//

data obsessie!

data obsessie! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo ben overgegaan van onbeperkt internet naar 1gb. omdat ik geen idee had hoeveel het verbruik was de 3g uitgezet en alleen wifi gebruikt.na 12 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-02-13, 22:11
maidenlennium maidenlennium is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 7
Standaard data obsessie!

hallo

ben overgegaan van onbeperkt internet naar 1gb.
omdat ik geen idee had hoeveel het verbruik was de 3g uitgezet en alleen Wi-Fi gebruikt.na 12 dagen stonde de teller al op 2200mb!,dus ik naar de t-mobile shop voor hulp.
ik had een jailbreak.de jongen die mij hielp vertelde dat ik die moest verwijderen en de update moest uitvoeren,en het wel minder zou worden.
zo gezegd zo gedaan.
alles uitgezet wat er maar uitgezet kan worden,om te kijken hoe en wat.
heb er data usage op gezet en onavo count.
de 8e alles op nul gezet,en zit nu al weer op 539 mb.
heb als voorbeeld gisteren om 24 uur gekeken en de dag teller sprong weer op nul,vanmorgen om 8.30 uur natuurlijk gelijk weer kijken en floep 5 mb,alle apps waren uitgezet op de achtergrond.staat al meerdere keren vermeld op het forum,dat je een iphone niet heb om alles uit te zetten.iedereen die ik kan met een iphone,zegt nee hoor ik gebruik gemiddeld 500mb?het word een beetje een obsessie van waar die mb's nou naartoe gaan.heb gisteren toch maar weer onbeperkt internet genomen,maar het blijft toch knagen van hoet het nu zit!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-02-13, 00:58
haelewyn haelewyn is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Oost Vlaanderen
Berichten: 33
Standaard

Enkele bedenkingen die ik hierbij heb : volgens mij zal een gejailbreakte Iphone niet per se meer data verbruiken dan een exemplaar die niet gejailbreakt is.
Heeft iemand daar andere ervaringen mee ?
Hangt er natuurlijk weer van af welke software je gaat downloaden, maar toch zie ik het verschil niet.
Als die 1 GB alles is wat je thuis zou hebben, kan je daar niets mee aanvangen. Een laptop, iphone en een ipad in huis nemen en dan met 1 gb willen toekomen : met een doorsnee gebruik kom je daar niet mee toe.
Ik neem aan dat je het hebt over je internet thuis en je Wi-Fiverbruik (gekoppeld aan vast internet thuis) met de draagbare toestellen ? Je hebt het dus niet over je mobiele datapakket dat bij je simkaart hoort, neem ik aan. Want dat is heel anders. Met 500 MB zou ik daarmee heel ruim toekomen omdat ik toch bijna altijd via Wi-Fi op internet zit thuis en op het werk.
Voor alle duidelijkheid : Wi-Fi is via een modem van vast internet, data gaat via je operator en via je gsm-abonnement.
Verbruik zonder dat je iets doet : lijkt me compleet normaal. Vaak gaan apps het internet op om updates van de info binnen te brengen. Apps die bv op het internet gaan om te updaten kunnen zijn : beursapps, weerapps, nieuwsapps, je klok die op automatisch bijwerken staat, email, controle van update voor firmware van het toestel, Cydia app, en noem maar op.
Al die zaken genereren elk minder of meer dataverbruik om te gaan kijken of er nieuws is. De nieuwsapp laadt bv het laatste nieuws binnen. >> Dataverbruik.
Ik heb hier enkele dingen oversimplified neergeschreven omdat wat je schrijft me doet denken dat je daarvan niet op de hoogte bent. Indien dat toch het geval is : sorry hoor.

Laatst gewijzigd door haelewyn; 11-02-13 om 16:31.
  #3  
Oud 11-02-13, 20:49
maidenlennium maidenlennium is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 7
Standaard

ik heb gewoon 1 gb voor mijn iphone,en nu aleen Wi-Fi aanstaan om te kijken wat ik nu daadwerkelijk gebruik.alle apps op de achtergrond staan uit.het enig wat aanstaat is die data usage monitor en onavo count.zit vandaag alweer op 116 mb!

martin
  #4  
Oud 11-02-13, 20:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk eens in onderstaand topic. Daar vindt je tientallen tips en aanbevelingen om het dataverbruik onder controle te houden:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...0mb-24uur.html
  #5  
Oud 11-02-13, 21:12
maidenlennium maidenlennium is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 7
Standaard

die heb ik al doorgelezen,ga nog maar een keer de apps weghalen en opnieuw plaatsen en de push berichten uitzetten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Data-Block (Geen data over telefoon netwerk) JajeBlade Jailbreak apps en thema's 3 04-07-10 00:21
UITableView vullen met data uit Core Data entiteit MacShack Ontwikkelen voor iOS 2 16-02-10 17:06
Mac Gecrashed, data weg, wel Iphone data beschikbaar Lop iPhone algemeen 2 12-01-09 15:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:32.