iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 Wi-Fi router probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/134132-iphone-5-wifi-router-probleem.html)

ultraslancem 29-01-13 23:37

iPhone 5 Wi-Fi router probleem
 
Hallo allemaal,

Al 2 weken lang kamp ik met dit probleem, maar ik weet er jammer genoeg geen oplossing en vandaar dat ik jullie hulp vraag. Ik heb een iPhone 5, de Wi-Fi hiervan werkt heel slecht, ik heb nu Firmware 6.1. Als ik mijn router op 2,4ghz staat, heb ik maar een verbinding van 2,4MBps. Als ik de router verander en op 5ghz zet heb ik een verbinding van 45MBps, alleen heeft het als vervolg. Dat mijn moeder die een iPhone 4s heeft dan geen verbinding met Wi-Fi heeft en ook de laptop geen verbinding heeft. Dat komt ook doordat die geen ondersteuning voor 5ghz hebben. Maar wat kan ik nu het beste doen, want mijn Wi-Fi gaat nu echt veelste sloom. 3G verbinding gaat zelfs veel sneller!

Alvast bedankt
btw. sorry als deze topic al bestaat!

debroei 29-01-13 23:43

Even wat meer info met betrekking tot je hardware...
Modem/ router type?
Hebben de andere apparaten zoals de 4s geen snelheids problemen?
Heb je de iphone al een keer hersteld zonder back up en dan getest?

Guest-20180925190238 30-01-13 00:06

Dan heb je blijkbaar heel veel interferentie op 2.4 GHz waardoor de latency zeer groot wordt. Op 5 GHz heb je dat probleem niet.

Zet de router op 2.4GHz eens op kanaal 1 of 11 (of 13) en probeer nog eens. Of je moet een router gaan gebruiken die zowel op 2.4 GHz als op 5 GHz kan werken.

Guino 26-02-13 02:07

Beste ,
Ik heb ook kwakkel Wi-Fi op m'n Iphone 5 , waardoor het bereik slecht is voor You tube en veel andere , de kwaliteit verbetert alleen als ik op minder dan één meter van mijn router sta dan werkt het beter of laat ons zeggen gewoon goed ! wie kan spoedig mij helpen met de juiste tip voor de bug te fixen er word hier veel verteld maar vrij onduidelijk ik zoek effectief

Guest-20180925190238 26-02-13 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guino (Bericht 881577)
....er word hier veel verteld maar vrij onduidelijk ik zoek effectief

Voor spoedig, duidelijk en effectief moet je bij Goegel of JoeTjoep zijn :rolleyes: Succes gewenst :)

wouter1981 26-02-13 10:06

Ik merk zelf ook (grote) problemen met Wi-Fi op mijn iPhone. Onder andere vaak bufferen tijdens youtube/streaming video, heel traag downloaden uit de Appstore.
Heb er gek genoeg pas last van sinds iOS 6.0.2.

Ik heb vooralsnog geen oplossing gevonden. Mijn router ondersteund de 5GHz band helaas niet.
Ik heb wel de router en telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen (daarna wel de instellingen terug gezet, overigens)

Ik zal de router nog eens op een ander kanaal testen.

Guest-20180925190238 26-02-13 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 881601)
Heb er gek genoeg pas last van sinds iOS 6.0.1.

In iOS 6 zijn er aanpassingen geweest aan Multicast DNS. Reeds tijdens de testfase van iOS 6 Beta bleek dat sommige routers daar problemen kunnen mee hebben. Onder andere die van KPN en Online.

Een firmware update lost dat in de meeste gevallen op. In sommige routers was het probleem opgelost door multicast filtering te activeren. Niet elke router heeft deze mogelijkheid.

wouter1981 26-02-13 10:29

Mijn router (DIR-655) wordt helaas niet meer geupdate.. Ik heb zelf al wel eens gespeeld met de multicast setting. Zal daar nog eens naar kijken.
Met iOS 6.0.1 heb ik nooit problemen gehad/gemerkt.

Guino 26-02-13 10:35

Ik heb de B Box2 van Belgacom een rot ding dat zo gezegd automatish update want een fimware update vind je niet echt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 februari 2013 om 09:37 ----------

Ik vind echt erg dat ze onze tijd zo verprutsen en niet effectief iets doen in hou biet van half werk of geen instant oplossing als je een dure telefoon koopt wie weet raad wie is hier ervaring deskundige in de diepte om het te fixen ben al mijn geduld kwijt

Guest-20180925190238 26-02-13 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 881605)
Met iOS 6.0.1 heb ik nooit problemen gehad/gemerkt.

Voer ook eens de update naar iOS 6.1.2 uit als je dat nog niet gedaan hebt. Ik heb (empirisch) vastgesteld dat op een bepaalde plek hier de Wi-Fi ontvangstgevoeligheid verbeterd is, zowel op 2.4 Ghz als op 5 Ghz. En dit op een iPhone 4, 4S en 5 (2.4 en 5 Ghz).

Ik kan niet bewijzen dat het daadwerkelijk komt door de update naar iOS 6.1.2. Het kan ook toeval zijn want er zijn zoveel variabelen die Wi-Fi kunnen beïnvloeden. Dat ook de ontvangstgevoeligheid op 5 Ghz verbeterd is kan dan weer geen toeval zijn. In ieder geval, baat het niet schaadt het niet.

Guino 26-02-13 10:48

Ik heb de update reeds gedaan toch dank !!!

Fasty 26-02-13 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 881597)
Voor spoedig, duidelijk en effectief moet je bij Goegel of JoeTjoep zijn :rolleyes: Succes gewenst :)

Haha waarvoor is hier geen vind ik leuk knop :P

wouter1981 26-02-13 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 881610)
Voer ook eens de update naar iOS 6.1.2 uit als je dat nog niet gedaan hebt. Ik heb (empirisch) vastgesteld dat op een bepaalde plek hier de Wi-Fi ontvangstgevoeligheid verbeterd is, zowel op 2.4 Ghz als op 5 Ghz. En dit op een iPhone 4, 4S en 5 (2.4 en 5 Ghz).

Ik kan niet bewijzen dat het daadwerkelijk komt door de update naar iOS 6.1.2. Het kan ook toeval zijn want er zijn zoveel variabelen die Wi-Fi kunnen beïnvloeden. Dat ook de ontvangstgevoeligheid op 5 Ghz verbeterd is kan dan weer geen toeval zijn. In ieder geval, baat het niet schaadt het niet.

Ik heb de update gisteren gedaan. Zal nog wat testen doen thuis. Kan er nu nog weinig zinnigs over zeggen.

Guino 26-02-13 12:26

Hou mij op de hoogte alvast dank : want krijg grijs haar !
Thanks x

Guest-20180925190238 26-02-13 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 881627)
Kan er nu nog weinig zinnigs over zeggen.

Als je met Wireshark overweg kan is het wel mogelijk om te zien hoe de router reageert op de datapaketten van de iPhone 5.

Guino 01-03-13 03:19

Stilletjes hier !!! Wie zegt nog iets wie nog last ,wie een oplosing ? Vele groetjes

wouter1981 01-03-13 10:50

Nog steeds last van. Ik ben nog steeds op zoek naar de oplossing. Heb een 4S thuis met vergelijkbare problemen. De iPad 3 heeft nergens last van.

Wat betreft de multicast streams, die setting staat in mijn router (DIR-655) aan.

wouter1981 08-03-13 15:16

Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn router niet automatisch de DNS server(s) van mijn provider instelt. Ik heb dit handmatig gedaan en tot nu toe heb ik nog geen problemen weer gehad. Vooral apps downloaden uit de Appstore gaat weer lekker snel.

Guino 08-03-13 15:17

I 'm very disapointed about the Wi-Fi on Iphone 5
And I see not one solution to solve it pity !!( I have try many tricks from you tube movies online : but nothing have make a grand difference to me )
I hope that Apple coming up & quickly please dear Appel with a new Update special for the Wi-Fi BUG !! because there is still a lot of people world wide that have big
Wi-Fi issues with the Iphone 5 !!!! I hope soon a good update for the Wi-Fi please
I can not change my Iphone in the store because I have not the papers : Bill and the warranty on my name
I have Exhange my old Iphone 4 with a stranger for the new Iphone 5
Very stupid but to late of course !!! And now the Wi-Fi is very weak on the Iphone 5
When I go far away from my internet router more than 12/15 feet it have not enough power very much times and disconnect very times also it working only good near to my router and on 3G networking I have not problem of course but 3G is very expensive when I stay to far away from my router . Who can tell me the golden trick for solve it in mu situation Lieve mensen hier iemand van jullie al een oplossing

Guest-20180925190238 08-03-13 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guino (Bericht 884114)
I 'm very disapointed about the Wi-Fi on Iphone 5....

Een acute aanval van taal amnesie? :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:01.