//

Vreemde update iedere dag om 00.00

Vreemde update iedere dag om 00.00 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen Vandaag ontving ik mijn factuur van T-Mobile , en ik schrok me rot. Mijn factuur was zo hoog en volgens T-Mobile lag dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-01-13, 23:05
andreboxtel andreboxtel is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 7
Standaard Vreemde update iedere dag om 00.00

Beste mensen

Vandaag ontving ik mijn factuur van T-Mobile , en ik schrok me rot.
Mijn factuur was zo hoog en volgens T-Mobile lag dit aan het internet.
Volgens deze mensen gaat een Ipone 4 iedere dag een update doen om
12 uur s'nachts en dat zou best wel kunnen.
Maar omdat ik altijd via mijn Wi-Fi werk is het natuurlijk zeer vreemd dat er precies om 00.00 uur dataverbruik is via het 3g netwerk terwijl ik dan gewoon via Wi-Fi zit.
Er zijn op de factuur ook geen andere tijden te zien , alleen maar 00.00 uur en dat iedere dag.
Er zijn zelf dagen bij dat er een verbruik is van 350.000kb en dat ook weer om 00.00 uur.
Volgens T-mobile is dit allemaal geregistreerd via hun masten maar het kan helemaal niet.
Ik hoop dat er iemand is die mij dit kan uit leggen want ik snap er helemaal niks .

Grtz
Andre
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-01-13, 23:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreboxtel Bekijk bericht
Ik hoop dat er iemand is die mij dit kan uit leggen want ik snap er helemaal niks
Als de iPhone in de slaapstand staat en niet is aangesloten aan een stroombron staat Wi-Fi uit en gebruik je het 3G netwerk.
  #3  
Oud 17-01-13, 23:16
andreboxtel andreboxtel is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 7
Standaard

Beste timosha

Bedankt voor het snelle antwoord , maar dan zou hij dus de hele dag gebruik maken van het 3G netwerk , want ik gebruik hem soms uren niet en het vreemde is dat het alleen om 00.00 uur plaats vind .
En wat gaat hij dan wel niet updaten als er zo'n 3000mb verbruikt wordt .
Ik kan het allemaal nog niet plaatsen.

Grtz
  #4  
Oud 17-01-13, 23:47
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Ik heb een iPhone 4, die werkt via het T-Mobile netwerk.
Ik verbruik minder dan 200 Mb per maand, en heb zeker geen updates midden in de nacht van 300 Mb per keer.

Ik vind het een raar verhaal.
  #5  
Oud 18-01-13, 00:02
andreboxtel andreboxtel is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 7
Standaard

Inderdaad freestyle dat vind ik dus ook , want ik heb ook T-mobile en ik heb het toestel nu zo'n 4 maanden en mijn verbruik was nooit meer dan 150 mb per maand .
En nu plots gaat er iedere dag steeds meer verbruik af sinds 8 januari om 00.00 300.000kb en de op 9 januari 250.000kb en zo gaat het maar door en dat terwijl ik 700mb mag gebruiken en dan gaat het hard dat vertel ik je.
Ik kom er niet uit , en bij T-mobile zeggen ze dat dat normaal is bij sommige iphone's ,
en adviseren mij om het toestel uit te zetten voor 12uur .
Nou gekker moet het toch niet worden , maar ik heb geen keus anders sta ik alleen nog maar te werken voor mijn GSM kosten.
  #6  
Oud 18-01-13, 08:54
pedro270's schermafbeelding
pedro270 pedro270 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 134
Standaard

Of je zet je Mobiele data uit..
Dan kan je nog gewoon via Wi-Fi gebruik maken, en dan gaat snachts je iPhone ook niet meer die updates doen ofzo.

Je kan je mobiele data uitzetten in Instellingen > Algemeen

En als je bijvoorbeeld overdag op het mobiele netwerk wilt, zet je dat weer aan.
Als je het mobiele netwerk maar tegen de avond uit doet.

PS. Je kan dan nog gewoon gebruik maken van Wi-Fi
  #7  
Oud 18-01-13, 09:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreboxtel Bekijk bericht
En wat gaat hij dan wel niet updaten als er zo'n 3000mb verbruikt wordt .
Ik zou het niet weten want ik kan van hier niet zien welke apps er op jouw iPhone allemaal in de achtergrond draaien.
  #8  
Oud 18-01-13, 09:33
andreboxtel andreboxtel is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 7
Standaard

Ja pedro , ik heb hem nu ook uitgezet want al mijn data is nu al op voor deze maand.
Maar het vreemde is juist , maar misschien zit dit in het toestel dat hij alleen data verbruikt via 3G in de nacht om precies 00.00uur .
@Timosha
Zou het misschien aan het spel HayDay kunnen liggen ?
  #9  
Oud 18-01-13, 10:36
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Het is absoluut niet normaal, weet niet welke pipo bij T-Mobile je dat heeft verteld, maar daar moet je dus niet naar luisteren.
Als je een beetje regelmatig in de buurt van Wi-Fi bent kom je echt niet op een gigantisch verbruik.

Echter kan een app wel zorgen voor veel verbruik zoals gezegd.
  #10  
Oud 18-01-13, 10:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreboxtel Bekijk bericht
@Timosha
Zou het misschien aan het spel HayDay kunnen liggen ?
Ik ken dat spelletje niet. Ik ken eigenlijk helemaal geen spelletjes Maar kijk eens in onderstaande draad daar staan heel wat berichten van lotgenoten:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...0mb-24uur.html
  #11  
Oud 18-01-13, 12:32
andreboxtel andreboxtel is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 7
Standaard

Beste Timosha

Ik ben naar het draadje toe gegaan , en inderdaad is dit precies mijn verhaal .
Ik heb net ook met apple contact gehad , maar die doen net alsof ze gek zijn .
Ze gaven als advies om mijn toestel te herstellen via Itunes en ( iOS-software herstellen ) .
Als ik dat gedaan had moest ik testen of het probleem dan opgelost was en zo niet dan moest ik maar weer contact opnemen met apple waar wel kosten aan gebonden zijn omdat je maar 90 dagen gratis support hebt.
Al met al een raar zooitje daar , zeker omdat er veel mensen met dit probleem zitten en dat ze net doen bij apple of hun neus bloed.
  #12  
Oud 18-01-13, 12:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreboxtel Bekijk bericht
Al met al een raar zooitje daar , zeker omdat er veel mensen met dit probleem zitten en dat ze net doen bij apple of hun neus bloed.
Dat zou zo maar kunnen Maar er zijn waarschijnlijk nog veel meer gebruikers die er geen last van hebben.

Het zijn zeker geen updates die door het besturingssysteem (iOS) veroorzaakt worden maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door een app.

Kranten apps bijvoorbeeld hebben nogal eens de rare gewoonte om 's nachts een krant te gaan ophalen.
  #13  
Oud 18-01-13, 18:50
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Installeer anders eens zoiets als dit:

https://itunes.apple.com/nl/app/onav...423545287?mt=8

Deze geeft per app aan wat het verbruikt?
Wat misschien ook nog kan is dat je misschien een mail account heb open staan wat ontiegelijk veel mails binnen haalt? Al zou dat ook vreemd zijn om precies 24:00 uur?

Ik zou zeggen installeer het appie eens en kijk wat er zoveel gebruikt.
  #14  
Oud 18-01-13, 19:03
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
Installeer anders eens zoiets als dit:

https://itunes.apple.com/nl/app/onav...423545287?mt=8

Deze geeft per app aan wat het verbruikt?
Wat misschien ook nog kan is dat je misschien een mail account heb open staan wat ontiegelijk veel mails binnen haalt? Al zou dat ook vreemd zijn om precies 24:00 uur?

Ik zou zeggen installeer het appie eens en kijk wat er zoveel gebruikt.
Een app die gratis via cloud voor je bijhoudt hoeveel data je verstookt? EN die data ook nog eens VIA die cloud laat lopen "om te comprimeren"?

Ik zou er nooit aan beginnen.

Zelfde: Joh, laat al je data maar via mij lopen, komp goet
__________________
Willem.
  #15  
Oud 19-01-13, 20:42
andreboxtel andreboxtel is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 7
Standaard

Beste reageerders

Ik heb vandaag mijn toestel via itunes alles opnieuw erop gezet (herstel) en hoop dat het nu beter gaat .
Het viel me wel op dat ik op mijn datacouter gisteren 400mb had verbruikt via Wi-Fi in een halve dag , op zich al een vreemd iets maar dat hij dat dan doorstuurt s'nacht om 00.00 uur als zijnde dat ik 3G heb gebruikt blijft voor mijn een raadsel.
Nu heb ik in een halve dag 6.5 mb verbruikt met de zelfde apps via Wi-Fi en dat wil al zeggen dat er goed iets fout zat in de Iphone .
Ik zou graag willen dat ik dit hard kon maken maar ik ben toch van plan om dit door te spelen naar iemand die hier eens induikt , want er zit in sommige toestellen van Apple een bug en dat is een ding wat zeker is .
Ik heb voor de zekerheid via T-mobile mijn internet laten blokkeren omdat ik nu al in 5 dagen ruim over mijn datalimiet zat .
Ik denk dan ook dat nu het probleem opgelost is maar dat weet ik jullie pas volgende maand te vertellen .
In ieder geval alvast bedankt voor de moeite iedereen , en vertel het door mocht er iemand dit probleem ook hebben , en raad die gene dan aan om zijn toestel te herstellen naar de fabriekinstellingen als zijnde een nieuwe Iphone.
P.S
T-Mobile vertelde mij dat ze alle data van 1 dag verzamelen en om 00.00 uur gaan ze dit verwerken en dat verklaart de 00.00 melding.
Grtz
Andre
  #16  
Oud 19-01-13, 21:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreboxtel Bekijk bericht
Ik zou graag willen dat ik dit hard kon maken maar ik ben toch van plan om dit door te spelen naar iemand die hier eens induikt , want er zit in sommige toestellen van Apple een bug en dat is een ding wat zeker is .
Een bug? Hoe kom je tot die conclusie? Jij gebruikt een iPhone 4 met iOS 6.0.1, juist?

Het besturingssysteem iOS 6.0.1 is toch voor elke iPhone 4 bezitter hetzelfde. Als het inderdaad een bug is dan moet toch elke iPhone 4 bezitter dat probleem hebben?
  #17  
Oud 19-01-13, 21:41
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wblink Bekijk bericht
Een app die gratis via cloud voor je bijhoudt hoeveel data je verstookt? EN die data ook nog eens VIA die cloud laat lopen "om te comprimeren"?

Ik zou er nooit aan beginnen.

Zelfde: Joh, laat al je data maar via mij lopen, komp goet

Nee jij niet nee maar jij hebt dit probleem kennelijk niet en jij wilt ook niet weten waar het probleem vandaan komt.
En ik laat me data best via jou lopen hoor, geen probleem!
Ik heb niks te verbergen....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 januari 2013 om 20:46 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een bug? Hoe kom je tot die conclusie? Jij gebruikt een iPhone 4 met iOS 6.0.1, juist?

Het besturingssysteem iOS 6.0.1 is toch voor elke iPhone 4 bezitter hetzelfde. Als het inderdaad een bug is dan moet toch elke iPhone 4 bezitter dat probleem hebben?
Misschien dat hij doelt op een hardware matige "bug". Bijv het welbekende maandag ochtend modelletje...
Maar dat kan geen data verbruiken.... Dus nog steeds vaag verhaal....
  #18  
Oud 19-01-13, 22:49
andreboxtel andreboxtel is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 7
Standaard

Daarom is het ook moeilijk hard te maken dat er een bug zit ergens , want niet iedere Iphone 4 gebruiker heeft er last van , maar dat er iets niet goed zit in bepaalde toestellen is wel duidelijk . En het heeft niks met de Provider te maken want het komt bij iedere provider voor dit probleem . Ik hoop dat we er nog ooit achter mogen komen , maar ik vermoed dat de heren bij Apple echt wel weten dat er iets niet goed zit in sommige Iphone's 4 maar gaan dat niet aan de grote klok hangen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Google Calendar: afspraken sinds iOS 6.0.1 update met vreemde uitnodigingen? XIII iPhone algemeen 21 17-12-12 00:29
Moet ik - na iedere update - opnieuw Jailbreaken enzo? FerdiV Unlock [archief] 20 12-06-08 17:24
Bijna iedere dag een restore? Juggernaut iPhone algemeen 4 06-11-07 23:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.