar het installatiescherm springen, bijvoorbeeld als een systeembestand niet goed kan worden gelezen.

technische info: Flashgeheugen - Wikipedia
Flashgeheugen heeft dus toch een beperkte levensduur.

Abbey 13-01-13 20:07

Een model niet meer ondersteunen is ook een vorm van afvloeien. Die van mij heeft slechts eenmaal het installatie scherm opnieuw vertoont en de dock connector is schoon. De meldingen dat de iPhone niet herkend wordt komt echter vaak voor de laatste tijd. Als het interne geheugen een slecht stuk bevat, valt dat nu buiten de garantie. Heel jammer.

Guest-20180925190238 13-01-13 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abbey (Bericht 868282)
Als het interne geheugen een slecht stuk bevat, valt dat nu buiten de garantie.

Als dat echt zo is dan kan je dat terugvinden in de Diagnostics. Daar staan dan crash reports met CRC errors.

Het interne geheugen van een iPhone is geen geheugenkaartje. Het is geformatteerd in HFS+ (met journaling). Kleine probleempjes kunnen door het HFS+ bestandssysteem "hersteld" worden.

arjan95 13-01-13 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 868291)
Als dat echt zo is dan kan je dat terugvinden in de Diganostics. Daar staan dan crash reports met CRC errors.

Het interne geheugen van een iPhone is geen geheugenkaartje. Het is geformatteerd in HFS+ (met journaling). Kleine probleempjes kunnen door het HFS+ bestandssysteem "hersteld" worden.

Off-topic, maar weet jij of Android (Versie 2.2.1) dat ook aangeeft in een log?

Guest-20180925190238 13-01-13 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 868312)
Off-topic, maar weet jij of Android (Versie 2.2.1) dat ook aangeeft in een log?

/offtopic/
Android 2.2.x gebruikt de Linux kernel 2.6 en die kernel logt problemen met het ext3 bestandssysteem.
/ontopic/

EmmyxD 13-01-13 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 868264)
Misschien is de systeemopslag kapot, dat betekent dat er slechte stukken op het interne geheugen zitten. Daar kan je helaas vrij weinig aan doen (mainboard vervangen).
Slechte opslag is een logische verklaring voor het even werken en dan weer naar het installatiescherm springen, bijvoorbeeld als een systeembestand niet goed kan worden gelezen.

technische info: Flashgeheugen - Wikipedia
Flashgeheugen heeft dus toch een beperkte levensduur.

Is dat ook een logische verklaring i.c.m. plotseling herstarten van het systeem? en het niet leesbaar zijn op itunes?

Guest-20180925190238 13-01-13 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EmmyxD (Bericht 868319)
Is dat ook een logische verklaring i.c.m. plotseling herstarten van het systeem?

Dat kan je alleen te weten komen als je naar de crash reports in de Diagnostics gaat kijken.

EmmyxD 13-01-13 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 868321)
Dat kan je alleen te weten komen als je naar de crash reports in de Diagnostics gaat kijken.

Hoe kan ik die bekijken als itunes mijn iPhone niet meer registreerd en ik hem niet meer kan activeren?

Guest-20180925190238 13-01-13 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EmmyxD (Bericht 868326)
Hoe kan ik die bekijken als itunes mijn iPhone niet meer registreerd en ik hem niet meer kan activeren?

Oeps :eek: Dat heb ik gemist, sorry :o

EmmyxD 13-01-13 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 868327)
Oeps :eek: Dat heb ik gemist, sorry :o

Geen probleem, dankje voor de moeite in ieder geval :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:29.