//

Niet alles syncen tussen facebook en iphone contacten

Niet alles syncen tussen facebook en iphone contacten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo leden Ik heb mijn iPhone nu een maand en ik ben een zeer tevreden gebruiker. De integratie van facebook vind ik ook zeer goed ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-01-13, 00:34
Dimitri5's schermafbeelding
Dimitri5 Dimitri5 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 28
Question Niet alles syncen tussen facebook en iphone contacten

Hallo leden

Ik heb mijn iPhone nu een maand en ik ben een zeer tevreden gebruiker.
De integratie van facebook vind ik ook zeer goed maar hier heb ik toch enkele vragen over.

Toen facebook en de iPhone syncroniseerden werden de foto's bij mijn contacten geplaatst en alle info werd overgenomen.
Dit was iets wat ik NIET wenste! Want alle emailadressen werden @facebook.com.
Dus heb ik de syncronisatie uitgeschakeld:
Instellingen>Facebook>Sta toe dat deze apps uw account gebruiken 'Contacten uitgeschakeld'

Nu heb ik dus de problemen dat mijn iphone mij geen melding meer geeft wanneer er iemand van mijn facebook vrienden verjaart, ook geen weergave meer in de kalender! :S Ook de foto's van facebook syncroniseren nu niet meer.

Hier volgt nu mijn uiteindelijke vraag:
Is het mogelijk om via een eventuele app mijn facebook en contacten te syncroniseren, maar enkel de gegevens die ik wil (zoals bv. foto, verjaardagen)?
Ik las iets op het forum over Sync.ME, mensen zouden dit beter vinden dan de standaard syncronisatie, maar dit is voor mij dus niet bekend.

Hiernaast heb ik nog een vraag.
Ik maak momenteel groepen voor contacten aan via icloud.com. Ik syncroniseer dus mijn contacten op de iPhone met iCloud. Dit schakel ik terug uit nadat de contacten op de iphone zijn ingedeeld en aangepast zoals ik dat wil. Is dit nu de beste manier om dit te doen of zijn er betere manieren? Ik las dat je dit moet doen via microsoft outlook bij windows. Maar ik zou niet weten hoe.

Ook kan ik zelf via iCloud de foto's van facebook gaan toevoegen en verjaardagen maar dan moet ik eerst de foto's downloaden en dat is dus een zeer tijdrovende taak! Laat staan dat als iemand zijn profielfoto wijzigt, dat ik die elke keer opnieuw moet gaan veranderen!

Mijn excuses voor dit lange verhaal...
Maar ik probeer mijn probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven.

Alvast bedankt voor de hulp en het bekijken van deze vraag!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-01-13, 13:29
Dimitri5's schermafbeelding
Dimitri5 Dimitri5 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 28
Standaard

Ik heb ondertussen oplossingen gevonden voor mijn problemen.
Ik zal ze hieronder even posten zodat mensen die dit willen weten hier de oplossing vinden!

Enkel facebook profielfoto's en verjaardagen ophalen en syncroniseren met de iphone contacten:
Dit doe ik eenvoudig met de gratis app Sync.ME, deze werkt echt prima en voldoet volledig aan mijn eisen. Zo kiest zelf welke gegevens je wilt dat van facebook gesyncroniseerd worden zoals verjaardag, etc. Dus geen last meer van @facebook.com email adressen die automatisch worden toegevoegd.

Contacten in groepen indelen:
Hier gebruik ik de app "Groups sms mail and manage contacts" (€4,49) voor. Dit is een prijs inderdaad. Maar je krijgt dan ook waar voor je geld. Hiermee kan je de contacten opdelen in groepen en je kan hiermee ook de groepen en contacten heel eenvoudig beheren! Een gratis alternatief (dan wel met beperkt aantal groepen en ads) is Easy Group. Uiteindelijk kost dat evenveel (€4,49) om onbeperkt groepen en geen ads te hebben! En dat is veel minder gebruiksvriendelijk dan "Groups sms mail and manage contacts". Persoonlijk vind ik dat de 3.5/5 rating een veel te lage score is voor deze geweldige app!

Nog een voordeel van "Groups sms mail and manage contacts" is dat je ook sms berichten en email naar die groepen in 1 keer kan sturen!

Vervolgens syncroniseer ik mijn contacten met iCloud zodat ik ook op de PC deze contacten kan aanpassen en groepen kan wijzigen.

Mijn aanpassingen in "Groups sms mail and manage contacts" en in iCloud worden direct gesyncroniseerd met elkaar en met de default contacten app!

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
  #3  
Oud 20-06-13, 18:51
u145495 u145495 is offline
 
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 40
Standaard Sync Me

Heb sync me gedownload en het werkt
Nu heb ik het volgende probleem op de app sync me staat er een 1 op hoe moet ik dat oplossen
Dank u
Reageren

Labels
contacten, facebook, groepen, profielfotos, verjaardagen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobileme Contacten en Agenda's syncen niet? chonazz iTunes 18 10-07-11 19:11
syncen lukt niet tussen ipad en iTunes jebman iTunes 3 05-04-11 15:43
kan contacten niet syncen via Itunes margavintges iTunes 0 27-03-11 23:50
ios4 contacten syncen niet met carkit gjklasens iTunes 9 10-09-10 07:01
contacten en agenda's syncen lukt niet thunder68 iTunes 6 10-11-09 11:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:50.