iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone stuk na reparatie homeknop (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/133479-iphone-stuk-na-reparatie-homeknop.html)

1977koen 17-01-13 20:54

iPhone stuk na reparatie homeknop
 
Hallo allemaal,

Omdat de homeknop van mijn iPhone 4 niet lekker meer werkte, had ik hem weggebracht ter reparatie. Na een uur kreeg ik hem terug en werkte de homeknop weer perfect, maar deed de microfoon het niet meer. Terug gegaan naar de winkel, microfoon vervangen, maar het werkte nog niet. I.v.m. jaarwisseling toestel weer mee naar huis en 2 januari terug. Ik ben het toestel tot vandaag kwijt geweest, dik twee weken dus. Hij werkt nog steeds niet, ondanks vervangen audiochip en microfoon. Reparateur erkent dat het defect zijn fout is, maar wil me vooralsnog geen ander toestel geven. Hij wacht af totdat hij voor niet te veel geld een vervangend toestel op de kop kan tikken, maar dit kan een dag duren maar ook enkele weken. Tot die tijd kan ik dus niet meer bellen, en ik ga ervan uit dat het nog wel even duurt voordat ik een ander toestel krijg.
Wat kan ik hier aan doen en wat zijn mijn rechten? Je begrijpt dat ik ontzettend baal, want door hun fout is mijn iPhone nu kapot en ik heb nog steeds geen ander toestel!

Guest-20180925190238 17-01-13 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1977koen (Bericht 869260)
Wat kan ik hier aan doen en wat zijn mijn rechten?

Rechten zal je wel hebben maar of je die ook gaat krijgen van zo'n prutser is nog maar de vraag.

Het is wel mosterd na de maaltijd maar waarom heb je geen gebruik gemaakt van de reparatiedienst van de iPhoneclub?

1977koen 17-01-13 21:06

Je loopt door de stad, ziet de advertentie en denkt, laat ik even naar binnen gaan omdat de homeknop al een tijd blijft hangen. Ik ging ervan uit dat het een kleinigheid was, dus zo gebeurd. Helemaal niet gedacht aan de reparatiedienst. Toch is het een winkel met een redelijk goede naam in Eindhoven, dus dan ga je ervan uit dat het goed is.

Werner1963 17-01-13 21:08

https://www.google.be/search?q=ingeb...&client=safari

Guest-20180925190238 17-01-13 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1977koen (Bericht 869264)
Toch is het een winkel met een redelijk goede naam in Eindhoven, dus dan ga je ervan uit dat het goed is.

Dit zegt toch genoeg over die goede naam:

Citaat:

Hij wacht af totdat hij voor niet te veel geld een vervangend toestel op de kop kan tikken, maar dit kan een dag duren maar ook enkele weken.
Misschien moet toch maar eens contact opnemen met de reparatiedienst van de iPhoneclub. Wellicht krijgen die het ding terug aan de praat en dan verhaal je de kosten op die prutser.

Succes gewenst :)

Werner1963 17-01-13 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 869266)
Dit zegt toch genoeg over die goede naam:



Misschien moet toch maar eens contact opnemen met de reparatiedienst van de iPhoneclub. Wellicht krijgen die het ding terug aan de praat en dan verhaal je de kosten op die prutser.

Succes gewenst :)

Dit is al een goede oplossing dat wel per brief ( ingebrekestelling ) gemeld moet worden.

Geef hem 1 week om het toestel nog te repareren

1977koen 17-01-13 21:21

Hoi Werner, aan wie moet ik die ingebrekestelling schrijven, aan de reparateur?

Hij heeft al aangegeven het toestel niet meer te kunnen repareren, en toegezegd om (ooit) te zorgen voor een ander toestel. Ik ben bang dat dit weken kan gaan duren als het vervangend toestel al komt.

suzuki2002 17-01-13 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1977koen (Bericht 869273)
Hoi Werner, aan wie moet ik die ingebrekestelling schrijven, aan de reparateur?

Hij heeft al aangegeven het toestel niet meer te kunnen repareren, en toegezegd om (ooit) te zorgen voor een ander toestel. Ik ben bang dat dit weken kan gaan duren als het vervangend toestel al komt.


Controleer je imei nummer eens is dat nog hetzelfde?

Werner1963 17-01-13 21:26

Natuurlijk aan de reparateur
Dan stelt de brief op dat hij 1 week te tijd krijgt om het toestel de vervangen zo niet zal je het later herstellen bij iphoneclub en hij deze kosten zal dragen.

Je moet de brief ook zeker aangetekend verzenden

1977koen 17-01-13 21:29

Ok, duidelijk. Stel, er wordt niet op ingebrekestelling ingegaan, kan ik dan bijvoorbeeld aangifte doen of iets dergelijks?

Techfreak 17-01-13 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1977koen (Bericht 869278)
Ok, duidelijk. Stel, er wordt niet op ingebrekestelling ingegaan, kan ik dan bijvoorbeeld aangifte doen of iets dergelijks?

Een advocaat onder de arm nemen.

Werner1963 17-01-13 21:38

Je moet de brief zodanig opstellen dat hij niet anders kan doen dan antwoorden.

Ik hoop dat het niet grechterlijk zal moeten komen voor beide

Wat het ook is. Het toestel moet gemaakt of vervangen worden. Als je niets doet blijf jij met een kapot toestel zitten. Wat erg is

Je kan winnen of verliezen maar ik hoop dat de reparateur iets bijgeleerd zal hebben

1977koen 17-01-13 21:41

Ga ik dat doen. Ik houd jullie op de hoogte!

Werner1963 17-01-13 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 869280)
Een advocaat onder de arm nemen.

Laat de advocaat er maar buiten als het om een (oude) iPhone gaat. Die meesters werken niet gratis hoor :)

suzuki2002 17-01-13 21:56

Kansloos. Zal net als Apple claimen dat het niet zijn fout is maar te wijten is aan waterschade en of stootschade.

Ook al heeft hij gezegd dat het zijn fout was , je hebt dat vast niet op paper staan

Werner1963 17-01-13 22:03

Welke schade het ook moge zijn geweest. Hij heeft het toestel willen repareren. Mogelijk zijn daar kastickets van.

Doet hij niks zal hij niks hebben en nu is er toch een kans. Het kost hem enkel een aangetekende zending

1977koen 17-01-13 22:07

Inderdaad. En ik denk dat hij ook niet wil dat ik mijn verhaal van de daken schreeuw. Komt zijn bedrijf ook niet ten goede.

rubbererobbie 18-01-13 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1977koen (Bericht 869294)
Inderdaad. En ik denk dat hij ook niet wil dat ik mijn verhaal van de daken schreeuw. Komt zijn bedrijf ook niet ten goede.

Jij bent een kleine vis , ga maar na dat als het zo'n goede zaak was/is was er een vervangd toestel geen probleem, juridisch wordt het een getouw trek , zonder dat jij op papier hebt staan dat de reparatie geschiet onder bepaalde voorwaarde's waarin de reparateur in gebreken is gebleven....
Daar bij met roepen en de naam door het slijk halen van de reparateur , kan ook jouw kant op slaan , en dan ben je veeeel meer kwijt dan250-300 euro voor jouw phone'tje ....

Daarbij de gene denken dat ze bij een reparateurtje terecht kunnen die van alles maakt zijn "echte " hollanders , gewoon langsgaan bij de officiële kanalen , kost ook wat maar vaak goede service ...

Suc6 ik zou mijn moeite eerder steken in de zoektoch naar een andere phone ...

Guest-20180925190238 18-01-13 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 869342)
Daarbij de gene denken dat ze bij een reparateurtje terecht kunnen die van alles maakt zijn "echte " hollanders , gewoon langsgaan bij de officiële kanalen , kost ook wat maar vaak goede service ...

+100 :)

Je kan niet genoeg waarschuwen voor die mannetjes die het eens even gaan oplossen. Die maken meer stuk dan ze herstellen, helaas. :eek:

Ik persoonlijk heb zeer goede ervaringen met de reparatiedienst van de iPhoneclub en een paar vrienden die ik heb doorverwezen naar deze excellente service ook.:)

1977koen 22-01-13 19:12

Ze zijn me voor geweest. Kreeg net een telefoontje dat er een ander toestel klaarligt. Een 4s 16GB. Niet helemaal hetzelfde als wat ik nu heb maar ik ben er blij mee!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:54.