iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Airprint werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/134649-airprint-werkt-niet-meer.html)

coenox 06-02-13 12:41

Airprint werkt niet meer
 
Recent heb ik een HP Photosmart 5520 aangeschaft. Geinstalleerd en binnen no time kon ik printen vanaf iPhone 4S of iPad. We hebben drie iPhones en drie iPads in ons gezien. Echter op dit moment wordt de printer niet meer gevonden, via het draadloze netwerk vanaf de PC printen werkt nog wel. Ik heb de geijkte oplossingen (router opnieuw opstarten, alle apparaten opnieuw starten) al geprobeerd. Iemand nog een lumineus idee om de boel weer aan de praat te krijgen?

Guest-20180925190238 06-02-13 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coenox (Bericht 875148)
Echter op dit moment wordt de printer niet meer gevonden, via het draadloze netwerk vanaf de PC printen werkt nog wel.

Dat kan alleen maar betekenen dat er een probleem is met het Bonjour protocol. De printer maakt zich, via de router, bekend aan de iDevices met het Bonjour protocol.

Het probleem zit dus waarschijnlijk in de router.

coenox 06-02-13 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 875149)
Dat kan alleen maar betekenen dat er een probleem is met het Bonjour protocol. De printer maakt zich, via de router, bekend aan de iDevices met het Bonjour protocol.

Het probleem zit dus waarschijnlijk in de router.

Hmm. Dat vermoedde ik al. Dank voor je snelle antwoord. Wat ik dan nog niet snap is waarom het eerst wel werkte. Ik heb een Zyxel P2812HNU-F1 van Telfort. Iemand hier ervaring mee?

Guest-20180925190238 06-02-13 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coenox (Bericht 875152)
Wat ik dan nog niet snap is waarom het eerst wel werkte.

Tja, dat is meestal zo met problemen. Eerst werkt het en dan niet meer :-)

Is er eventueel een "silent update" geweest van Telfort of zo. Heb je onlangs geupdate naar iOS 6..x.x?

coenox 06-02-13 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 875157)
Tja, dat is meestal zo met problemen. Eerst werkt het en dan niet meer :-)

Is er eventueel een "silent update" geweest van Telfort of zo. Heb je onlangs geupdate naar iOS 6..x.x?

Grappig.... Maar ik ben een dinosauras van de oude stempel (nog van de Palmclub.nl) en ik probeer dan een aanwijsbare reden te vinden.

Probleem was al aanwezig voor de update. Onze iPad 1 werkt bovendien nog op iOS 5 en die doet het ook niet. Een 'silent update' van Telfort zou kunnen, maar dat weet ik dan niet omdat ie 'silent was :-) Misschien daar maar eens induiken of Telfort bellen (lang wachten en dan iemand aan de lijn die het niet weet).

Maar je hebt me verder geholpen. Dank daarvoor.

Guest-20180925190238 06-02-13 13:23

Met even Goegelen kom je toch problemen tegen met die router icm. Bonjour/Multicast DNS:

Let me google that for you

coenox 06-02-13 14:21

Maar ik kwam pas echt op die lijn door jouw antwoord en had er daarom nog niet specifiek op gegoogled. Overigens zie ik naar aanleiding daarvan ook problemen met Airplay. Die heb ik dan weer niet, mijn Apple tv werkt prima met dezelfde router. Enfin, je hebt me goed op weg geholpen.

uitsmijter 06-02-13 22:53

Ga eens naar instellingen/Wi-Fi klik daar eens op anders.
Voer handmatig je naam van je router in,dan je beveiligingstype,dan weer klikken op ander netwerk (bovenin) en voer daar je wachtwoord van je router in,klik dan op verbind en probeer dan nog eens wat te printen via Airprint.

coenox 06-02-13 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uitsmijter (Bericht 875488)
Ga eens naar instellingen/Wi-Fi klik daar eens op anders.
Voer handmatig je naam van je router in,dan je beveiligingstype,dan weer klikken op ander netwerk (bovenin) en voer daar je wachtwoord van je router in,klik dan op verbind en probeer dan nog eens wat te printen via Airprint.

Helaas. Was een mooie oplossing geweest, maar werkt niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.