iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoe snel gaat bij jullie de homeknop stuk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/135249-snel-gaat-jullie-de-homeknop-stuk.html)

Starscreamer 14-02-13 14:51

Hoe snel gaat bij jullie de homeknop stuk
 
Dit gebeurde bij mijn 3G na iets meer dan 2 jaar.
Ik ben doodsbang dat het ook gaat gebeuren met mijn iPhone 5
Het is te zot voor woorden dat ik AssitiveTouch aan hebt staan omdat ik bang ben door te veel te drukken dat de homebutton na de maan gaat :eek:

Guest-20180925190238 14-02-13 14:53

Nog nooit gebeurd bij mij op een iPhone 3GS, 4, 4S en 5 :-) En alle iPhones leven nog. De drie eerste worden hoofdzakelijk gebruikt om te knoeien met software.

Nikooos 14-02-13 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 878231)
Nog nooit gebeurd bij mij op een iPhone 3GS, 4, 4S en 5 :-) En alle iPhones leven nog. De drie eerste worden hoofdzakelijk gebruikt om te knoeien met software.

Ik ruil de iPhone 4S om voor de allereerste iPhone, maar verder hetzelfde verhaal. Nog nooit iets aan stuk gegaan.

SG3i 14-02-13 15:08

Uhm, niet?

wouter1981 14-02-13 15:08

Bij mijn iPhone 3G heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Bij mijn iPhone 4 zat er op een gegeven moment (1,5 jaar) teveel vuil onder de knop. Daardoor reageerde hij slecht. Nadat ik hem gereinigingd heb was alles weer ok en mijn vader gebruikt de iPhone nu nog steeds. De iPhone 4 is ondertussen 2,5 jaar oud.
Ik verwacht eigenlijk geen problemen bij mijn iPhone 5

Guest-20180925190238 14-02-13 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nikooos (Bericht 878235)
Ik ruil de iPhone 4S om voor de allereerste iPhone, maar verder hetzelfde verhaal. Nog nooit iets aan stuk gegaan.

Ja, en met mijn geknoei worden die thuisknopjes nogal intensief gebruikt. Die iPhones hebben allemaal honderden harde resets, DFU mode, enz... op de teller.

Starscreamer 14-02-13 15:22

Dus ik heb gewoon pech gehad :(
Helaas heb ik niet het budget om alle iPhone's te kunnen kopen dus had geen vergelijkingsmateriaal en heb ik bijna 4 jaar met mijn 3G gedaan ;)
Waarvan dik een jaar de home button slecht reageerde.
Nu wilde ik hem zelf maken en heb mijn iPhone gemold :(

iSpy 14-02-13 15:29

Ik had ook gelezen dat met nagellak je homeknop schoonmaken soms kon helpen. Of een standaard app starten, de uitknop ingedrukt houden totdat de toestel uitzetten verschijnt en dan op de homeknop ingedrukt houden totdat de app zichzelf afsluit. dit laatste heeft bij mij vaak geholpen en mijn home knop hapert heel af en toe en dan doe ik dit en is hij weer prima

Guest-20180925190238 14-02-13 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iSpy (Bericht 878243)
Ik had ook gelezen dat met nagellak je homeknop schoonmaken soms kon helpen.

Is nagellak niet te dik en kleverig. Of bedoel je dat spul om nagellak te verwijderen (gebaseerd op aceton)?

wouter1981 14-02-13 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iSpy (Bericht 878243)
Ik had ook gelezen dat met nagellak je homeknop schoonmaken soms kon helpen.

Ik neem aan dat je nagellak remover bedoeld.. Ik heb het zelf gedaan met alcohol. Aan de hand van dit filmpje: Iphone 4 Home Button ignoring clicks - Fix w/ Rubbing Alcohol - YouTube

iSpy 14-02-13 20:52

@Timosha en wouter: Uiteraard bedoelde ik nagellakremover. Sollie! ;)

charlotte89 18-02-13 12:35

Mijn oude iPhone 4 was na een jaar de home-knop van stuk :S

Bubbly 18-02-13 13:31

Ja nog zo'n genoemde oplossing is aceton of alcohol op je home-knop te gieten, maar met zo'n dollemansactie loop je nog meer risico om iets te slopen.

Ik heb alle tips voor de thuisknop op m'n profiel gezet, deze opties kunnen geen kwaad (i.t.t. een of ander goedje over je telefoon gieten).

@Wouter1981
Een van de recentere reactie op de video:
"Didn't work at all with my 4... It totally screwed the home button and I had to buy a replacement and installed it myself. Very nerve-tearing experience! I don't wish it to anyone!"
Dus nogmaals: je kunt het proberen, maar je loopt alleen maar meer risico. Als het misgaat heb je gelukt als de schade zich beperkt tot de thuisknop. Voor veel andere reageerders lijkt het wel te zijn gelukt overigens.

anske12345 18-02-13 20:43

je moet geen vloeistoffen over de knop doen

DHL 18-02-13 21:29

In de wasmachine en daarna in rijstbadje...

wouter1981 19-02-13 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 879391)
Ja nog zo'n genoemde oplossing is aceton of alcohol op je home-knop te gieten, maar met zo'n dollemansactie loop je nog meer risico om iets te slopen.

Ik heb alle tips voor de thuisknop op m'n profiel gezet, deze opties kunnen geen kwaad (i.t.t. een of ander goedje over je telefoon gieten).

@Wouter1981
Een van de recentere reactie op de video:
"Didn't work at all with my 4... It totally screwed the home button and I had to buy a replacement and installed it myself. Very nerve-tearing experience! I don't wish it to anyone!"
Dus nogmaals: je kunt het proberen, maar je loopt alleen maar meer risico. Als het misgaat heb je gelukt als de schade zich beperkt tot de thuisknop. Voor veel andere reageerders lijkt het wel te zijn gelukt overigens.

Zoals alles 'met mate'. Ik heb met heel veel beleid en geduld mijn homeknop gereinigd met schoonmaakalcohol. En dat heeft voor mijn iPhone 4 goed gewerkt.

Sasje04 19-02-13 09:45

Waarom geen wattenstaafje onder dompelen in alcohol ofzo en dan afkuisen?

apeka 19-02-13 10:37

MIjn iPhone4S van oktober 2012, heeft de laatste tijd wat last van een soms nukkige Home-knop. Zo nu en dan wil een app niet afsluiten en dan moet ik een keer extra wat harder drukken. Ik heb al een paar keer gereset, maar dat heeft niet geholpen. Het lijkt ook alsof drukken op de onderkant van de Home-knop beter functioneert dan in het midden. Ik leer er maar mee te leven...:rolleyes:

Gilles111 19-02-13 16:15

Als het echt bar en boos wordt kun je er altijd nog voor kiezen je homeknop te vervangen. Kun je zelf doen (voor ongeveer €30,- bestel je op internet de onderdelen (niet de knop zelf is meestal het probleem maar de hardware er onder) en gereedschappen), is wel een behoorlijke klus en je hebt redelijke kans dat je schade aan je telefoon veroorzaakt (kabel van de dockconnector sneuvelt hierbij nog wel eens) en de schroefjes in een iPhone zijn echt heel erg klein.

Als je op internet even goed zoekt zijn er genoeg bedrijven te vinden waar je op afspraak je homeknop kunt laten vervangen (meestal rond de €30,- - €50,-) zodat je binnen een half uur je telefoon weer terug hebt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:11.