//

Gebruikte iPhone - nieuwe pc - synchroniseren - backup

Gebruikte iPhone - nieuwe pc - synchroniseren - backup discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds 2 jaar een iPhone 4, in het begin gekoppeld/gesynchroniseerd aan een pc die inmiddels gecrashed is. Ik was voor back-ups toen aangewezen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-01-13, 21:00
PimmesJP PimmesJP is offline
• iOS 6.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard Gebruikte iPhone - nieuwe pc - synchroniseren - backup

Ik heb sinds 2 jaar een iPhone 4, in het begin gekoppeld/gesynchroniseerd aan een pc die inmiddels gecrashed is. Ik was voor back-ups toen aangewezen op iCloud en heb dat aangeschaft.
Nu kwam ik er vorige week achter dat mijn iCloud-account door een onbekend probleem al 8 weken geen back-up meer heeft gemaakt...
Nu wil ik graag weer een back-up maken via iTunes. Echter is de oude pc dus gecrashed. In juni heb ik een MacbookPro gekocht, m'n iPhone hier nog nooit mee gesynchroniseerd.
De grote vraag...
Hoe synchroniseer ik mijn bestaande iPhone (met alle foto's en apps) aan mijn nieuwe Macbook zonder dat alles verwijderd wordt van m'n telefoon! En hierna rustig een back-up kan maken.
Bvd!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-01-13, 12:22
Rolandiphone2 Rolandiphone2 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 3
Standaard

We hebben een soorgelijk probleem, de eerste pc waarmee de iphone gesynchroniseerd is bestaat niet meer. Er is een mogelijkheid om met 2 pc's te synchroniseren, zie link:
Synchroniseer multimedia op je iPhone met meerdere computers - iPhoneclub.nl
Dat is een klein beetje werk, maar je moet wel een code uit de eerste itunes halen,
en dat lukt dus niet meer. Iemand een idee?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 januari 2013 om 12:24 ----------

Aan PimmJP:
jouw foto's is overigens geen probleem. Wanneer je je iphone op een windows pc aansluit opent zich ook een window waarmee je je foto's handmatig kunt synchroniseren. Alleen de apps weet ik dan niet.
  #3  
Oud 25-01-13, 09:48
PimmesJP PimmesJP is offline
• iOS 6.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rolandiphone2 Bekijk bericht
We hebben een soorgelijk probleem, de eerste pc waarmee de iphone gesynchroniseerd is bestaat niet meer. Er is een mogelijkheid om met 2 pc's te synchroniseren, zie link:
Synchroniseer multimedia op je iPhone met meerdere computers - iPhoneclub.nl
Dat is een klein beetje werk, maar je moet wel een code uit de eerste itunes halen,
en dat lukt dus niet meer. Iemand een idee?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 januari 2013 om 12:24 ----------

Aan PimmJP:
jouw foto's is overigens geen probleem. Wanneer je je iphone op een windows pc aansluit opent zich ook een window waarmee je je foto's handmatig kunt synchroniseren. Alleen de apps weet ik dan niet.
Idd, had het gehoord, iig bedankt! Heb de iPhone op een windows pc aangesloten, wilde ik alle mapjes vd foto's kopieeren en plakken stopt die halverwege! Toen mapje voor mapje gedaan...wat bleek nou, dat er 1 beschadigd bestand zat tussen de duizenden foto's. Dit bleek ook het probleem van iCloud! Filmrol uitgezet, heb nu alle fotos op de windows pc en iCloud doet het weer .
  #4  
Oud 25-01-13, 10:40
Rolandiphone2 Rolandiphone2 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 3
Standaard

Dat is toch niet de kwaliteit en het gebruikersgemak wat we van Apple gewend zijn!
Wij hebben er uiteindelijk 3 avonden aan besteed, bij KPN langs geweest waar de zakelijke abonnementen liepen (wilden niets voor ons doen), uiteindelijk niets kwijtgeraakt, maar zonder mijn pc ervaring was het mijn vriend niet gelukt.
Hij wil de volgende keer een samsung. Bij windows weet je wat er gebeurt, maar krijg je een hoop andere ellende terug. 'T is me wat.
Dit forum en die link boven zijn wel fijne hulpsites.
Groet,
R.
  #5  
Oud 25-01-13, 14:44
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rolandiphone2 Bekijk bericht
Dat is toch niet de kwaliteit en het gebruikersgemak wat we van Apple gewend zijn!
Wij hebben er uiteindelijk 3 avonden aan besteed, bij KPN langs geweest waar de zakelijke abonnementen liepen (wilden niets voor ons doen), uiteindelijk niets kwijtgeraakt, maar zonder mijn pc ervaring was het mijn vriend niet gelukt.
Hij wil de volgende keer een samsung. Bij windows weet je wat er gebeurt, maar krijg je een hoop andere ellende terug. 'T is me wat.
Dit forum en die link boven zijn wel fijne hulpsites.
Groet,
R.
snap de frustratie niet.... ok in dit geval is het dom dat het zo omslachtig is... maar Apple doet het volgens mij als een soort beveiliging van uw gegevens...

stel: ik steel uw iPhone, dan wil jij toch niet dat ik met uw bestanden / gegevens verder ga? daarom dus: als ik uw gestolen iPhone aansluit worden alle gegevens (dus ook bankgegevens en dergelijke!!!!) gewist, je zou juist blij moeten zijn dat het zo safe is...
als je een nieuwe pc koopt is het natuurlijk kl*te
  #6  
Oud 25-01-13, 15:51
Rolandiphone2 Rolandiphone2 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 3
Standaard

Hallo,

Ik denk dat apple dit als kopieer beveiliging gedaan heeft zodat je niet met een iphone vol muziek 20 pc's kunt vullen.
De nadelen zijn hierboven beschreven. Dit is wel iets dat mensen van apple afstoot, dit soort protectionisme. Het past
Ook bij deze site, met jailbreak hoef je hier niet aan te komen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:11.