//

LTE schakelaar Proximus(BE)/Vodafone(NL) iPhone 5

LTE schakelaar Proximus(BE)/Vodafone(NL) iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door timosha GSM 1800 is GSM op 1800 MHz, niet LTE. GSM (communicatie) - Wikipedia Gelukkig heb ik meer verstand van .......euh ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #101  
Oud 14-08-13, 18:54
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
GSM 1800 is GSM op 1800 MHz, niet LTE.

GSM (communicatie) - Wikipedia
Gelukkig heb ik meer verstand van .......euh brandbestrijding
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 14-08-13, 19:15
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
GSM 1800 is GSM op 1800 MHz, niet LTE.

GSM (communicatie) - Wikipedia
De telefoon masten van umtsmasten en ltemasten.nl (dezelfde site) komen aan hun informatie van het Antenneregister.

Echter omdat het Antenneregister nog de oude GSM/UMTS/LTE set gebruikt, van voor de frequentieherverdeling van februari dit jaar, kunnen er momenteel geen masten o.i.d. gewijzigd of toegevoegd worden.
Er wordt aan gewerkt om ook de LTE1800 masten, welke voorheen voornamelijk GSM1800 masten waren, toe te voegen aan ltemasten.nl

Ik weet deze info, omdat ik zelf masten en informatie toevoeg aan deze site

Toevoeging: voor de volledigheid, bij ongeveer 98% van alle Vodafone zendmasten waar LTE800 Mhz wordt geëxploiteerd, wordt tergelijkertijd óók LTE1800 Mhz geëxploiteerd.

Effectief is dus eigenlijk overal waar op dit moment volgens de dekkingskaart LTE dekking is van Vodafone , ook dekking op de 1800 Mhz en dus compatibel is met de iPhone 5.

Hoe dit verder gaat uitpakken is nog niet bekend, aangezien er buiten het stedelijk gebied nog geen LTE is van Vodafone.
Naar alle waarschijnlijk rolt Vodafone in de steden LTE uit op zowel de 800 als 1800 Mhz band en in de landelijke gebieden alleen op de 800 Mhz
  #103  
Oud 14-08-13, 19:25
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandro95 Bekijk bericht
De telefoon masten van umtsmasten en ltemasten.nl (dezelfde site) komen aan hun informatie van het Antenneregister.

Echter omdat het Antenneregister nog de oude GSM/UMTS/LTE set gebruikt, van voor de frequentieherverdeling van februari dit jaar, kunnen er momenteel geen masten o.i.d. gewijzigd of toegevoegd worden.
Er wordt aan gewerkt om ook de LTE1800 masten, welke voorheen voornamelijk GSM1800 masten waren, toe te voegen aan ltemasten.nl

Ik weet deze info, omdat ik zelf masten en informatie toevoeg aan deze site

Toevoeging: voor de volledigheid, bij ongeveer 98% van alle Vodafone zendmasten waar LTE800 Mhz wordt geëxploiteerd, wordt tergelijkertijd óók LTE1800 Mhz geëxploiteerd.

Effectief is dus eigenlijk overal waar op dit moment volgens de dekkingskaart LTE dekking is van Vodafone , ook dekking op de 1800 Mhz en dus compatibel is met de iPhone 5.

Hoe dit verder gaat uitpakken is nog niet bekend, aangezien er buiten het stedelijk gebied nog geen LTE is van Vodafone.
Naar alle waarschijnlijk rolt Vodafone in de steden LTE uit op zowel de 800 als 1800 Mhz band en in de landelijke gebieden alleen op de 800 Mhz
Dat houdt in dat de iPhone 5 dus niet alleen in drukke gebieden 4G/LTE heeft, maar dus ook in wat rustigere gebieden?
  #104  
Oud 14-08-13, 19:49
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Wie ziet zijn signaalsterkte ook verminderen nadat hij 4G op de iPhone 5 heeft gezet?
Vroeger had ik hier vol signaalsterkte na de ingreep dat LTE actief is heb ik amper nog 3 streepjes signaalserkte.
  #105  
Oud 14-08-13, 20:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Fout antwoord. Sorry.
  #106  
Oud 14-08-13, 21:23
r0bert4 r0bert4 is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer Bekijk bericht
Ik was net even een Vodafone winkel ingelopen. Gezegd dat ik een iPhone 5 heb met 4G abo. Medewerker belde hoofdkantoor en die vertelde de medewerker dat je in de buurt van een 4G mast moet zijn en dan je mobiele data netwerk moet herstellen. Daardoor zal de iPhone gaan kijken naar het 4G netwerk en zou hij moeten werken met 4G.

Waarschijnlijk zal dit niet helpen, maar is iemand in de gelegenheid om dit uit te proberen?

Medewerker vertelde me trouwens ook dat als het niet lukte dat ik dan even naar een Vodafone winkel in de buurt van een 4g mast moest lopen om te vragen of ze het daar kunnen regelen.
Weet je al iemand die dit heeft geprobeerd? Het klinkt te mooi om waar te zijn..

Ben daarentegen ook benieuwd of de 4G blox maandelijks opzegbaar is anders wil ik het best proberen ik woon namelijk vlak naast een 4G mast volgens de eerder vermelde site

Laatst gewijzigd door r0bert4; 14-08-13 om 21:29. Reden: *fout
  #107  
Oud 14-08-13, 21:33
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r0bert4 Bekijk bericht
Weet je al iemand die dit heeft geprobeerd? Het klinkt te mooi om waar te zijn..

Ben daarentegen ook benieuwd of de 4G blox maandelijks opzegbaar is anders wil ik het best proberen ik woon namelijk vlak naast een 4G mast volgens de eerder vermelde site
Ja ik ben er ook heel erg benieuwd naar!
'T gekke is dat ze bij Vodafone zeggen dat t tot het einde van je contract loopt, terwijl als je kijkt op myvodafone, dan kan je het uitzetten?
Dus weet ook niet precies wat t nou is..
  #108  
Oud 14-08-13, 21:37
r0bert4 r0bert4 is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer Bekijk bericht
Ja ik ben er ook heel erg benieuwd naar!
'T gekke is dat ze bij Vodafone zeggen dat t tot het einde van je contract loopt, terwijl als je kijkt op myvodafone, dan kan je het uitzetten?
Dus weet ook niet precies wat t nou is..
Ik heb het gevraagd op Twitter, ben benieuwd.. Het staat inderdaad niet vermeld bij de Blox dat deze loopt tot aan het einde van je contract nogal krom.. Ik ben benieuwd naar het antwoord, ik houd je op de hoogte

EDIT:

Loopt tot het eind van je contract inderdaad.. Ik waag het nog maar niet hopelijk heeft iemand een RED abonnement inclusief een iPhone 5 bij een 4G mast
Bron Twitter: 'Deze loopt tot de einddatum van je contract. ^MH'
  #109  
Oud 14-08-13, 21:46
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r0bert4 Bekijk bericht
Ik heb het gevraagd op Twitter, ben benieuwd.. Het staat inderdaad niet vermeld bij de Blox dat deze loopt tot aan het einde van je contract nogal krom.. Ik ben benieuwd naar het antwoord, ik houd je op de hoogte

EDIT:

Loopt tot het eind van je contract inderdaad.. Ik waag het nog maar niet hopelijk heeft iemand een RED abonnement inclusief een iPhone 5 bij een 4G mast
Bron Twitter: 'Deze loopt tot de einddatum van je contract. ^MH'
Ah oke. Het is de eerste 3 maanden wel gratis.
  #110  
Oud 15-08-13, 14:34
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Nu lukt dat aangepast icpp bestand mij toch! Maar mijn signaalsterkte van ontvangst verzwakt van 5 streepjes naar 3. Dus wil ik dat icpp bestandje terug verwijderen met een remover en dat lukt niet.

Nu wil ik de iPhone volledig wissen en er verschijnt een appel en daaronder een balkje, na een nog geen min verdwijnt dat en komt er een rond draaiend cirkeltje en daar blijft het bij. Via de iPhone kan hem niet wissen. Via iTunes wel, maar dan ben ik mijn jailbreak kwijt omdat hij eerst de update doet naar ios 6.1.4 :'(.
Downgraden dat gaat ook niet met de firmware 6.1 want daar krijg ik een fout melding van in iTunes en ben vrijwel zeker dat ik de goede firmware heb.

Iemand?
  #111  
Oud 15-08-13, 14:45
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Mijn conclusie is dat ik gewoon wacht op de officiele carrier update van vodafone. Is 4G alleen mogelijk met de red abonnementen?
  #112  
Oud 15-08-13, 15:04
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Mijn conclusie is dat ik gewoon wacht op de officiele carrier update van vodafone. Is 4G alleen mogelijk met de red abonnementen?
Ik ook. Het heeft teveel nadelen hier in België momenteel.
  #113  
Oud 15-08-13, 15:37
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto Bekijk bericht
Nu lukt dat aangepast icpp bestand mij toch! Maar mijn signaalsterkte van ontvangst verzwakt van 5 streepjes naar 3. Dus wil ik dat icpp bestandje terug verwijderen met een remover en dat lukt niet.

Nu wil ik de iPhone volledig wissen en er verschijnt een appel en daaronder een balkje, na een nog geen min verdwijnt dat en komt er een rond draaiend cirkeltje en daar blijft het bij. Via de iPhone kan hem niet wissen. Via iTunes wel, maar dan ben ik mijn jailbreak kwijt omdat hij eerst de update doet naar ios 6.1.4 :'(.
Downgraden dat gaat ook niet met de firmware 6.1 want daar krijg ik een fout melding van in iTunes en ben vrijwel zeker dat ik de goede firmware heb.

Iemand?
Probeer dit progamma ff!
Semi-Restore now available for Mac and PC
  #114  
Oud 15-08-13, 16:25
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer Bekijk bericht
Heb bovenstaande gedaan maar dan bleef cydia op mijn iPhone staan als ik hem instelde als nieuw. En nu heb ik Cydia installer verwijderd in Cydia en nu is Cydia af de phone af, maar is het volledig naar de bom vrees ik en kan ik overschakelen op 6.1.4 .

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 augustus 2013 om 15:30 ----------

Ben dus verplicht naar de 6.1.4 te gaan. Cydia komt niet meer op de iphone en semi restore werkt niet meer doordat cydia niet op de phone meer staat denk ik.
  #115  
Oud 16-08-13, 13:01
sjah sjah is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Standaard

Hmm, het kan nog wel eens lang gaan duren om 4G te krijgen op iPhone in een Vodafone netwerk. Apple houdt het namelijk tegen...

"De commissie lijkt zich zorgen te maken over verhalen dat de iPhone 5 niet werkt op veel 4G netwerken binnen Europa. Apple zou netwerken van providers van tevoren moeten goedkeuren voordat ze kunnen worden gebruikt in combinatie met de iPhone. Gezien de populariteit van de iPhone 5 zouden providers weinig keus hebben dan te voldoen aan de eisen die Apple stelt."

'EC onderzoekt afspraken Apple met telco's' - Webwereld

Hopelijk komt er dan snel een jailbreak uit voor IOS7...
  #116  
Oud 16-08-13, 23:30
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjah Bekijk bericht

Hopelijk komt er dan snel een jailbreak uit voor IOS7...
Dat hoop ik ook want ik mis wel een paar tweaks nu :'(
  #117  
Oud 10-09-13, 21:48
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Voor de mensen die bij Vodafone zitten: Apple - iPhone 5 - View countries with supported LTE networks.

Vodafone NL staat er nu ook bij als support carrier bij iPhone 5.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 10-09-13 om 22:02.
  #118  
Oud 10-09-13, 22:04
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Vodafone eerste telecomprovider met 4G op iPhone 5 Vodafone eerste telecomprovider met 4G op iPhone 5 | Over Vodafone … #apple #iPhone #persbericht via twitter
  #119  
Oud 10-09-13, 22:36
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Maar alleen als je een red abonnement hebt.
  #120  
Oud 10-09-13, 22:43
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Maar alleen als je een red abonnement hebt.
En alleen op een paar plaatsen, nog niet eens landelijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Proximus - Vodafone live stibi Overige providers België 2 22-05-10 21:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:57.