//

iPhone 5 gekocht van iemand die hem geleast heeft

iPhone 5 gekocht van iemand die hem geleast heeft discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo zit met een vraag Heb vandaag en iPhone 5 gekocht van een persoon die hem heeft geleast. Ik heb alles erbij gekregen en ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-01-13, 20:57
dogie dogie is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 21
Unhappy iPhone 5 gekocht van iemand die hem geleast heeft

Hallo zit met een vraag

Heb vandaag en iPhone 5 gekocht van een persoon die hem heeft geleast.

Ik heb alles erbij gekregen en ook het bonnetje/garantiebewijs.

Kan ik in de problemen komen,want echt vertrouwen doe ik het niet.

En aan de ene kant ben ik gerust want ben haar thuis geweest en ik heb een copie van de originele bon en die is gewoon ook in kleur,dus als de originele.

En ik ken die persoon niet heb hem via internet gekocht.

Groetjes en van jullie te horen

Erdal
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-01-13, 21:41
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Het is een lease toestel en was dus niet haar eigendom.
Als je iets ter goede trouw en voor een marktconforme prijs koopt zou je nog het voordeel van de twijfel kunnen hebben maar dat is in jou geval niet van toepassing. Je koopt van iemand een lease toestel dus zou je behoren te weten dat dit niet goed zit, in het ergste geval zou degene van wie je hem hebt gekocht kunnen opgaan voor verduistering/diefstal en jij voor heling.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #3  
Oud 25-01-13, 21:44
dogie dogie is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 21
Standaard

Ik zit zelf bij telfort en het toestel is geleast van telfort.
Dus als ik morgen Telfort bel en uitleg dat ik het van heb gekocht en dat ik de bon enzo ook heb.
Zou dat dan niet uitmaken?
Dat ze dan verhaal gaan halen bij haar,of haar ervoor laten betalen ofzo.
Zag het pas nadat ze me de bon had laten zien en het was een eindje rijden voor me.
  #4  
Oud 25-01-13, 21:45
Macfreak2012 Macfreak2012 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 75
Standaard

Ff hier op kijken....
Stop Heling
Ge. macFreak
  #5  
Oud 25-01-13, 21:46
dogie dogie is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 21
Standaard

imei van de iphone 5 staat er niet
  #6  
Oud 25-01-13, 21:51
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dogie Bekijk bericht
Ik zit zelf bij telfort en het toestel is geleast van telfort.
Dus als ik morgen Telfort bel en uitleg dat ik het van heb gekocht en dat ik de bon enzo ook heb.
Zou dat dan niet uitmaken?
Dat ze dan verhaal gaan halen bij haar,of haar ervoor laten betalen ofzo.
Zag het pas nadat ze me de bon had laten zien en het was een eindje rijden voor me.
Nee dat maakt niet uit.
Sterker nog, Telfort kan aangifte doen van verduistering cq diefstal, en het feit heling wordt jou aangerekend.

Lees dit maar even http://www.politie.nl/onderwerpen/heling.html
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #7  
Oud 25-01-13, 21:52
dogie dogie is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 21
Standaard

Owh ja heb er 500 euro voor betaald(lijkt me wel marktconform voor een 2e hands)
  #8  
Oud 25-01-13, 21:52
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Heling heet dat

Verkoper zal dat ding daling in moeten leveren , maar heeft deze niet meer , of hij betaald het toestel aan de provider of hij zegt dat deze gejat is , en zal dus aangifte moeten doen .
BAM je hebt een gestolen exemplaar in handen . Imei controle en hup blauwe mannen voor de deur .

Succes
  #9  
Oud 25-01-13, 21:55
dogie dogie is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 21
Standaard

Ze zei dat ze er 40 euro per maand voor betaalde aan huur en dat het daarna van haar werd.
  #10  
Oud 25-01-13, 21:59
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dogie Bekijk bericht
Ze zei dat ze er 40 euro per maand voor betaalde aan huur en dat het daarna van haar werd.
Lees de voorgaande berichten eens goed door en praat je aankoop niet goed.
Je hebt je schuldig gemaakt aan heling, terwijl je wist dat het lease toestel is.
  #11  
Oud 25-01-13, 22:00
dogie dogie is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 21
Standaard

ok en wat moet ik nu doen?
  #12  
Oud 25-01-13, 22:01
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Omdat hier iedereen over heling spreek en niet om een oplossing zou u het beste even contact opnemen met degene van wie je het toestel hebt gekocht. Misschien weet hij/zij zelf niet eens dat het om een geleasde toestel gaat. Bespreek het onderling voordat je contact opneemt met Telfort.

Ze zou met Telfort contact moeten opnemen om het toestel af te kopen. Let wel op dat het voor haar ook rond de 500 euro zijn, dus zij schiet er zelf niks mee op. Mij lijkt het het beste om onderling een afspraak te maken, of anders het toestel terug aan de eigenaar.

Succes
__________________
  #13  
Oud 25-01-13, 22:02
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dogie Bekijk bericht
ok en wat moet ik nu doen?
Ik zou hem terug brengen naar de verkoopster en je geld terug eisen.
Anders dreigen met aangifte bij de politie.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 januari 2013 om 22:05 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Omdat hier iedereen over heling spreek en niet om een oplossing zou u het beste even contact opnemen met degene van wie je het toestel hebt gekocht. Misschien weet hij/zij zelf niet eens dat het om een geleasde toestel gaat. Bespreek het onderling voordat je contact opneemt met Telfort.

Ze zou met Telfort contact moeten opnemen om het toestel af te kopen. Let wel op dat het voor haar ook rond de 500 euro zijn, dus zij schiet er zelf niks mee op. Mij lijkt het het beste om onderling een afspraak te maken, of anders het toestel terug aan de eigenaar.

Succes
Als je zijn berichten goed had gelezen, dan was het je duidelijk geworden dat beide partijen wisten dat het een lease toestel was/is
  #14  
Oud 25-01-13, 22:06
dogie dogie is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 21
Standaard

Ze wist wel dat het ging om een leasetoestel.
Maar ze dacht denk ik dat ze dat betaald vanuit de maandelijkse huur die ze geeft.
Heb haar een mail gestuurd.
Even afwachten......
  #15  
Oud 25-01-13, 22:12
demuuk demuuk is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard

FridgeNL zei het al; je moet te goeder trouw zijn. Aangezien jij dit niet (meer) bent zijn er een aantal situaties mogelijk:

1: je kunt het risico nemen dat niemand erachter komt en dat de verkoper Telfort netjes betaald aan het einde van de Lease termijn (restbedrag);
2: aangezien verkoper beschikkingsonbevoegd was en jij niet te goeder trouw bent, ben jij geen eigenaar geworden van de iPhone, Telford kan hem opeisen bij jou;
3: strafrechtelijke vervolging voor heling is niet mogelijk aangezien het toestel niet verkregen is door een misdrijf. Het is een puur civiele kwestie;
4: als telford het toestel bij jou opeist, moet je bij de verkoper achter je geld aan.

wat heb je afgesproken met de verkoper nadat je erachter bent gekomen dat het een lease toestel was?

EDIT: veel mensen spreken van heling; DIT IS NIET HET GEVAL. Je kan (semi) rustig gaan slapen
  #16  
Oud 25-01-13, 22:13
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter Bekijk bericht
Ik zou hem terug brengen naar de verkoopster en je geld terug eisen.
Anders dreigen met aangifte bij de politie.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 januari 2013 om 22:05 ----------


Als je zijn berichten goed had gelezen, dan was het je duidelijk geworden dat beide partijen wisten dat het een lease toestel was/is
Koper wist het, maar de verkoper dacht dat het al na 40 euro per maand het toestel haar eigendom was

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 januari 2013 om 22:15 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dogie Bekijk bericht
Ze wist wel dat het ging om een leasetoestel.
Maar ze dacht denk ik dat ze dat betaald vanuit de maandelijkse huur die ze geeft.
Heb haar een mail gestuurd.
Even afwachten......
Als ze niet reageert, zou ik als ik jou was even opbellen of anders langsgaan. Zoveel zorgen hoef je ook weer niet te maken hoor. Je hebt gewoon een aankoop verricht en als zij hem als gestolen opgeeft dan heb jij bewijs, bijv al je e-mails, dat het een eerlijke koop was!
  #17  
Oud 25-01-13, 22:18
dogie dogie is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 21
Standaard

Heb haar gebeld ze zei dat ze het gaat afkopen en dat ik niet bang hoef te zijn dat ik in de problemen kom.
Dus graag advies wat ik nu kan doen.
Telfort morgen opbellen,want ben zelf ook klant bij de Telfort.
  #18  
Oud 25-01-13, 22:18
kaisz kaisz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 5
Standaard

Sorry maar hoe kunnen mensen dit onder heling schuiven?
Heling is als je gestolen goederen koopt tegen beter weten in. Wanneer dat meisje aan het einde van haar contract tegen Telfort zegt dat zij het heeft verkocht, zal zij een bedrag meoten betalen om haar lease tot eigendom te laten overhevelen. Wanneer zij de boel probeert te belazeren en zegt dat het gestolen, moet zij alsnog een bedrag aan Telfort betalen.
Zelfs wanneer ze aangifte doet en de politie voor jouw deur staat, heb jij bewijs dat dit geen heling is. Zij heeft namelijk haar product aan jouw verkocht. Pak de emails bij en laat de politie je kopie van bon zien. Een dief maar niet eerst een kopie van de bon als hij een toestel steelt.....
  #19  
Oud 25-01-13, 22:21
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dogie Bekijk bericht
Heb haar gebeld ze zei dat ze het gaat afkopen en dat ik niet bang hoef te zijn dat ik in de problemen kom.
Dus graag advies wat ik nu kan doen.
Telfort morgen opbellen,want ben zelf ook klant bij de Telfort.
Ik zou Telfort niet opbellen, daar is nu nergens voor nodig, omdat ze al bevestigd heeft dat ze het gaat afkopen. Je zou nog als het ware wel een bewijs moeten ontvangen waar duidelijk opstaat dat het toestel is afgekocht. Als je die hebt, is het toestel van jou en hoef je geen enkele zorgen meer te maken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 januari 2013 om 22:22 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaisz Bekijk bericht
Sorry maar hoe kunnen mensen dit onder heling schuiven?
Heling is als je gestolen goederen koopt tegen beter weten in. Wanneer dat meisje aan het einde van haar contract tegen Telfort zegt dat zij het heeft verkocht, zal zij een bedrag meoten betalen om haar lease tot eigendom te laten overhevelen. Wanneer zij de boel probeert te belazeren en zegt dat het gestolen, moet zij alsnog een bedrag aan Telfort betalen.
Zelfs wanneer ze aangifte doet en de politie voor jouw deur staat, heb jij bewijs dat dit geen heling is. Zij heeft namelijk haar product aan jouw verkocht. Pak de emails bij en laat de politie je kopie van bon zien. Een dief maar niet eerst een kopie van de bon als hij een toestel steelt.....
Mensen op dit forum kunnen niet beter lezen. Verwijzen gelijk naar het ergste geval, terwijl er niet zoveel aan de hand is.
  #20  
Oud 25-01-13, 22:23
demuuk demuuk is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dogie Bekijk bericht
Heb haar gebeld ze zei dat ze het gaat afkopen en dat ik niet bang hoef te zijn dat ik in de problemen kom.
Dus graag advies wat ik nu kan doen.
Telfort morgen opbellen,want ben zelf ook klant bij de Telfort.
Aangezien dit niet strafbaar is zou ik het lekker laten zitten. Toen ik mijn contract niet wilde verlengen wegens Toestel lease heeft KPN heeft mij voorgesteld dat ik het toestel gewoon kon verkopen.. losers. Contract nog steeds niet verlengd overigens. xD

EDIT: Een bedrijf als Telfort zal geen energie verspillen aan het zoeken van de koper, maar zal de schade cq. het restbedrag verhalen op de contractant. Haar probleem dus.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS Gekocht, kan ik hem terugbrengen? Azamato Orange 4 27-07-12 21:32
EyeTV Mobile voor ipad 2, heeft iemand die al? zaxxon iPad algemeen 4 17-06-12 12:46
Across Age stuck on Now Loading! iemand die dit ook heeft of oplossing?! SeFix iPhone Apps 0 13-04-11 20:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:35.