//

Backboard crashlist

Backboard crashlist discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door timosha Ik maak mij wel druk als mijn roeptoeterij niet blijkt te kloppen GPU = Graphical Processing Unit. S5L8940 - The ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16-02-13, 12:51
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik maak mij wel druk als mijn roeptoeterij niet blijkt te kloppen GPU = Graphical Processing Unit.

S5L8940 - The iPhone Wiki
Dat zou idd wel kunnen verklaren dat springboard en backboard en de rest ligt te crashen.

Want als het probleem dan echt bij de GPU ligt, gaat dit niet opgelost kunnen worden met een herstel.

Ik weet niet of ik ze hiervan kan overtuigen in de winkel...

Wat kan ik het beste doen? Of kan ik zo wel verder men iPhone blijven gebruiken?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 16-02-13, 12:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Wat kan ik het beste doen? Of kan ik zo wel verder men iPhone blijven gebruiken?
Tja, ik zou zeggen als je nog eens backboardd crash heb dan stuur het crash report naar mij op. Ik weet alleen niet hoe men dat op een Windows computer uit de iPhone kan halen.

Ik wil wel eens een paar uurtjes spenderen aan de analyse van dit onverklaarbaar probleem.

EDIT:
Kijk eens in onderstaande link hoe je crash reports op een Windows PC kan benaderen:
http://osxdaily.com/2012/08/07/get-c...m-iphone-ipad/
  #23  
Oud 16-02-13, 13:43
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Tja, ik zou zeggen als je nog eens backboardd crash heb dan stuur het crash report naar mij op. Ik weet alleen niet hoe men dat op een Windows computer uit de iPhone kan halen.

Ik wil wel eens een paar uurtjes spenderen aan de analyse van dit onverklaarbaar probleem.

EDIT:
Kijk eens in onderstaande link hoe je crash reports op een Windows PC kan benaderen:
Get Crash Reports & Logs From iPhone or iPad Without Xcode
Gevonden. Hoe stuur ik het bestand naar je op? En heb je alleen dat van de backboard crash nodig?
  #24  
Oud 16-02-13, 14:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Gevonden. Hoe stuur ik het bestand naar je op? En heb je alleen dat van de backboard crash nodig?
Stuur maar op naar timosha AT me DOT com

Ik zal er morgen eens naar kijken. Voorlopig is alleen het backboardd crash report voldoende. Als ik meer informatie nodig heb vraag ik het wel
  #25  
Oud 16-02-13, 14:07
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Stuur maar op naar timosha AT me DOT com

Ik zal er morgen eens naar kijken. Voorlopig is alleen het backboardd crash report voldoende. Als ik meer informatie nodig heb vraag ik het wel
Ok het is verstuurd. Maar je moet je zondag daar niet aan spenderen hoor.
  #26  
Oud 16-02-13, 14:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ok het is verstuurd. Maar je moet je zondag daar niet aan spenderen hoor.
Aangekomen Dat ziet er op het eerste zicht niet goed uit. QuartzCore Framework en een FrameBuffer crashen. Dat kan een slecht geprogrammeerde app zijn maar ook een hardware probleem. Morgen meer.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 16-02-13 om 14:20. Reden: Schreifvauten
  #27  
Oud 16-02-13, 16:48
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Aangekomen Dat ziet er op het eerste zicht niet goed uit. QuartzCore Framework en een FrameBuffer crashen. Dat kan een slecht geprogrammeerde app zijn maar ook een hardware probleem. Morgen meer.
Ik wacht af met een bang hart. :-s
  #28  
Oud 17-02-13, 11:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit is de reden van de backboardd crash:

Citaat:
Exception Type: EXC_BAD_ACCESS (SIGSEGV)
Exception Codes: KERN_INVALID_ADDRESS at 0x00000000
Crashed Thread: 10
Een KERN_INVALID_ADDRESS at 0x00000000 treed meestal op als een zeer slecht geprogrammeerde app tracht om "deallocated memory" te gebruiken. Het is Thread 10 die crasht.

In Thread 10 is echter geen app te vinden, trouwens in het hele crash report niet. In Thread 10 crasht het QuartzCore Framework en IOMobileFramebuffer. Dat betekent dat alle systeem processen crashen die te maken hebben met image processing en video image manipulation.

Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat een appje dit kan veroorzaken.
  #29  
Oud 17-02-13, 11:19
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dit is de reden van de backboardd crash:

Een KERN_INVALID_ADDRESS at 0x00000000 treed meestal op als een zeer slecht geprogrammeerde app tracht om "deallocated memory" te gebruiken. Het is Thread 10 die crasht.

In Thread 10 is echter geen app te vinden, trouwens in het hele crash report niet. In Thread 10 crasht het QuartzCore Framework en IOMobileFramebuffer. Dat betekent dat alle systeem processen crashen die te maken hebben met image processing en video image manipulation.

Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat een appje dit kan veroorzaken.
Ja als ik het me nog goed herinner, was ik met safari bezig en met whatsapp.

En plotseling liep hij even vast. En toen viel het beeld even weg en kwam het lockscreen tevoorschijn.

Daarna werkte hij wel terug normaal, maar stond er wel de backboard crashlist bij diagnose.
  #30  
Oud 17-02-13, 11:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ja als ik het me nog goed herinner, was ik met safari bezig en met whatsapp.
Op een iPhone (zonder jailbreak!) is het vrijwel uitgesloten dat Safari of Whatsapp zo'n crash kunnen veroorzaken. iOS is Unix en één van de sterke punten van Unix is dat een toepassing geen systeemcrashes kan veroorzaken (het beruchte BSOD in Windows).

Hoe dan ook, als dat mijn iPhone was zou ik naar de winkel stappen met de crash reports, zeker als er ook nog Kernel Panics aanwezig zijn, en om tekst en uitleg vragen.
  #31  
Oud 17-02-13, 11:52
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Op een iPhone (zonder jailbreak!) is het vrijwel uitgesloten dat Safari of Whatsapp zo'n crash kunnen veroorzaken. iOS is Unix en één van de sterke punten van Unix is dat een toepassing geen systeemcrashes kan veroorzaken (het beruchte BSOD in Windows).

Hoe dan ook, als dat mijn iPhone was zou ik naar de winkel stappen met de crash reports, zeker als er ook nog Kernel Panics aanwezig zijn, en om tekst en uitleg vragen.
Is er een manier dan om de crash reports af te drukken want ik heb geen programma op men laptop staan om ze te openen.

En de winkel waar ik hem gekocht heb is 'maar' een premium reseller. En ik heb daar altijd de indruk gehad dat zij maar de basis kennen.

Want zij sturen hun probleemgevallen door naar de hersteldienst van Mobistar...

Maar ik wil dat natuurlijk wel proberen.
  #32  
Oud 17-02-13, 11:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Is er een manier dan om de crash reports af te drukken want ik heb geen programma op men laptop staan om ze te openen.
Die moet je kunnen open met Notepad (of hoe dat ook in het Nederlands heet). Dus, rechtsklikken, "Open with" kiezen en dan Notepad selecteren.
  #33  
Oud 17-02-13, 12:09
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Die moet je kunnen open met Notepad (of hoe dat ook in het Nederlands heet). Dus, rechtsklikken, "Open with" kiezen en dan Notepad selecteren.
Dat zal ik straks eens proberen. Nu moet ik me haasten want moet om 12u ergens zijn. ;-)
  #34  
Oud 19-02-13, 23:12
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Even voor de goede orde. Ik heb nog niet kunnen proberen om de crashlists te openen met notepad omwille van een overlijden in de familie.

Zodra ik meer tijd zal ik een poging doen en dan zal ik hier updaten.

Alvast bedankt.
  #35  
Oud 19-02-13, 23:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
...omwille van een overlijden in de familie.
Mijn innige en oprechte deelneming.
  #36  
Oud 19-02-13, 23:24
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Mijn innige en oprechte deelneming.
Dankjewel.

Moest ik de tijd binnenkort terug hebben, wat kan ik in de winkel nog bij vermelden of vragen om te doen om dit probleem om te lossen?

Want wss ben ik men iPhone dan weer paar weken kwijt?
  #37  
Oud 20-02-13, 21:23
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Het backboard crashbestand heb ik kunnen openen en zal dit afdrukken zodra ik eens naar de winkel kan gaan.

Maar is er nog iets dat ik kan/moet vermelden in de winkel? Want ik vermoed dat ze van toeten nog blazen gaan weten. (zoals ik hierboven al vermelde)
  #38  
Oud 20-02-13, 21:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Maar is er nog iets dat ik kan/moet vermelden in de winkel? Want ik vermoed dat ze van toeten nog blazen gaan weten. (zoals ik hierboven al vermelde)
Als er Kernel Panic (panic.plist) crash reports aanwezig zijn dan print die ook maar uit en neem die mee.
  #39  
Oud 20-02-13, 21:49
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als er Kernel Panic (panic.plist) crash reports aanwezig zijn dan print die ook maar uit en neem die mee.
Ik kan ze misschien beter doormailen? Dan bespaar ik me de nodeloze rit naar de winkel.

(sorry, ik heb idd heel weinig vertrouwen in de verkopers)
  #40  
Oud 25-02-13, 20:37
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ik kan ze misschien beter doormailen? Dan bespaar ik me de nodeloze rit naar de winkel.

(sorry, ik heb idd heel weinig vertrouwen in de verkopers)
Ik heb de Springboard en Backboard crashlists naar de winkel doorgemaild en gevraagd om tekst en uitleg.

Ik heb alle crash reports eens bekeken, maar ik kon geen panic.plist vinden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Backboard OS7 theme Vano Jailbreak apps en thema's 0 14-02-11 09:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:53.