//

Belgische iPhone 5 omruilen in Apple Store Amsterdam?

Belgische iPhone 5 omruilen in Apple Store Amsterdam? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben een Belg en heb een iPhone 5, gekocht in Belgie in een Mobistar winkel. Nu merk ik dat er redelijk wat stof achter ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-01-13, 13:18
dromedaris dromedaris is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zoersel, Belgium
Berichten: 50
Standaard Belgische iPhone 5 omruilen in Apple Store Amsterdam?

Ik ben een Belg en heb een iPhone 5, gekocht in Belgie in een Mobistar winkel.

Nu merk ik dat er redelijk wat stof achter de lens van mijn camera zit, wat mijn fotokwaliteit beïndvloedt.

Ik heb al gebeld met Apple en ze verwezen me door naar een Mobistar Center. Echter, uit ervaring weet ik dat een mobistar center deze gewoon opstuurt en laat repareren/vervangen. Dit duurt 4-5 weken! Aangezien het een simpele productiefout is (het stof verwijderen is dweilen met de kraan open, het zal toch eerstdaags terugkomen) wil ik gewoonweg niet zo lang wachten en zonder iphone zitten.

Daarom vroeg ik me af of ik dit kan gaan regelen met de Apple Store in Amsterdam, aangezien ik mijn iPhone niet rechtstreeks van Apple en niet in NL gekocht heb? Ik was er toch van plan om een daguitstapje van te maken, dus dat zou goed uitkomen.

Ik lees op het internet dat dit een vrij bekend probleem lijkt te zijn en Apple zonder moeilijk te doen je een nieuwe iphone meegeeft.

Ik wil geen veronderstellende antwoorden aub, met alle respect maar daar ben ik niets mee
Gelieve enkel te antwoorden als je met 100% zekerheid kan zeggen of dit gaat of niet. Dank u!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-01-13, 13:32
edje-ken edje-ken is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dromedaris Bekijk bericht
Ik wil geen veronderstellende antwoorden aub, met alle respect maar daar ben ik niets mee
Gelieve enkel te antwoorden als je met 100% zekerheid kan zeggen of dit gaat of niet. Dank u!
Dan zul je 0,0 goede antwoorden krijgen denk ik.
Omdat dan alleen de store zelf kan antwoorden.
Suc6 en veel plezier in amsterdam.

Edje
  #3  
Oud 24-01-13, 13:59
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Als jou iPhone 5 binnen de 1 jaar fabrieksgarantie valt, dan ben je welkom bij elke Apple Store. Maar of ze hem gaan vervangen is een ander geval. Normaal gaat dat gewoon heel snel en met goede service. Heb je last van die stof als je een foto maakt? Als dat niet het geval is, en de Genius ziet ook dat er geen problemen zijn krijg je er ook geen vervangend toestel.

Trouwens, hoe moeten wij 100% weten of dit gaat lukken of niet? We schrijven hier allemaal ons eigen ervaring op. Als jij nou eens even langsgaat, dan heb je pas die 100% zekerheid. Bel eens met Mobistar en vraag eens hoelang het gaat duren? Gebruik de zoekfunctie. Laatste tijd wel veel onnodige topics over hetzelfde onderwerp..
__________________
  #4  
Oud 24-01-13, 14:35
dromedaris dromedaris is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zoersel, Belgium
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Als jou iPhone 5 binnen de 1 jaar fabrieksgarantie valt, dan ben je welkom bij elke Apple Store. Maar of ze hem gaan vervangen is een ander geval. Normaal gaat dat gewoon heel snel en met goede service. Heb je last van die stof als je een foto maakt? Als dat niet het geval is, en de Genius ziet ook dat er geen problemen zijn krijg je er ook geen vervangend toestel.

Trouwens, hoe moeten wij 100% weten of dit gaat lukken of niet? We schrijven hier allemaal ons eigen ervaring op. Als jij nou eens even langsgaat, dan heb je pas die 100% zekerheid. Bel eens met Mobistar en vraag eens hoelang het gaat duren? Gebruik de zoekfunctie. Laatste tijd wel veel onnodige topics over hetzelfde onderwerp..
U hebt duidelijk mijn bericht niet goed gelezen... Daar staan al uw opmerkingen reeds in beantwoord.
  #5  
Oud 24-01-13, 16:31
Emiin' Emiin' is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 273
Standaard

Ga gewoon naar een repairshop?
__________________
1.1.2 OTB > 1.1.4 | 04.04.05_G @ 4.6 <3 Bootneuter
  #6  
Oud 24-01-13, 17:06
Kroet Kroet is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 6
Standaard

Gewoon via de app een afspraak maken en de klacht goed omschrijven; garantie is volgens mij internationaal.
En als er niet wordt omgeruild in Amsterdam, kunnen ze daar toch wel een reparatie uitvoeren zonder wachttijd.
  #7  
Oud 24-01-13, 18:29
Kris1986 Kris1986 is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 144
Standaard

Bel gewoon naar de winkel in Amsterdam en dan weet je het toch direct.
  #8  
Oud 25-01-13, 10:18
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Apple Retail Store zou daar geen probleem van hoeven maken. Als je maar wel even van te voren belt, want het ligt aan hun voorraad op dat moment en of ze het ter plekken kunnen maken. Dus allereerst even bellen.
  #9  
Oud 25-01-13, 11:58
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Je 1-jarige "Apple garantie" is wereldwijd geldig in elke Apple Store. Afspraak maken met de Genius bar en langsgaan!
  #10  
Oud 25-01-13, 12:26
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Niet zo zeer wereldwijd.. Vallen enkele plekken buiten, zoals Dubai bijvoorbeeld. Zijn totaal andere toestellen die niet in Europa gemaakt kunnen worden. Europese toestellen is geen probleem.
  #11  
Oud 25-01-13, 23:35
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dromedaris Bekijk bericht
U hebt duidelijk mijn bericht niet goed gelezen... Daar staan al uw opmerkingen reeds in beantwoord.
"Daarom vroeg ik me af of ik dit kan gaan regelen met de Apple Store in Amsterdam, aangezien ik mijn iPhone niet rechtstreeks van Apple en niet in NL gekocht heb? Ik was er toch van plan om een daguitstapje van te maken, dus dat zou goed uitkomen."

"Als jou iPhone 5 binnen de 1 jaar fabrieksgarantie valt, dan ben je welkom bij elke Apple Store. Maar of ze hem gaan vervangen is een ander geval. Normaal gaat dat gewoon heel snel en met goede service. Heb je last van die stof als je een foto maakt? Als dat niet het geval is, en de Genius ziet ook dat er geen problemen zijn krijg je er ook geen vervangend toestel."

Antwoord op je vraag?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
looking for orange Apple t-shirt big opening Apple store Amsterdam: I can pay! cinopanacea Chat en geruchten 3 12-09-13 20:10
iPhone 5 bij Apple Store in Amsterdam blingbling Koopinformatie Nederland 3281 07-12-12 16:36
iPhone 4S omruilen Apple Store KK001 iPhone algemeen 3 20-03-12 08:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:24.