iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone aan gezinslid geven (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/133162-iphone-gezinslid-geven.html)

Giel L 11-01-13 21:16

iPhone aan gezinslid geven
 
Als ik mijn iPhone 4 aan een gezinslid van mij wil doorgeven (zelf heb ik nu een iPhone 5), wat en hoe moet ik dan de instellingen veranderen zodat:
1. De nieuwe eigenaar een eigen account bij Apple krijgt.
2. De apps mee verhuizen
3. Ons adresboek gesynchroniseerd blijft
4. Onze agenda's gesynchroniseerd blijven

wie helpt?

suzuki2002 11-01-13 22:07

Instellingen-algemeen-stel opnieuw in-wis alle inhoud en instellingen

Klaar

Wimus 11-01-13 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 867938)
Instellingen-algemeen-stel opnieuw in-wis alle inhoud en instellingen

Dat wil hij juist NIET slimmerik :rolleyes:

vuurvreter 11-01-13 22:49

Simpel, jij logt uit (met je Apple ID)op je oude iphone, en de nieuwe eigenaar logt in met zijn/haar nieuwe Apple ID.

Werner1963 11-01-13 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 867945)
Simpel, jij logt uit (met je Apple ID)op je oude iphone, en de nieuwe eigenaar logt in met zijn/haar nieuwe Apple ID.

Dit is inderdaad de gemakkelijkste manier. Alleen als er updates zijn van apps zal je wel het wachtwoord moeten gebruiken van de oude eigenaar. Je ziet dit aan het emailadres(login)

Sommige apps verwijder je beter en installeer je dit met het nieuwe account (zoals chat apps )

Giel L 12-01-13 00:02

Blijven dan het adresboek en de agenda's gesynchroniseerd? Want als de nieuwe eigenaar inlogt op zijn/haar account, terwijl iCloud synchronisatie gebeurt hangend aan mijn account?

Werner1963 12-01-13 00:05

De contacten blijven niet gesynchroniseerd
De agenda kan je delen
Kijk op www.icloud.com

ballegooier 12-01-13 07:32

Eigenlijk kan het niet, wat je wilt.

Alle content op een iPhone is gerelateerd aan een Apple ID (dus een persoon) IPhones op Marktplaats waarbij vermeld wordt dat er Apps op staan (zoals tomtom) heb je dus zo goed als niks aan.

Apps van een vorige / andere gebruiker (Apple ID) zijn waardeloos voor de ander. Updates kunnen niet zonder dat Apple ID geïnstalleerd worden, of opnieuw (kostenloos) uit de app store gedownload worden....

Het is wel zo, dat als je je Apple ID 'deelt' met een ander, alleen voor de Apps, dat je contacten/agenda niet óók gedeeld hoeven. Dat kun je gewoon zo instellen op de ouds iPhone, je schakelt die iCloud functie voor contacten/agenda gewoon uit.

suzuki2002 12-01-13 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 867938)
Instellingen-algemeen-stel opnieuw in-wis alle inhoud en instellingen

Klaar


Dus uiteindelijk. Toch deze optie , Slimmerik ben ik toch he :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:45.