//

iPhone 4 bootloop/kapotte batterij en error 2001/2006

iPhone 4 bootloop/kapotte batterij en error 2001/2006 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Kan niet echt een antwoord op mijn vraag/probleem vinden, vandaar dat ik het hier post. Ik heb hier een witte iPhone 4, 16Gb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-02-13, 18:34
njb njb is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 3
Unhappy iPhone 4 bootloop/kapotte batterij en error 2001/2006

Beste mensen,

Kan niet echt een antwoord op mijn vraag/probleem vinden, vandaar dat ik het hier post.

Ik heb hier een witte iPhone 4, 16Gb waarvan ik dacht de batterij kapot was (tijdje geleden gekocht); hij gaat alleen aan als ik hem aan mijn Macbook hang of via netstroom aansluit. Vervolgens komt 'ie in een soort 'bootloop' waarbij het Apple logo even verschijnt en vervolgens weer weggaat om dit hierna te herhalen.
Wanneer ik hem herstel via iTunes (Home button indrukken en aansluiten via USB) zegt iTunes dat ik de iPhone moet herstellen. Echter, nadat de software is gedownload en de software wordt 'uitgepakt' om op de iPhone geïnstalleerd te worden valt de iPhone uit en krijg ik de iTunes melding 'error 2006' of soms 'error 2001'.

Omdat ik dacht dat het aan de batterij zou kunnen liggen (ik kan hem zonder aansluiting op stroom niet gebruiken) heb ik de batterij vervangen door een andere (gekocht op Ebay, uit Duitsland). De iPhone startte vervolgens keurig op. Ik kon er gewoon mee werken, enzovoorts. Vervolgens heb ik hem even aan de kant gelegd om te kijken hoelang de batterij het uit zou houden. Toen ik een aantal uren later keek was de iPhone uit en startte niet meer op. Alleen via PC/Mac of netstroom en wederom in een 'bootloop' hier begint het weer van vooraf aan.
Heb overigens nu in totaal 3 verschillende batterijen geprobeerd gekocht via eBay uit Ierland, Hongkong en Duitsland.

Ik ben een beetje ten einde raad en weet nou niet precies wat het probleem is en waar het aan zou kunnen liggen. Wat ik denk dat het zou kunnen zijn:
  • Verkeerde vervangende batterij gebruikt (APN/VPN)
  • Water/vochtschade (iPhone ziet er gloednieuw uit)?
  • Beschadigde connector in de iPhone

Ik hoop dat een van jullie tips heeft of mij verder zou kunnen helpen zodat ik het kan oplossen.

Alvast bedankt.

Niels.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-02-13, 19:13
0ll1 0ll1 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 65
Standaard

Hier al eens gekeken voor de 2006/2001 fout?
iTunes: Specific update-and-restore error messages and advanced troubleshooting

En heb altijd gehoord dat je best de batterij van je iphone niet volledig leeg mag laten lopen omdat dit in sommige gevallen problemen kan geven.
  #3  
Oud 12-02-13, 21:31
njb njb is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0ll1 Bekijk bericht
Hier al eens gekeken voor de 2006/2001 fout?
iTunes: Specific update-and-restore error messages and advanced troubleshooting

En heb altijd gehoord dat je best de batterij van je iphone niet volledig leeg mag laten lopen omdat dit in sommige gevallen problemen kan geven.
Heb ik allemaal al een keer geprobeerd, helaas zonder resultaat. Ik denk dat het iets hardwarematig is maar heb geen idee wat het zou kunnen zijn...
  #4  
Oud 18-03-13, 21:14
mwwesteneng mwwesteneng is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

Beste Niels, ik zit met hetzelfde probleem. Heb je inmiddels een oplossing gevonden?
  #5  
Oud 19-03-13, 20:08
njb njb is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 3
Standaard

Ik denk dat het vocht- of waterschade betreft. Heb het opgegeven.
  #6  
Oud 01-03-14, 23:09
MOKuper MOKuper is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 1
Standaard

Heb je dit al eens geprobeerd? > Fix iPhone 3GS Endless Reboot After Replacing Battery | Beijing iPhone Repair
  #7  
Oud 23-03-15, 17:56
demonski demonski is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MOKuper Bekijk bericht

Ok zelfde probleem hier , zal deze tip is proberen!
  #8  
Oud 23-03-15, 18:20
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Loopt de batterij ook leeg wanneer die uitstaat, dus niet standby maar echt uit staat?
  #9  
Oud 24-03-15, 05:32
demonski demonski is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 51
Standaard

Nee ik heb de accu vervangen 2weken geleden en heeft hij het 2 weken ok gedaan alleen nu is hij uit gevallen met eerst die loop en start hij niet meer op als ik hem in de dfu mode probeer te herstellen krijg ik fout 2001 of heel soms 09 , en dacht probeer dit maar helaas geen effect!
Reageren

Labels
2001, 2006, applelogo, batterij, bootloop



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 geeft 2001/2006 error tehthijs iPhone algemeen 4 06-10-11 12:59
error 28 - 21 - 2001 lema iPhone algemeen 4 01-11-10 22:22
iPhone: Error 2001, 2006 maartensnijders Jailbreak 13 10-02-10 23:04
Error 2001 op niet gejailbreakte 3G pindakaas iPhone algemeen 2 15-09-08 00:27
error 2001: iPhone en iTunes weigeren alles na update Mouettes Archief 1 25-07-08 09:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:39.