//

Kan ik een iPhone 3GS met melding 'Geen service' wel herstellen maar niet bijwerken?

Kan ik een iPhone 3GS met melding 'Geen service' wel herstellen maar niet bijwerken? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Heb al flink wat tijd rondgekeken op dit forum naar een oplossing voor mijn specifieke probleem, maar nog niet gevonden. Daarom deze vraag: Onlangs ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-01-13, 17:03
Mookie75 Mookie75 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 3
Standaard Kan ik een iPhone 3GS met melding 'Geen service' wel herstellen maar niet bijwerken?

Hallo,

Heb al flink wat tijd rondgekeken op dit forum naar een oplossing voor mijn specifieke probleem, maar nog niet gevonden.

Daarom deze vraag:
Onlangs een iPhone 3GS van een bekende overgenomen. Moest nieuwe accu in, maar daarna leek hij het te doen. Althans internet (Wi-Fi), want ondanks de aanwezigheid van een simkaart kreeg ik de melding 'Geen service'. Daarom een update gedaan van ios 5.1.1 naar 6 in de hoop dat dit het probleem op zou lossen. Het werd alleen maar erger, iPhone kon niet meer geactiveerd worden.

Uiteindelijk is dit via-via gelukt en nu heb ik weer ios 5.1.1 (9B206), modemfirmware 06.15.00, en is de startsituatie weer zoals hierboven beschreven, wel internet (Wi-Fi), maar nog steeds de melding geen service. Zie wel een icoontje van Cydia staan, neem aan dat de telefoon gejailbreakt is. Heb daar verder weinig verstand van, maar kan dit een oorzaak zijn?

Ik wilde nu kijken of ik de telefoon met Herstellen in iTunes aan de praat kan krijgen (en evt. de jailbreak verwijderen), maar kreeg de melding dat de telefoon wordt hersteld én bijgewerkt naar ios 6 en dat is me de vorige keer niet goed bevallen. Annuleren geklikt.
Iemand een suggestie welke weg ik nu het beste kan bewandelen om de iPhone aan de praat kan krijgen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-01-13, 17:26
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

06.15.00. Is da niet de iPad baseband
  #3  
Oud 20-01-13, 17:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mookie75 Bekijk bericht

Uiteindelijk is dit via-via gelukt en nu heb ik weer ios 5.1.1 (9B206), modemfirmware 06.15.00
Is die iPad modem firmware 6.15.00 dan wel unlocked?
  #4  
Oud 20-01-13, 17:57
Mookie75 Mookie75 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 3
Standaard

@suzuki2002: bij modemfirmware staat 06.15.00, ik neem aan dat dat de iphone baseband is (?)

@timosha: en of die firmware unlocked is, geen idee. Hoe kom ik daar als newbie achter?
  #5  
Oud 20-01-13, 18:00
tiger1050 tiger1050 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: zeewolde
Berichten: 70
Standaard

dat is de ipad base band, deze moet je jailbreaken om hem weer aan de gang te krijgen, met green poison moet dat lukken, volgens mij is hij nu zelfs te downgraden naar een lagere baseband, maar daar zou je even voor op het forum kunnen zoeken, ook de geen service is meerdere malen voorbij gekomen, met een aantal oplossingen, het enige dat er volgens mij is met de ipad base is dat je geen gps meer hebt, dus navigeren zal niet meer gaan, verder zul je geen problemen ondervinden.
  #6  
Oud 20-01-13, 20:13
Mookie75 Mookie75 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 3
Standaard

Dank, ik ga ermee bezig
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3gs 32 gb zwart, doet het wel maar na herstellen via itunes geeft hij foutmldn jeroen gaertner iPhone algemeen 3 12-01-13 17:04
iPhone 4s - Geen Service - Wel bellen/smsen maar geen data diegonicolas iPhone algemeen 5 28-11-12 16:09
Probleem 3GS wel bereik maar kan niet bellen Apollo_Be iPhone algemeen 2 03-02-12 11:15
hoe: geen geluid bij 'n Agenda melding, maar wel trillen? gerard0610 iPhone algemeen 4 08-12-10 10:23
3GS heeft geen service en is niet te herstellen Juulke iPhone algemeen 4 26-05-10 13:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.