iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   verzekering op andere naam? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/134310-verzekering-op-andere-naam.html)

Matthias1994 01-02-13 23:06

verzekering op andere naam?
 
Hallo

Ik wil graag een verzekering bij mediamarkt aangaan. Nu is het zo dat indien de "verzekerde" onder de 25 jaar is, hij een premie van €25 dient te betalen -wanneer zijn iPhone kapot is/gestolen werd. WAT? Dit is omdat wij (ik ben 18) er minder voorzichtig mee omspringen. In zekere zin begrijp ik dit wel maar 25... over vooroordelen gesproken.

Kan ik mijn verzekering op mijn ouders zetten ook al gebruik ik hem? En dan gaan zij hem binnendoen indien er toch eigen veroorzaakte schade is (wat ik betwijfel).

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet
Matthias

Emiin' 02-02-13 02:15

Die verzekeringen zijn niet wat ze moeten zijn. Blijf er vanaf. Wil je weten waarom? Zoek dan effe op het net naar gsm verzekeringen documentaire. Een programma ( weet niet meer welke ) heeft er een soort van documentaire gemaakt waar men tot conclusie komt dat het allemaal een scam is. Of toch beter af is zonder

Matthias1994 02-02-13 02:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emiin' (Bericht 872832)
Die verzekeringen zijn niet wat ze moeten zijn. Blijf er vanaf. Wil je weten waarom? Zoek dan effe op het net naar gsm verzekeringen documentaire. Een programma ( weet niet meer welke ) heeft er een soort van documentaire gemaakt waar men tot conclusie komt dat het allemaal een scam is. Of toch beter af is zonder

Het is via mediamarkt. Maar geloof dat zij het ook via een site doen. Pff ik zal de documentaire eens opzoeken! Danku voor het antwoord!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 februari 2013 om 04:32 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emiin' (Bericht 872832)
Die verzekeringen zijn niet wat ze moeten zijn. Blijf er vanaf. Wil je weten waarom? Zoek dan effe op het net naar gsm verzekeringen documentaire. Een programma ( weet niet meer welke ) heeft er een soort van documentaire gemaakt waar men tot conclusie komt dat het allemaal een scam is. Of toch beter af is zonder

Waar staat de documentaire juist? Ik vind het niet op google of youtube. Alstublieft

Rav3n 02-02-13 05:52

Heel toevallig vorige week een vraag over gesteld bij mijn verzekering:
Bleek dat binnenshuis ALLE iDevices automatisch waren verzekerd (diefstal, vallen, waterschade) en dus een aparte verzekering niet nodig was.
Voor schade buitenshuis zou mij een verzekering €2,76/mnd/iDevice moeten kosten.
Ook die van mijn inwonende zoon is dus in dit geval via mijn naam is verzekerd.

Een verzekeringsnemer hoeft dus niet de eigenaar te zijn.
Ik mag, als ik dat wil en zo afspreek, zelfs de auto van mijn buurman verzekeren.
Zo zijn er heel wat ouders, die de auto van hun zoon (thuiswonend of niet, dat boeit geen reet), verzekeren, omdat de premie voor jongeren waanzinnig hoog is.

Techfreak 02-02-13 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 872840)
Heel toevallig vorige week een vraag over gesteld bij mijn verzekering:
Bleek dat binnenshuis ALLE iDevices automatisch waren verzekerd (diefstal, vallen, waterschade) en dus een aparte verzekering niet nodig was.
Voor schade buitenshuis zou mij een verzekering €2,76/mnd/iDevice moeten kosten.
Ook die van mijn inwonende zoon is dus in dit geval via mijn naam is verzekerd.

Een verzekeringsnemer hoeft dus niet de eigenaar te zijn.
Ik mag, als ik dat wil en zo afspreek, zelfs de auto van mijn buurman verzekeren.
Zo zijn er heel wat ouders, die de auto van hun zoon (thuiswonend of niet, dat boeit geen reet), verzekeren, omdat de premie voor jongeren waanzinnig hoog is.

Ik weet niet of je het over Nederland of België hebt, maar in België is het wel zo dat als je een auto van je kind op de ouders naam wil verzekeren, dat je dan wel moet aangeven dat de zoon/dochter de hoofdgebruiker is.

Rav3n 02-02-13 12:37

Ik heb het over NL.

Laat je ouders eens bellen/mailen met hun verzekeringsagent, dan weet je precies wat wel en niet verzekerd is en wat de kosten zijn om, als dat nodig is, bij te verzekeren.
Suc6

Matthias1994 02-02-13 23:37

Zal ik zeker doen! danku :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.