iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 aan-/uitknop defect (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/134546-iphone-5-uitknop-defect.html)

Nickk93 05-02-13 13:34

iPhone 5 aan-/uitknop defect
 
De aan-/uitknop van mijn iPhone 5 16GB doet het nauwelijks tot niet. Ik moet echt 10x drukken voordat hij het doet, nu staat deze niet bij de reparaties. Iemand enig idee wat de kosten zijn voor deze reparatie?

Ook heb ik kleine paarse vlekjes voor mijn camera zitten, is dit vuil of een defecte camera?

Gr. Nick

besiktas97 05-02-13 13:54

Je hebt er gewoon garantie op.
Ga ermee terug naar de winkel of Apple store ( waar je de toestel hebt aangeschaft ).
Als je het bij de Apple Stopre hebt gekocht krijg je meestal meteen een refurbished toestel voor terug.

Nickk93 05-02-13 14:14

Ja het vervelende is dus dat hij een keer gevallen is, maar dat was in november. Nooit last van de defecten gehad, maar dan heb je weinig verhaal bij de winkel.

RWK 05-02-13 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nickk93 (Bericht 874670)
Ja het vervelende is dus dat hij een keer gevallen is, maar dat was in november. Nooit last van de defecten gehad, maar dan heb je weinig verhaal bij de winkel.

Je hoeft ook niet te vertellen dat hij gevallen is als je begrijpt wat ik bedoel. Gewoon dat het opeens gebeurt is :)

Nickk93 05-02-13 15:53

Er zit een kleine beschadiging aan de onderkant, dus dat is geen optie...

Starscreamer 05-02-13 16:04

Dan zou ik hem alsnog opsturen ;)

ad9007i 06-02-13 21:41

Je kan altijd proberen, je kan het gebruikssporen noemen :m wat logisch is

SanderXL 06-02-13 22:35

Nooit geschoten is altijd mis, maar je hebt wel het risico dat ze onderzoekskosten rekenen als het jou schuld is volgens mij.
Wat je kunt doen om dat te voorkomen is dus bijvoorbeeld langs een apple store (of een dealer die daar ook wat van weet) gaan en vragen wat hun opinie is, als hun al direct zeggen 'eigen schuld' dan weet je dat je hem dus in ieder geval beter niet kunt opsturen =)

Succes!

GuidovW 06-02-13 23:40

Bij mij hetzelfde geval. Heb Apple care, dus vandaag gebeld en morgen wordt kostenloos een nieuwe/refurbished iPhone 5 geleverd :)

Starscreamer 07-02-13 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GuidovW (Bericht 875537)
Bij mij hetzelfde geval. Heb Apple care, dus vandaag gebeld en morgen wordt kostenloos een nieuwe/refurbished iPhone 5 geleverd :)

refurbished inderdaad heb ik toen ook gehad ;)

charlotte89 07-02-13 14:13

bij mij is die menu knop kapot, ook zo lekker hatelijk

rafpbr 08-02-13 21:01

ik had hetzelfde probleem, was ook wel eens gevallen en had hier en daar al een krasje. binnengebracht en vandaag een nieuwe in de plaats gekregen van mobistar :)

Marcelstab 28-02-13 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nickk93 (Bericht 874643)
De aan-/uitknop van mijn iPhone 5 16GB doet het nauwelijks tot niet. Ik moet echt 10x drukken voordat hij het doet, nu staat deze niet bij de reparaties. Iemand enig idee wat de kosten zijn voor deze reparatie?

Ook heb ik kleine paarse vlekjes voor mijn camera zitten, is dit vuil of een defecte camera?

Gr. Nick

Mijn tel is nooit gevallen en altijd zuinig mee omgegaan maar me aan en uit knop werkt ook niet goed dus het is een probleem van het toestel zelf .

antoon100 28-02-13 20:29

Daar heb ik geen last van,

waarom wil je hem eigenlijk uitschakelen?
Zou me sterk verbazen dat deze niet werkt.(je moet er wel op drukken hé, niet aan voelen of wrijven!!!)
ik sluit hem zelden, en als hij uitvalt door platte batterij start hij vanzelf op zodra je hem aan lader zet.

Ik ga er ook altijd heel voorzichtig met om!

Mvg

Marcelstab 28-02-13 20:54

[QUOTE=antoon100;882264]Daar heb ik geen last van,

waarom wil je hem eigenlijk uitschakelen?
Zou me sterk verbazen dat deze niet werkt.(je moet er wel op drukken hé, niet aan voelen of wrijven!!!)
ik sluit hem zelden, en als hij uitvalt door platte batterij start hij vanzelf op zodra je hem aan lader zet.

Ik ga er ook altijd heel voorzichtig met om!

Mvg[/QUOTE

Het moet gewoon werken en helemaal uitzetten doe ik ook weinig maar vervelend is het wel als het niet werkt en ik weet niet of het door de laatste update gekomen is .
Maar verder een top toestel :-).
Mvg marcel

antoon100 02-03-13 10:32

Je hebt gelijk ook al gebruik je het niet veel, alle functies moeten werken.

Vier 08-03-13 16:09

Bij mij doet de aan/uitknop het al een tijdje niet goed, moet helemaal aan de linkerkant drukken voordat hij reageert. Maar als ik buiten ben (en het is koud) doet hij het soms helemaal niet meer. Dit best irritant aangezien ik de telefoon altijd in mijn broekzak heb, voor ik hem daar in doe moet hij wel uitgeschakeld zijn.

Reparatie, zou ik nog wel overwegen als het zo blijft, maar zit niet te wachten op een refurbished toestel. Heb hem nog nooit laten vallen, en er zit eigenlijk nog geen krasje op. Eerst maar afwachten of het inderdaad minder vaak voorkomt als het weer wat warmer wordt.

rkltnk 08-03-13 20:33

Ik stuur hem maandag op ook voor de lock button die niet meer normaal werkt,

Heb gewoon de apple store in amsterdam gebeld terwijl ik hem daar niet heb gekocht, hij zei zit jaar garantie op dus gingen ze hem gewoon repareren , en ze halen gelijk stof achter mijn lens weg ;-) stuur hem maandag op en ze zeiden dat ik hem vrijdag wel weer zou hebben.

GasGasR6 16-06-13 21:46

Hoe kan je zien of het een nieuw toestel is of een refurbished?

Techfreak 16-06-13 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 (Bericht 899728)
Hoe kan je zien of het een nieuw toestel is of een refurbished?

Kan je niet echt 'zien'. Eventueel enkel door een imei check te doen. Dan zie je wanneer het toestel geproduceerd is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.