iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   2de hands zonder aankoopbon (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/133190-2de-hands-zonder-aankoopbon.html)

Werner1963 12-01-13 14:14

2de hands zonder aankoopbon
 
2de hands zonder aankoopbon

XX heeft een iPhone 4S 2de hands gekocht zonder aankoopbon.

Het toestel is defect maar als ik op Apple self care het IMEI nummer ingeef krijg ik te zien dat er nog tot 20 maart 2013 garantie is

Ik heb Apple care en een gewone apple verdeler in Belgie gebeld en moet contact opnemen waar het toestel aangekocht is geweest.

Dat weet XX dus niet en kan de persoon niet bereiken waar de iPhone van gekocht is

Is dit soms op te zoeken via het IMEI nummer ?

xbored 12-01-13 14:46

Ik heb toevallig 2 weken geleden Apple gebeld, methode vraag hoe het met de garantie zat als je geen bon heb.

De man van Apple kon mij toen het volgende zeggen.
Als je geen bon hebt maak je aanspraak op garantie bij Apple voor 1 jaar. Deze is te verlengen door het care project.
Heb je nu de bon nog dan heb je een extra jaar via de provider waar je hem hebt aangeschaft. Dus 2 jaar totaal.
Dus valt hij nog binnen het eerste jaar van aanschaf dan loopt de garantie via Apple is het langer dan een jaar via de provider.
Dat is wat mij is uitgelegd door die man.
Is wel geen antwoord op je vraag maar goed, misschien heb je er wat aan.

Werner1963 12-01-13 14:54

Dan is ook de vraag of de site 1 jaar aangeeft of 2 jaar volgens het ingegeven IMEI nummer?

Roos79 12-01-13 17:12

De Apple site zal altijd een jaar aangeven tenzij er bij het toestel Apple care is gekocht.
En vinden waar gekocht geen idee....

Werner1963 12-01-13 19:10

Hoe dan ook heeft Apple (vanuit Ierland) mij opgebeld en vertelde mij dat de enige manier om een herstel uit te voeren dat ik eerrst naar de verkoper moet gaan.

xbored 13-01-13 09:10

Met herstel bedoel je reparatie?

Heel vreemd want ik belde apple met de gegevens die op de nl site staan
(Ga naar de Apple Online Store, bel naar 0800 0200 570, bezoek een Apple Store of zoek een reseller.)

En die persoon heeft mij stellig en overtuigend verteld dat je binnen het eerste jaar aanspraak heb op de garantie zonder factuur bij Apple zelf..
En idd Apple geeft altijd een jaar garantie aan op de site, dat is ook de garantie waar de persoon op doelde...,zonder factuur dus. Wil je aanspraak maken op een tweede jaar dan moet je binnen het eerste jaar Apple care aanschaffen en activeren...
Dat zou in jou geval misschien de tweede oplossing zijn.

Als ik jou was zou ik voet bij stuk houden, dat je recht heb op garantie (wereldwijd, volgens mij!!!!!)

Werner1963 15-01-13 13:54

Je hebt het geluk dat de iphone 4S vanuit het buitenland (Engeland) afkomstig is en daardoor niet direct voor reparatie naar het land van herkomst kunt gaan.

Wij laten uw toestel ophalen door UPS zonder accessoires.. zonder aankoopbon
Volgens het IEMI nummer en het Serienummer

IK heb dit geregeld met Mathijs van Apple 0800 99 846

Werner1963 21-01-13 15:07

Ik heb zojuist een (nieuw) toestel iphone 4S ontvangen gebracht door UPS
Zonder enige kosten

xbored 21-01-13 19:35

Nou netjes.... Ook weer opgelost


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:15.