iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s gerepareerd met niet origineel onderdeel (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/133334-iphone-4s-gerepareerd-niet-origineel-onderdeel.html)

Ricard00 15-01-13 11:45

iPhone 4s gerepareerd met niet origineel onderdeel
 
Beste mede iphone gebruikers.

Ik zit met een behoorlijk groot probleem. Een tijd geleden heb ik mijn telefoon laten vallen en hierdoor kreeg ik een scheur in mijn scherm. Geen probleem dacht ik want ik ben verzekerd (proassist) ik gebeld voor een afspraak en voila iPhone opgehaald, leen toestelletje (iPhone4). Nu komt het vervelende gedeelte. Bij terugkomst van mijn 4s bleek het scherm niet origineel te zijn.
- verschillend qua kleur als met originele iphone scherm
- drukt door (duidt op een dunner glas scherm)
- andere materiaal (voelt anders qua gebruik)

Vervolgens proassist weer gebeld om dit te melden en die vertelde mij dit.
"Meneer, het reparatie bedrijf doet alles volgens de richtlijnen van Apple en daardoor is het niet mogelijk dat er een verkeerd/niet origineel scherm in zit. We kunnen hem weer ophalen voor een nieuwe reparatie en hem opsturen met een aantekening dat er een origineel scherm in moet deze keer"
Dit heb ik maar gedaan maar helaas bij ontvangst weer geen origineel scherm. Dit is vervolgens nog 2 keer gebeurd en zit ik dus nog steeds met een iPhone 4s waar geen origineel scherm in zit.

Ik ben ten einde raad. Iemand tips of ideëen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

P.s Heb trouwens al keer een mail gestuurd waarvan ik mijn ontevredenheid duidelijk heb besproken over de gang van zaken. Dit leverde niks op.

suzuki2002 15-01-13 13:02

Dus volgene keer gewoon langs een mannetje ergens in de buurt het scherm laten vvervangen .
Stuk goedkoper en waarschijnlijk ook nog betere kwaliteit scherm.

Helaas neem je verlies en leer ervan .

Mvg

colliehome 15-01-13 13:07

Originele schermen worden enkel door Apple gebruikt. Dus niet door reparatiediensten.

Ricard00 15-01-13 13:29

@suzuki2002 Lijkt me niet de juiste gang van zaken als ik hier gewoon een bepaalt bedrag per maand betaal voor deze verzekering.

@colliehome Proassist geeft aan dat zij reparaties uitvoeren die goed gekeurd worden door Apple. Apple gaat er 100% niet mee akkoord dat er niet originele schermen voor reparaties worden gebruikt.

Guest-20180925190238 15-01-13 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ricard00 (Bericht 868664)
@suzuki2002 Lijkt me niet de juiste gang van zaken als ik hier gewoon een bepaalt bedrag per maand betaal voor deze verzekering.

Heel juist :) Als je een verzekering hebt of nog garantie blijf je beter heel ver weg van die "mannetjes in de buurt" die in hun achterkeukentje het even gaan oplossen.:rolleyes:

Als die verzekering beslist om die iPhone te laten herstellen dan moet dat met originele Apple onderdelen gebeuren. En als dat niet kan dan moet die verzekering maar een "refurbished" toestel opsturen. Dan ben je tenminste zeker dat het 100% van Apple is.

suzuki2002 15-01-13 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 868666)
Heel juist :) Als je een verzekering hebt of nog garantie blijf je beter heel ver weg van die "mannetjes in de buurt" die in hun achterkeukentje het even gaan oplossen.:rolleyes:

Als die verzekering beslist om die iPhone te laten herstellen dan moet dat met originele Apple onderdelen gebeuren. En als dat niet kan dan moet die verzekering maar een "refurbished" toestel opsturen. Dan ben je tenminste zeker dat het 100% van Apple is.



Uiteindelijk. Haal je een hoop frustratie op de hals en.eindig je met nul op rekest .
Mijn. Advies. Verzekering opzeggen en als er iets mis is met je phone gewoon naar een mannetje met het achterkeukentje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:48.