//

iPhone 5 kopen van bedrijf dat falliet is, gaat dat goed??

iPhone 5 kopen van bedrijf dat falliet is, gaat dat goed?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Even snel een vraagje in jip en janneke taaal. Ik kan een iphone 5 kopen voor 400,- van een bedrijf wat falliet is verklaard. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-02-13, 18:32
zudsol zudsol is offline
• iOS 6.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard iPhone 5 kopen van bedrijf dat falliet is, gaat dat goed??

Hallo,
Even snel een vraagje in jip en janneke taaal.
Ik kan een iphone 5 kopen voor 400,- van een bedrijf wat falliet is verklaard.
Degene heeft net nieuwe contracten afgesloten en iphone5 erbij gehad. (Hij heeft meerdere contracten afgesloten) dus heeft diverse iphones en ipads.

Wat is voor mij het risico als ik de iphone koop? Moet hij deze terug geven aan t-mobile bijvoorbeeld. Kan de provider zeggen, rekeningen worden niet betaald. Telefoon komt niet terug we blokkeren de iphone 5 op afstand en heb ik een probleem.

Als dat zo is ga ik het risico niet lopen okal is het een koopie wat ik. Niet kan laten lopen.

Mvg Gijs
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-02-13, 18:39
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Te mooi om waar te zijn is vaak,....te mooi waar te zijn.
  #3  
Oud 14-02-13, 18:49
zudsol zudsol is offline
• iOS 6.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Te mooi om waar te zijn is vaak,....te mooi waar te zijn.
Maar dat is geen antwoord op de vraag
  #4  
Oud 14-02-13, 18:58
wallietax wallietax is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 59
Standaard

Dat je een Iphone 5 van een failliet bedrijf koopt lijkt me geen probleem. Maar de prijs van 400 euro schept geen vertrouwen, zal ws geen zuivere koffie zijn. Tenzij je ze zelf kan ophalen. Waarom 400 euro vragen als je makkelijk 500 kan krijgen. ik zou het niet vertrouwen en lekker verder zoeken!
  #5  
Oud 14-02-13, 19:01
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zudsol Bekijk bericht
Hallo,
Even snel een vraagje in jip en janneke taaal.
Ik kan een iphone 5 kopen voor 400,- van een bedrijf wat falliet is verklaard.
Degene heeft net nieuwe contracten afgesloten en iphone5 erbij gehad. (Hij heeft meerdere contracten afgesloten) dus heeft diverse iphones en ipads.

Wat is voor mij het risico als ik de iphone koop? Moet hij deze terug geven aan t-mobile bijvoorbeeld. Kan de provider zeggen, rekeningen worden niet betaald. Telefoon komt niet terug we blokkeren de iphone 5 op afstand en heb ik een probleem.

Als dat zo is ga ik het risico niet lopen okal is het een koopie wat ik. Niet kan laten lopen.

Mvg Gijs
Het risico voor jou... Ik zie er geen risico in. Het ergste wat jou kan gebeuren is dat hij je heel vriendelijk komt verzoeken om de aankoop terug te draaien, maar daar kun je dan nee op zeggen. Zorg dat je ergens zwart op wit jullie communicatie hebt staan, of dat nou via zijn persoonlijke - / bedrijfsemail is, via sms of op papier met jullie handtekening eronder. Dit voor het geval dat hij beweert dat je de telefoon gestolen hebt. Maak ook het geld via de bank over met in de beschrijving dat het wegens de koop van een iPhone is. Gewoon jezelf indekken tegen onwaarheden

Dat is wat ik zou doen.
  #6  
Oud 14-02-13, 19:35
zudsol zudsol is offline
• iOS 6.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik koop hem van een bekende zijn bedrijf is falliet.maar op afstand blokkeren doet een provider niet als deze zijn telefoon kwijt is
  #7  
Oud 14-02-13, 20:43
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Zorg dat je ergens zwart op wit jullie communicatie hebt staan, of dat nou via zijn persoonlijke - / bedrijfsemail is, via sms of op papier met jullie handtekening eronder. Dit voor het geval dat hij beweert dat je de telefoon gestolen hebt. Maak ook het geld via de bank over met in de beschrijving dat het wegens de koop van een iPhone is. Gewoon jezelf indekken tegen onwaarheden

Dat is wat ik zou doen.
Als het bedrijf al failliet is, moet je het niet doen. Een failliet bedrijf wordt bevroren. Alle goederen en geldstromen worden bevroren en komen onder de curator te staan. Wat de eigenaar doet als hij blijft verkopen is strafbaar. De goederen en geldstromen zijn voor de schuldeisers.

Als je op papier dus hebt staan dat je het toestel hebt gekocht, kan de curator dat nietig laten verklaren, waardoor jij je toestel zou moeten inleveren. Van de eigenaar krijg je dan geen rooie cent meer terug.

Overigens, een curator zal denk ik niet achter 1 telefoontje aangaan...
  #8  
Oud 14-02-13, 21:22
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Denk het wel, de inboedel is vastgelegd door de curator. Die weet dus precies hoeveel iPhones er moeten zijn (aan de hand van de contracten). Als de boedel niet klopt met de papieren moet de curator achterhalen waarom dat zo is. Die komt dus vanzelf bij jou uit.

Als je geluk hebt wordt de koop nietig verklaard en moet je je iPhone inleveren en ben je je geld kwijt. Als je pech hebt wordt je vervolgd wegens helpen bij verduisteren van goederen uit een faillisement.

Niet doen dus...
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Error dat IPSW (GM) niet goed is bij RedSn0w WTFoX Jailbreak 0 22-06-10 14:57
Windows: iTunes zegt dat iphone vol zit, maar dat is niet zo... Guest-20151113171500 iTunes 6 22-12-08 10:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:52.