iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Voorbeeld Brief Garantie voor 2 Jaar (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/134957-voorbeeld-brief-garantie-voor-2-jaar.html)

IRom 10-02-13 11:47

Voorbeeld Brief Garantie voor 2 Jaar
 
Beste mensen,

Hierbij voor de mensen die het nodig hebben een voorbeeld brief
hoe je na de 1 jaar garantie van apple toch nog aanspraak kan maken op de wettelijke twee jaar die je officieel moet krijgen. Te gebruiken als je product kapot gaat na 1 jaar maar binnen 2 jaar van de aankoop datum. Mij heeft het erg geholpen.


Citaat:

(Uw naam)
(Adres)
(Woonplaats)


(Bedrijfsnaam)
(Adres)
(Woonplaats)



Plaats en datum van schrijven,


Geachte heer, mevrouw,


Op (datum) heb ik een product bij uw bedrijf (naam en adres van bedrijf) gekocht.

(Omschrijf kort uw klacht)

Op (vul in datum) is (product) kapot gegaan.

Dit had gezien de aard van dit product, uw informatie daarover en de producteigenschappen niet mogen gebeuren.

De (product) is normaal gebruikt en ik mag daarom verwachten dat (product) nog steeds goed zou moeten functioneren. Daarom doe ik hierbij een beroep op de wettelijke garantie die ik volgens artikel 17 Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek heb op mijn (product).

Op grond van artikel 21 Boek 7 Burgerlijk Wetboek verwacht ik dat u mijn (product) repareert, vervangt of mij op een andere manier tegemoet komt.

Ik verzoek u binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief,


(uw naam)
Bron: www.trosradar.nl

Succes,
Roman

Guest-20180925190238 10-02-13 11:48

Nu nog even het juiste adres van Apple :-)

IRom 10-02-13 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 876716)
Nu nog even het juiste adres van Apple :-)

Ik zou hem gewoon sturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt. ;)

Guest-20180925190238 10-02-13 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IRom (Bericht 876720)
Ik zou hem gewoon sturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt. ;)

Oei :eek: Ik koop zulke spullen meestal direct bij Apple. En de facturen die bij een online aankoop zitten komen van Apple Distribution International in Cork, Ierland.

IRom 10-02-13 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 876722)
Oei :eek: Ik koop zulke spullen meestal direct bij Apple. En de facturen die bij een online aankoop zitten komen van Apple Distribution International in Cork, Ierland.

Ja misschien is het dan een stuk moeilijker. Bij de apple reseller ging het makkelijk.

Wat denkt u van Apple Nederland zouden zij daar wat mee doen?

Werner1963 10-02-13 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IRom (Bericht 876720)
Ik zou hem gewoon sturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt. ;)

En wat als je het toestel online gekocht hebt bij Apple ? ;)

Ik denk dat deze brief hoofdzakelijk is als je het toestel bij Apple online heb gekocht

Guest-20180925190238 10-02-13 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IRom (Bericht 876725)
Wat denkt u van Apple Nederland zouden zij daar wat mee doen?

Ik ben niet zeker want ik ben geen jurist. Wat is Apple Nederland? Is dat de Apple Store in Amsterdam? Of is dat Apple

Als ik iets koop in de Belgische of Nederlandse Apple Online Store krijg ik altijd een factuur uit Ierland. Is de verkoper dan een Iers bedrijf?

En een Apple Premium Reseller is geen onderdeel van Apple die normaal gesproken de nationale wetgeving ter zake moet respecteren (denk ik).

IRom 10-02-13 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 876728)
Ik ben niet zeker want ik ben geen jurist. Wat is Apple Nederland? Is dat de Apple Store in Amsterdam? Of is dat Apple

Als ik iets koop in de Belgische of Nederlandse Apple Online Store krijg ik altijd een factuur uit Ierland. Is de verkoper dan een Iers bedrijf?

En een Apple Premium Reseller is geen onderdeel van Apple die normaal gesproken de nationale wetgeving ter zake moet respecteren (denk ik).

Sorry echt meer weet ik niet, ik heb wel deze link gevonden waar er volgens mij meer informatie over te vinden is
Apple - Juridische informatie - Apple producten en Nederlands consumentenrecht

Onderin zie je staan hoe contact op te nemen met apple over Garantie

iSpy 10-02-13 13:13

Apple opereert in NL en hierdoor moet Apple simpelweg ook houden aan de wettelijke garantietermijn van 2 jaar op duurzame goederen, op sommige goederen is dit zelfs vijf jaar, dacht ik. Als de prijs bij Apple hetzelfde is als bij een Mediamarkt of een officiële reseller, dan raad ik je aan om je product niet bij Apple af te nemen. De andere winkels doen namelijk minder moeilijk.

XIII 10-02-13 16:46

NL heeft geen wettelijke garantietermijn van 2 jaar (en ook niet 5):

http://www.consuwijzer.nl/nieuws/gar...ragen-oproepen

Werner1963 10-02-13 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 876857)
NL heeft geen wettelijke garantietermijn van 2 jaar (en ook niet 5):

Garantie blijft vragen oproepen | ConsuWijzer.nl

Dat is juist maar wanneer weet je dan of je nog garantie hebt?

Je brengt iets binnen en dan zeggen ze x eur voor na te kijken en we laten dit vallen bij herstelling. Dit kan dan al na 1.5 jaar zijn.

IRom 10-02-13 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 876857)
NL heeft geen wettelijke garantietermijn van 2 jaar (en ook niet 5):

Garantie blijft vragen oproepen | ConsuWijzer.nl

wetten.nl - Wet- en regelgeving - Burgerlijk Wetboek Boek 7 - BWBR0005290


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:33.