//

Gmail via Exchange ingesteld, push werkt niet

Gmail via Exchange ingesteld, push werkt niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb de mail app van mijn iPhone5 met iOS 6.0.2 ingesteld via exchange met mijn gmail account. Ik volgde deze handleiding: Google Sync configureren ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-01-13, 14:49
Dimitri5's schermafbeelding
Dimitri5 Dimitri5 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 28
Standaard Gmail via Exchange ingesteld, push werkt niet

Ik heb de mail app van mijn iPhone5 met iOS 6.0.2 ingesteld via exchange met mijn gmail account. Ik volgde deze handleiding: Google Sync configureren met uw iOS-apparaat - Google Apps Help .

Ik heb ook ingesteld dat als ik mijn mail uit Postvak In verwijder dat deze naar de prullenbak gaat i.p.v. naar alle berichten (archief). Merk op dat in de handleiding staat dat je dit bij m.google.com/sync moet doen, dat is nu trouwens m.google.com/sync/settings !
Moet je google trouwens in het engels zetten (op English drukken) om naar deze site te gaan? Ik meen dat het bij mij ook werkte als google in het nederlands stond, kan dit?

Als ik dit instel werkt push 1 keer en erna moet ik telkens de mail app openen of vliegtuigmodus aan/uit zetten of exchange opnieuw instellen om terug 1 keer een push te krijgen...

Hoe kan ik dit probleem oplossen zodat mijn gmail blijft pushen, m.a.w. hoe laat ik die gmail via exchange correct werken dat push niet stopt met werken?

Ik las hier al veel over maar geen oplossingen, ik zocht al het hele forum af. Is dit misschien een algemeen iOS6 probleem dat in iOS7 hopelijk van de baan is?

Momenteel gebruik ik terug de gmail optie (IMAP) omdat push niet werkt. Maar ik wil heel graag exchange met push die werkt gebruiken.

Laatst gewijzigd door Dimitri5; 17-01-13 om 15:29. Reden: Momenteel gebruik ik terug de gmail optie (IMAP) omdat push niet werkt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-01-13, 18:15
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Wanneer je naar de email instellingen ga staat er dan push bij nieuwe gegevens. Wanneer je deze open zie je geavanceerd staan, open dit, en zie je daar ook bij jouw mail account push staan.
Als laatste wanneer je je mail account open staat er dan als push mailmappen de inbox geselecteerd?
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #3  
Oud 17-01-13, 18:25
Dimitri5's schermafbeelding
Dimitri5 Dimitri5 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 28
Standaard

Ik had bij de geavanceerde instellingen inderdaad Postvak In bij de push mail mappen geselecteerd. Ik had ook de ouderdom van de mail om binnen te halen op geen limiet gezet. Ik vind het raar want ik krijg 1 mail binnen (die ik stuurde vanop een ander mail account op de PC om te testen), vervolgens als ik een tweede email stuurde kreeg ik die niet meer binnen via push en moest ik de mail app handmatig openen om de mail binnen te halen. Als ik het account opnieuw instelde of even vliegtuigmodus aan/uit zette kreeg ik terug de push van de nieuwe email. Raar...
Reageren

Labels
exchange, gmail, google, mail, push



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gmail Push werkt niet meer IOS 4.2.1 arts24 iPhone algemeen 4 03-01-11 15:27
Krijg Gmail niet ingesteld? Terrarabo iPhone algemeen 2 11-03-10 16:04
Gmail via push werkt niet meer goed Ciao iPhone algemeen 40 12-11-09 18:57
Verschillen in Push Gmail Exchange eddimello Archief 2 06-11-09 22:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:42.