//

Iphone 4s is niet zichtbaar in mijn wifi netwerk

Iphone 4s is niet zichtbaar in mijn wifi netwerk discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Allemaal, Mijn iphone 4s verschijnt niet in mijn netwerk als ik met een programma zoals inet scan. Wif staat aan, ik kan ook alles ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-01-13, 18:21
bernardus bernardus is offline
• iOS 6.1.6
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 6
Standaard Iphone 4s is niet zichtbaar in mijn Wi-Fi netwerk

Hallo Allemaal,
Mijn iphone 4s verschijnt niet in mijn netwerk als ik met een programma zoals inet scan. Wif staat aan, ik kan ook alles wat met netwerk te maken heb doen, whatsapp,mailen,internetten alles. Elk ander ios apparaat (nog een iphone 4s,5,ipad 3) werken prima met mijn Wi-Fi router (netgear 6300, nieuwste firmware) De ip instellingen staan op automatisch. Ik heb de netwerk instellingen hersteld naar fabriekswaarden maar dat helpt niet. Nieuwste ios eringezet helpt ook niet. (vorgaande ios versies werkte het ook niet) Ik kan de iphone wel pingen vanaf een windows pc. Ook wanneer ik met een windows programmatje mijn netwerk scan zie ik de iphone niet. Mijn router ziet wel dat hij aangesloten is (het ip adres) maar de naam kan hij niet achterhalen, terwijl hij wel elk ander ios apparaat in mijn netwerk laat zien. Ik maak gebruik van een app op mijn ipad zodat ik de foto's met een http verbinding vanaf mijn pc kan zien.(ik weet dat dit anders kan maar dit programmatje bevalt me erg goed) Dit werkt dus niet op deze 4s omdat hij niet zichbaar is in het netwerk.
Heeft iemand tips of een idee waar dit inzit?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-01-13, 18:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bernardus Bekijk bericht
Ook wanneer ik met een windows programmatje mijn netwerk scan zie ik de iphone niet.
Kan dat programmaatje een mDNS scan uitvoeren? Indien ja dan zou die iPhone zichtbaar moeten worden.

iDevices zijn Unix computers en die kunnen door een Windows computer alleen gezien worden via het Bonjour protocol (of door NetBios broadcasts maar dat zenden iDevices niet uit).
  #3  
Oud 30-01-13, 18:45
bernardus bernardus is offline
• iOS 6.1.6
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 6
Standaard

Denk ik dan niet, maar de app op mijn iphone vind de 4s ook niet, elk ander ios apparaat wel..
  #4  
Oud 30-01-13, 19:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit is in ieder geval geen "iPhone algemeen" probleem maar een netwerk probleem

Op elk iDevice draait mDNSResponder om te antwoorden op Bonjour requests. Dat proces kan je alleen maar uitschakelen met een jailbreak.

Die iPhone 4S ontvangt blijkbaar geen Bonjour requests. Dat kan aan de router liggen. Kijk in de router eens na of multicast filtering aanstaat.

Dat andere iDevices wel gezien worden door dat appje, wat dat ook mag zijn, wil niets zeggen. De mDNS namen van die apparaten kunnen ook in een of andere cache staan.

Voer ook eens een harde reset uit op die iPhone 4S.
  #5  
Oud 30-01-13, 19:38
bernardus bernardus is offline
• iOS 6.1.6
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dit is in ieder geval geen "iPhone algemeen" probleem maar een netwerk probleem

Op elk iDevice draait mDNSResponder om te antwoorden op Bonjour requests. Dat proces kan je alleen maar uitschakelen met een jailbreak.

Die iPhone 4S ontvangt blijkbaar geen Bonjour requests. Dat kan aan de router liggen. Kijk in de router eens na of multicast filtering aanstaat.

Dat andere iDevices wel gezien worden door dat appje, wat dat ook mag zijn, wil niets zeggen. De mDNS namen van die apparaten kunnen ook in een of andere cache staan.

Voer ook eens een harde reset uit op die iPhone 4S.

Bedankt voor je antwoord maar ik ben het niet met je eens. Als die apparaten al in de cache staan zijn ze er ook ooit ingekomen. Er is in die tijd niets gewijzigd in het netwerk. Daarnaast laat ik die app refreshen bij het scannen.
De 4s is niet gejailbreaked.
Ik ga zo ff in mijn router kijken voor dat multicast.
  #6  
Oud 30-01-13, 19:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bernardus Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoord maar ik ben het niet met je eens.
Dat hoeft ook niet Succes verder
  #7  
Oud 30-01-13, 19:46
bernardus bernardus is offline
• iOS 6.1.6
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat hoeft ook niet Succes verder
Gaat lukken, ik hoef toch niet met je mee te praten om tot een mogelijke oplossing te komen?
  #8  
Oud 30-01-13, 19:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bernardus Bekijk bericht
Gaat lukken, ik hoef toch niet met je mee te praten om tot een mogelijke oplossing te komen?
Nee, dat hoeft ook niet. Maar ik kan niets anders verzinnen, helaas
  #9  
Oud 31-01-13, 23:20
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Wat zijn die berichten hier soms toch zo grappig
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
als ik mijn iphone 5 wil verbinden met mijn thuis netwerk lukt het niet? courske iPhone algemeen 5 30-11-12 12:36
vergeet dit netwerk niet zichtbaar schmeink Wi-Fi 8 16-08-11 22:09
iPhone ziet mijn Wi-Fi netwerk niet. xl3igplayer Wi-Fi 4 26-03-11 19:01
Kan niet meer surfen over mijn Wi-Fi-netwerk spectre170 Wi-Fi 2 12-08-10 14:47
Mijn Iphone ziet geen Wi-Fi netwerk Ottoo Wi-Fi 2 22-07-09 23:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:14.