iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen geluid meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/13471-geen-geluid-meer.html)

labtec 25-05-08 22:54

Geen geluid meer
 
heb een behoorlijk probleempje met de iphone

Vanmiddag werkte alles nog perfect qua geluid etc (muziek, bellers horen etc) maar na gebruik van externe boxen voor de iphone lijkt niets nog te werken. ER kwam plots wel een melding dat de iphone niet geschikt was voor dat apparaat, maar heb dat niet eens deftig gelezen.
Als ik gebeld wordt kan ik de ander niet horen en hij mij niet, als ik een liedje laat spelen hoor ik niets.

iemand die weet wat te doen.

labtec 26-05-08 18:15

Update: denk dat het een software probleempje is, als ik bij instellingen -> geluid ga en de ringtones test krijg ik wel nog geluid en ook met oortjes kan ik mijn muziek horen.

iemand die kan bevestigen, zou een restore helpen?

edit: probleem opgelost, mag slotje op

Bealeo 26-05-08 22:32

Dus met restore verholpen ?

polyright 27-05-08 14:15

Ik heb sinds enige tijd last van verlies van inkomend geluid bij telefoon gesprekken. Na te hebben op genomen valt soms het geluid weg alsof het een slecht contact is. Men verstaat mij maar ik hoor niets meer of het komt soms terug tijdens het gesprek. Oortjes, muziek, speaker, .. al de rest werkt perfect.
Iemand een idee of het hier om software dan wel hardware kan gaan?

labtec 27-05-08 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bealeo (Bericht 118040)
Dus met restore verholpen ?

nee, ik denk dat het was omdat ik hem rechtstreeks uit de dock heb gehaald zonder die af te leggen

ik moest gewoon de 'truk' met de oortjes doen (oortjes erin, liedje spelen, eruit, liedje verder laten spelen)

ben blij dat hij weer werkt

Bibi2205 27-05-08 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door polyright (Bericht 118340)
Ik heb sinds enige tijd last van verlies van inkomend geluid bij telefoon gesprekken. Na te hebben op genomen valt soms het geluid weg alsof het een slecht contact is. Men verstaat mij maar ik hoor niets meer of het komt soms terug tijdens het gesprek. Oortjes, muziek, speaker, .. al de rest werkt perfect.
Iemand een idee of het hier om software dan wel hardware kan gaan?

Ik weet hoe je je voelt, ik heb nl. hetzelfde probleem..

Vorige week zaterdag begon dit probleem, zondagavond gerestored en het werkte tot vandaag (daarnet gebeld met speaker functie omdat dat het makkelijkst was op dat moment, sindsdien werkt de interne speaker weer niet meer.

Tot hiertoe nog geen oplossing gevonden.. Ik ga vanavond maar weer restoren..

Ik weet wel niet zeker of een restore het oplost, zondag werkte het na restore nog steeds niet, waardoor ik dacht dat het een hardware probleem was.. En na een nachtje opladen werkte het weer wel.. (Misschien kan ik dan best beginnen met hem op te laden voor ik restore ;))

coolhva 28-05-08 16:33

soms zit er een vuiltje in je koptelefoon ingang. daar ff met hoge druk lucht in spuiten of ff flink blazen wil soms helpen.

PauluS87 28-05-08 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coolhva (Bericht 118825)
soms zit er een vuiltje in je koptelefoon ingang. daar ff met hoge druk lucht in spuiten of ff flink blazen wil soms helpen.

Of even je headset er in en er weer uit halen :)

Bibi2205 28-05-08 19:50

helpt jammergenoeg niet :(
ik vrees dat het een slecht contactje is.. daarnet hoorde ik als ik mijn voicemail belde: "We..<geluid weg>".. (moest dus "welkom" zijn :p) dus hij wil wel, maar het lijkt alsof hij soms gewoon niet kan..

Nederwiet 29-05-08 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labtec (Bericht 118485)
nee, ik denk dat het was omdat ik hem rechtstreeks uit de dock heb gehaald zonder die af te leggen

ik moest gewoon de 'truk' met de oortjes doen (oortjes erin, liedje spelen, eruit, liedje verder laten spelen)


Ja heb af en toe ook dit probleem, en de zelfde oplossing.
Toch vind ik het wel super irritant, zou er geen softwarematige oplossing kunnen zijn dmv een knopje de jack te "overrulen"?

ServicePack 02-06-08 12:30

Ik heb het probleem ook (gehad). Als ik gebeld werd kreeg ik geen geluid (alleen vibra). Het locken van de Iphone gaf ook geen geluid meer. Na een "reboot" deed het geluid het weer... Blijft een vaag ding die Iphone ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:38.