iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 wordt niet herkent in iTunes (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/134510-iphone-5-wordt-niet-herkent-itunes.html)

baukec 05-02-13 08:45

iPhone 5 wordt niet herkent in iTunes
 
Iphone 5 wordt niet meer herkent door itunes.

Wat heb ik reeds gedaan:

Iphone opnieuw opgestart
Itunes opnieuw geinstalleerd
Pc opnieuw opgestart

Als ik de stekker in de iphone doe en in mijn pc hoor ik alleen het bekende 'bliep' geluidje, maar ik krijg verder geen meldingen op mijn computer.

iemand een idee?

Gilles111 05-02-13 21:19

Werd hij voorheen wel herkent of is dit vanaf de 1e keer? In dat laatste geval, hoe ben je aan de iPhone gekomen? Bij een abonnement gekregen of bij Apple gekocht? Zou kunnen dat je een kloon te pakken hebt nl. (als je bv via Marktplaats een iPhone 5 hebt gekocht die niet wordt herkend).

Aaifoney 06-02-13 13:45

Bij mij bliept ie ook alleen. iTunes start in manueel op.

baukec 08-02-13 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 874915)
Werd hij voorheen wel herkent of is dit vanaf de 1e keer? In dat laatste geval, hoe ben je aan de iPhone gekomen? Bij een abonnement gekregen of bij Apple gekocht? Zou kunnen dat je een kloon te pakken hebt nl. (als je bv via Marktplaats een iPhone 5 hebt gekocht die niet wordt herkend).

Nee, voorheen werd hij wel gewoon herkent. Het is een originele iphone uit de shop..

Vandaag op een andere pc geprobeert en daar doet hij het wel!

Waarschijnlijk zal het dus aan mijn pc liggen, maar geen idee waaraan?

Techfreak 08-02-13 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baukec (Bericht 876304)
Nee, voorheen werd hij wel gewoon herkent. Het is een originele iphone uit de shop..

Vandaag op een andere pc geprobeert en daar doet hij het wel!

Waarschijnlijk zal het dus aan mijn pc liggen, maar geen idee waaraan?

Misschien eens een andere kabel of usb poort proberen?

mazdabas 09-02-13 12:30

Ik heb dit probleem ook gehad.
Wat bij mij hielp was apparaat stuurprogramma verwijderen van de iphone.(windows 7)

dus bij start > configuratiescherm > hardware en geluiden en dan apparaatbeheer bij apparaten en printers.

Dan kijk je bij universal serial bus-controllers.En als je je iphone aangesloten hebt zie je daar Apple Mobile Device USB Driver staan.
Daar even rechts op klikken en installatie ongedaan maken kiezen.
Als dat gedaan is moet je je iphone ontkoppelen en weer aansluiten.
Dan zoekt hij weer naar het juiste stuurprogramma en moet het weer werken.

yran 10-02-13 17:11

Iphone wordt niet herkent door Itunes
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mazdabas (Bericht 876415)
Ik heb dit probleem ook gehad.
Wat bij mij hielp was apparaat stuurprogramma verwijderen van de iphone.(windows 7)

dus bij start > configuratiescherm > hardware en geluiden en dan apparaatbeheer bij apparaten en printers.

Dan kijk je bij universal serial bus-controllers.En als je je iphone aangesloten hebt zie je daar Apple Mobile Device USB Driver staan.
Daar even rechts op klikken en installatie ongedaan maken kiezen.
Als dat gedaan is moet je je iphone ontkoppelen en weer aansluiten.
Dan zoekt hij weer naar het juiste stuurprogramma en moet het weer werken.

Ik had dit ook met mijn Iphone 4s en heb bovenstaande uitgeprobeerd en hij doet t weer, dus ik ben weer helemaal blij :) Bedankt!

baukec 17-02-13 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mazdabas (Bericht 876415)
Ik heb dit probleem ook gehad.
Wat bij mij hielp was apparaat stuurprogramma verwijderen van de iphone.(windows 7)

dus bij start > configuratiescherm > hardware en geluiden en dan apparaatbeheer bij apparaten en printers.

Dan kijk je bij universal serial bus-controllers.En als je je iphone aangesloten hebt zie je daar Apple Mobile Device USB Driver staan.
Daar even rechts op klikken en installatie ongedaan maken kiezen.
Als dat gedaan is moet je je iphone ontkoppelen en weer aansluiten.
Dan zoekt hij weer naar het juiste stuurprogramma en moet het weer werken.

Top!! Heel erg bedankt, hij doet het weer!

Ank1992 17-02-13 16:04

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem maar dan bij mijn iphone 4. Helaas werkt het bij mij niet als ik de installatie ongedaan maak.
Bij mij komt er het volgende te staan :
Een van de USB-apparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt, Windows herkent het apparaat niet meer.

Daarnaast staat er bij mij geen Apple Mobile Device USB driver maar : Unknown Device .

Iemand tips ??

mazdabas 17-02-13 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ank1992 (Bericht 879111)
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem maar dan bij mijn iphone 4. Helaas werkt het bij mij niet als ik de installatie ongedaan maak.
Bij mij komt er het volgende te staan :
Een van de USB-apparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt, Windows herkent het apparaat niet meer.

Daarnaast staat er bij mij geen Apple Mobile Device USB driver maar : Unknown Device .

Iemand tips ??


Heb je die unknown device wel eens verwijderd en dan je telefoon loskoppelen en weer verbinden doet hij het dan wel.

Als dat niet werkt op unkown device rechts klikken en stuurprogramma's bijwerken kiezen.
en dan automatisch zoeken kiezen.
Als dat niet werkt stuurprogramma handmatig op mijn computer zoeken en verwijzen naar C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers

Als dat nog niet werkt probeer dan itunes eens opnieuw te installeren.

Ank1992 17-02-13 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mazdabas (Bericht 879222)
Heb je die unknown device wel eens verwijderd en dan je telefoon loskoppelen en weer verbinden doet hij het dan wel.

Als dat niet werkt op unkown device rechts klikken en stuurprogramma's bijwerken kiezen.
en dan automatisch zoeken kiezen.
Als dat niet werkt stuurprogramma handmatig op mijn computer zoeken en verwijzen naar C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers

Als dat nog niet werkt probeer dan itunes eens opnieuw te installeren.

Dankje voor je uitleg! Ik heb het probleem al gevonden.. mijn USB kabel werkt niet terwijl deze net nieuw was. Gelukkig had ik mijn oude nog en doet het wel! Bedankt voor de tips.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:30.