iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4S geen Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/134059-iphone-4s-geen-wifi.html)

piet-t 28-01-13 22:04

Iphone 4S geen Wi-Fi
 
Goeieavond,

Gisteravond om een uur of 11 was ik aan het internetten en kreeg in eens de melding : "Geen internet gevonden" erg gek!
Affijn, nieuw netwerk proberen te zoeken maar kon het schuifje Wi-Fi niet aanzetten, hij bleef grijs!

Alles geprobeerd, restore, nieuwe firmware (6.1) hard reset maar niks mag baten. Soms krijg ik wel dat ik de Wi-Fi aan kan zetten, maar dan vindt hij geen netwerken.
Bluetooth werkt trouwens nog wel, tenminste kan het inschakelen.

Vanmiddag naar een bedrijfje geweest die iphones repareert, deze zeggen de Wi-Fi antenne vervangen te hebben, maar ook helaas zonder desgewenst resultaat.

Nu heb ik hem een half uur in de vriezer gegooid, en ja hoor! ik heb even een 5 minuut Wi-Fi, hij verbind en ik kan internetten !helaas maar voor korte duur :(

De shop denkt dat het aan een chip ligt en denkt deze te kunnen her bakken.

Wat is jullie visie hier op? kan ik nog meer proberen? ik heb geen garantie meer!


Alvast bedankt
Niels

DHL 28-01-13 22:12

Heb totaal geen idee hoor.... maar hoe kwam je op het idee om hem in de vriezer te steken?

sobby 28-01-13 22:16

Helaas, je Wi-Fi chip is dood. De vriezer test heeft dit helaas ook bevestigd.
Nieuwe antenne gaat niet helpen. Je iphone bakken kan helpen maar GROTE, i repeat GROTE.. kans dat je iphone daarna helemaal niet meer werkt.

Overigens weet ik niet wat ze voor de reparatie vragen maar je kan 2 dingen overwegen :

1) Ga naar de apple store en leg het verhaal uit. In sommige gevallen krijg je een nieuw toestel als je bv net een maand of 3 uit je garantie bent.
Ook een beetje afhankelijk van wie er op dat moment aan de balie staat.

2) Bij de apple store je iphone 4 inruilen en een nieuwe meekrijgen waarvoor je dan (ik geloof) 150,- betaald.

Ik raadt je sterk aan om je telefoon niet te laten "bakken"

piet-t 28-01-13 22:22

Oke ik zal morgen maar eens naar de apple store gaan dan. zit helaas niks anders op!

sobby 28-01-13 22:32

Even bellen naar apple van te voren of het idd wel met inruil 150,- is voor een nieuwe (refurb) iphone 4 mocht je dat overwegen.
Zou het zuur vinden als je voor niks die rit maakt en mij de schuld geeft :)

Overigens als hij inderdaad enkele maanden uit de garantie is maak je een goede kans dat je gratis een nieuw toestel krijgt. Vooral met jouw probleem. Dit is namelijk een bekend en vervelend probleem met tot nu toe alle iphones.

PS: Beste is om niks te vermelden over de reparatie die je al heb laten uitvoeren. In dat geval maak je namelijk weinig kans op een gratis nieuw toestel.

piet-t 28-01-13 22:34

Woon er op zich maar een paar kilometer, dat is op zich geen probleem.
Andere probleem is dat ik geen aankoop bewijs heb.. kun jij me toevallig ook niet aan helpen?

sobby 28-01-13 23:08

Aankoop bewijs heb je in de apple store niet nodig. De garantie is namelijk ook overdraagbaar als het toestel bijvoorbeeld 2dehands is doorverkocht.
Ze kunnen via het serienummer precies zien wat de aankoop datum is en hoe lang de garantie al is verstreken.

Aankoopbewijs heb je alleen nodig als je in de winkel zelf waar het toestel is gekocht aanspraak wil maken op garantie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:49.