iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4s is niet zichtbaar in mijn Wi-Fi netwerk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/134179-iphone-4s-niet-zichtbaar-mijn-wifi-netwerk.html)

bernardus 30-01-13 17:21

Iphone 4s is niet zichtbaar in mijn Wi-Fi netwerk
 
Hallo Allemaal,
Mijn iphone 4s verschijnt niet in mijn netwerk als ik met een programma zoals inet scan. Wif staat aan, ik kan ook alles wat met netwerk te maken heb doen, whatsapp,mailen,internetten alles. Elk ander ios apparaat (nog een iphone 4s,5,ipad 3) werken prima met mijn Wi-Fi router (netgear 6300, nieuwste firmware) De ip instellingen staan op automatisch. Ik heb de netwerk instellingen hersteld naar fabriekswaarden maar dat helpt niet. Nieuwste ios eringezet helpt ook niet. (vorgaande ios versies werkte het ook niet) Ik kan de iphone wel pingen vanaf een windows pc. Ook wanneer ik met een windows programmatje mijn netwerk scan zie ik de iphone niet. Mijn router ziet wel dat hij aangesloten is (het ip adres) maar de naam kan hij niet achterhalen, terwijl hij wel elk ander ios apparaat in mijn netwerk laat zien. Ik maak gebruik van een app op mijn ipad zodat ik de foto's met een http verbinding vanaf mijn pc kan zien.(ik weet dat dit anders kan maar dit programmatje bevalt me erg goed) Dit werkt dus niet op deze 4s omdat hij niet zichbaar is in het netwerk.
Heeft iemand tips of een idee waar dit inzit?

Guest-20180925190238 30-01-13 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bernardus (Bericht 872183)
Ook wanneer ik met een windows programmatje mijn netwerk scan zie ik de iphone niet.

Kan dat programmaatje een mDNS scan uitvoeren? Indien ja dan zou die iPhone zichtbaar moeten worden.

iDevices zijn Unix computers en die kunnen door een Windows computer alleen gezien worden via het Bonjour protocol (of door NetBios broadcasts maar dat zenden iDevices niet uit).

bernardus 30-01-13 17:45

Denk ik dan niet, maar de app op mijn iphone vind de 4s ook niet, elk ander ios apparaat wel..

Guest-20180925190238 30-01-13 18:22

Dit is in ieder geval geen "iPhone algemeen" probleem maar een netwerk probleem :rolleyes:

Op elk iDevice draait mDNSResponder om te antwoorden op Bonjour requests. Dat proces kan je alleen maar uitschakelen met een jailbreak.

Die iPhone 4S ontvangt blijkbaar geen Bonjour requests. Dat kan aan de router liggen. Kijk in de router eens na of multicast filtering aanstaat.

Dat andere iDevices wel gezien worden door dat appje, wat dat ook mag zijn, wil niets zeggen. De mDNS namen van die apparaten kunnen ook in een of andere cache staan.

Voer ook eens een harde reset uit op die iPhone 4S.

bernardus 30-01-13 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 872199)
Dit is in ieder geval geen "iPhone algemeen" probleem maar een netwerk probleem :rolleyes:

Op elk iDevice draait mDNSResponder om te antwoorden op Bonjour requests. Dat proces kan je alleen maar uitschakelen met een jailbreak.

Die iPhone 4S ontvangt blijkbaar geen Bonjour requests. Dat kan aan de router liggen. Kijk in de router eens na of multicast filtering aanstaat.

Dat andere iDevices wel gezien worden door dat appje, wat dat ook mag zijn, wil niets zeggen. De mDNS namen van die apparaten kunnen ook in een of andere cache staan.

Voer ook eens een harde reset uit op die iPhone 4S.


Bedankt voor je antwoord maar ik ben het niet met je eens. Als die apparaten al in de cache staan zijn ze er ook ooit ingekomen. Er is in die tijd niets gewijzigd in het netwerk. Daarnaast laat ik die app refreshen bij het scannen.
De 4s is niet gejailbreaked.
Ik ga zo ff in mijn router kijken voor dat multicast.

Guest-20180925190238 30-01-13 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bernardus (Bericht 872206)
Bedankt voor je antwoord maar ik ben het niet met je eens.

Dat hoeft ook niet :) Succes verder :)

bernardus 30-01-13 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 872209)
Dat hoeft ook niet :) Succes verder :)

Gaat lukken, ik hoef toch niet met je mee te praten om tot een mogelijke oplossing te komen?

Guest-20180925190238 30-01-13 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bernardus (Bericht 872211)
Gaat lukken, ik hoef toch niet met je mee te praten om tot een mogelijke oplossing te komen?

Nee, dat hoeft ook niet. Maar ik kan niets anders verzinnen, helaas :o

ad9007i 31-01-13 22:20

Wat zijn die berichten hier soms toch zo grappig :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.