iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij leeg na cameragebruik (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/133643-batterij-leeg-na-cameragebruik.html)

Robingranaet 20-01-13 23:09

Batterij leeg na cameragebruik
 
Hoi mensen!

Ik heb deze avond iets geks gehad met mijn iphone, ik had nog 15% over met mijn batterij en ging een paar fotos maken van de hond( met flits) nadat ik 2 fotos snel achter elkaar had gemaakt ging de iphone uit. De iphone wou niet meer aan en gaf de melding dat de batterij leeg was en moest worden opgeladen.

Dit heb ik gedaan en de iphone werkte weer als voorheen, maar toen ik weer snel achter elkaar fotos ging maken met de flitser aan ging hij weer uit met dezelfde melding.

De camera werkte na even opladen tot 29% weer goed, dus ik denk dat het probleem zich alleen voordoet na de "batterij op 20% " melding.

Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren(misschien met een andere versie iphone)?

xbored 21-01-13 08:06

Ik denk niet dat dit een probleem is hoor..... Dit is gewoon "normaal". Hetzelfde als je de app lampie gebruik die werkt ook niet onder de 20%

Guest-20180925190238 21-01-13 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robingranaet (Bericht 869927)
Ik heb deze avond iets geks gehad met mijn iphone, ik had nog 15% over met mijn batterij en ging een paar fotos maken van de hond( met flits) nadat ik 2 fotos snel achter elkaar had gemaakt ging de iphone uit.

Dat betekent dat de celspanning van de accu onder de 3.7 V gevallen is. In dat geval maakt de iPhone een noodstop ongeacht de restcapaciteit.

ballegooier 21-01-13 09:04

Kan ook betekenen dat de percentage aanduiding niet helemaal meer klopt. Als je je batterij eens calibreert, zal die ook weer nauwkeurig(er) weergegeven worden.

Guest-20180925190238 21-01-13 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 869957)
Kan ook betekenen dat de percentage aanduiding niet helemaal meer klopt.

Daar mag je zo goed als zeker van zijn dat het aangegeven percentage niet meer klopt :)

arjan95 21-01-13 09:17

Die filtser kan ook net ff teveel stroom hebben getrokken. Raar dat je hem dan nog kan aanzetten.

(offtopic)Bij HTC mag je de flitser namelijk meer aanzetten als de batterij onder de 15% is. Ook mag de filtser niet aan als je een Wi-Fi hotspot aanhebt of als de temperatuur van de batterij te laag is, waarschijnlijk omdat de batterij dan uit kan vallen

rubbererobbie 21-01-13 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 869961)
Die filtser kan ook net ff teveel stroom hebben getrokken. Raar dat je hem dan nog kan aanzetten.

(offtopic)Bij HTC mag je de flitser namelijk meer aanzetten als de batterij onder de 15% is. Ook mag de filtser niet aan als je een Wi-Fi hotspot aanhebt of als de temperatuur van de batterij te laag is, waarschijnlijk omdat de batterij dan uit kan vallen

Dan koop je een htc , :P , klinkt al beter dan de iphone :(:p:-)

arjan95 21-01-13 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 869974)
Dan koop je een htc , :P , klinkt al beter dan de iphone :(:p:-)

Daar gaat het niet om, het is alleen om duidelijk te maken dat je niet zomaar moet flitsen als je batterij bijna leeg is. Die beperking zit er niet voor niets ingebouwd. Apple Vs Android discussies zijn lame en hebben geen zin.

Robingranaet 22-01-13 14:38

Oké, in ieder geval bedankt voor jullie moeite. Ik had hiervoor een Htc gehad en die gaf inderdaad de melding dat je niet meer kon flitsen na 15%. Is het mogelijk dat de iPhone na 2maand het percentage verkeerd aangeeft? Want verder werkt hij gewoon prima!

Guest-20180925190238 22-01-13 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robingranaet (Bericht 870276)
Is het mogelijk dat de iPhone na 2maand het percentage verkeerd aangeeft?

Dat kan inderdaad als je TE vaak TE gedaan hebt;
1) TE vaak TE diep ontladen;
2) TE vaak effe bijladen met een TE lage laadstroom (USB-poort van een Windows PC);
3) TE vaak niet opladen tot 100%;

rockingsnijder 28-12-13 13:24

Die van mij gaat al uit bij 60% ook bij camera+ app. Iphone5 32 gb

arjan95 28-12-13 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rockingsnijder (Bericht 942491)
Die van mij gaat al uit bij 60% ook bij camera+ app. Iphone5 32 gb

Naar de winkel voor garantie. Een batterij hoort niet zo snel al versleten te zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:04.