iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 iOS6.1; bluetooth verbinding met carkit werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/135334-iphone-4-ios6-1-bluetooth-verbinding-carkit-werkt-niet.html)

nyl020905 15-02-13 19:15

iPhone 4 iOS6.1; bluetooth verbinding met carkit werkt niet
 
Hallo

Ik heb een probleem met mijn iPhone 4 iOS6.1 evasi0n gejailbreakt;
Het verbinden via bluetooth met de "connecting box" in mijn Citroën Berlingo lukt niet.

Ik vind heel wat topics terug over problemen met de bluetooth van de iPhone 4, maar dat zijn vooral oude topics over iOS4.

Vandaar dus een nieuw topic. ;)

Voordien had ik een iPhone 3G iOS4.2 en mijn vrouw heeft de 4S ook op iOS6.1 en beiden verbinden wel probleemloos met de carkit.

De iPhone 4 vindt de carkit wel en ook de auto geeft aan "verbinding maken met de iPhone?" Als ik daar "ja" kies dan kan ik een code ingeven en normaliter zou je diezelfde code dan ook op de iPhone moeten ingeven en klaar.

Maar na het ingeven van de code in de auto blijft op de iPhone het gevonden accessoire zoeken. Daarna geeft de iPhone aan "zorg ervoor dat de auto aan is en de bluetooth klaar om te ontvangen. En daarna krijg ik op het dasboard van de auto te zien "verbinding mislukt".

Ik had gelezen dat je de accu dan even moet loskoppelen om de auto te resetten maar dat hielp ook niet.

De bluetooth van de iPhone werkt wel want verbinden met de iPad lukt wel gewoon.

Ik heb zelfs geprobeerd om van de iPhone eerst een hotspot te maken in de hoop dat hij zou eenvoudiger vindbaar zou zijn.... (op den duur zou je alles proberen).... Maar dus ook geen succes.

Iemand nog een idee?
Alvast bedankt!

N.

nyl020905 16-02-13 19:24

Net nog even geprobeerd door de 4S uit het geheugen van de radio te verwijderen maar ook dat veranderde niets...
Het opnieuw koppelen van de 4S ging wel zeer vlot. Aan de auto of iOS6 zal het wel niet liggen dan vermoed ik?

Alle hulp is welkom ;)

nyl020905 27-02-13 15:23

Niemand....? :confused:

Wally© 27-02-13 15:29

Herstel al je netwerkinstellingen...

Gooi alle BT-apparaten van zowel iPhone als Citroën...

Try again...

nyl020905 27-02-13 15:33

Bedankt voor je reactie!
Het resetten van de netwerkinstellingen had ik ook al geprobeerd aangezien dat het eerste advies is in alle handleidingen. Zonder succes dus.
Verwijderen van alle BT devices in de auto ook: geen succes.
Andere bluetooth devices op de iPhone 4 heb ik niet.

Maw ben hopeloos :mad:

ikkeg 27-02-13 16:08

Bt
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nyl020905 (Bericht 881966)
Bedankt voor je reactie!
Het resetten van de netwerkinstellingen had ik ook al geprobeerd aangezien dat het eerste advies is in alle handleidingen. Zonder succes dus.
Verwijderen van alle BT devices in de auto ook: geen succes.
Andere bluetooth devices op de iPhone 4 heb ik niet.

Maw ben hopeloos :mad:

Is soms vreemd probleem. Heb een P508: werkt zonder probleem, laatst in een vervangwagen ook een P508 viel steeds de verbinding weg. Zelfde iPhone en zelfde mmi interface. Mijne iPhone 4 werkt ook niet in een P4008.

nyl020905 27-02-13 16:14

Oei... andere auto nodig dus :d

Bedankt voor de reactie iig.
Is al hoopvol dat ik niet de enige ben.

Ik ga nogmaals proberen netwerksettings te resetten.
En anders toch maar even de jailbreak eraf en kijken op een "kale" iOS.

Wally© 27-02-13 16:15

Heb een paar Citroën forums afgeschuimd...

1. Alle apparaten verwijderen in wagen en iPhone...en netwerkinstellingen herstellen op je iPhone...Bluetooth op je iPhone uitschakelen...
2. Batterij van wagen loskoppelen en 10 minuten wachten...(let erop dat je de code van je radio bij de hand hebt om deze terug te aktiveren)
3. Batterij terug aankoppelen en opnieuw 10 min. wachten
4. BT op je iPhone terug inschakelen en opnieuw pairen (default code zou 1234 zijn)

En anders dient er een update van je Berlingo systeem te worden uitgevoerd...

nyl020905 27-02-13 16:17

Bedankt Wally!
Ik ga terug proberen ;)

(is namelijk heel vervelend als je BT in de auto gewend bent en ineens niet meer hebt)

Wally© 27-02-13 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nyl020905 (Bericht 881983)
Bedankt Wally!
Ik ga terug proberen ;)

(is namelijk heel vervelend als je BT in de auto gewend bent en ineens niet meer hebt)

Kan ik best inkomen...

Ik heb tot nu toe geen probs in mijn Mondeo (2012)...

Integratie is naadloos en perfekt...

nyl020905 04-03-13 11:42

Dit weekend geprobeerd maar zonder succes.
Na het ingeven van de code in de auto blijft hij op de iPhone "zoeken" en geeft daarna de foutmelding "zorg dat de auto gereed is om te koppelen en gebruik de juiste code..."

Het koppelen van de 4S ging daarna feilloos. Die geeft direct na het invoeren in de auto een scherm op de iPhone om de code in te voeren.

Zou de jailbreak de oorzaak kunnen zijn?

Wally© 04-03-13 12:15

Zou straf zijn dat de jailbreak daar voor iets tussenzit...

Kijk eens in je beperkingen (via instellingen...algemeen) of daar nix verkeerd zit...

nyl020905 04-03-13 12:21

Inderdaad, en heb eigenlijk niet zoveel zin om die er af te gooien.
Heb nl toch wel wat gehackte apps en ben erg gewend aan een aantal tweaks (NCsettings, Auxo, iPhonedelivery,..)

Ik ga nog eens zoeken in de beperkingen. Bedankt voor het meedenken! :)

Wally© 04-03-13 12:35

Toch geen 'gehackte tweak' die je BT-stack 'vernaggelt' heeft..?

Om het met de woorden van Timosha te zeggen...

nyl020905 04-03-13 21:05

Gevonden!!!
Na Auxo (cracked) verwijderd te hebben werkte het pairen ineens feilloos. Yes!

Bedankt voor de hulp Wally! :)

Wally© 04-03-13 21:08

En dat allemaal voor minder dan 2$...

Koop die tweaks toch (heb hem zelf ook van de BigBoss repository) en bespaar jezelf een hoop ellende...

Guest-20180925190238 04-03-13 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 883258)
En dat allemaal voor minder dan 2$...

Waarom voor 2$ kopen als je de tweak ook kan stelen en dan de iPhone vernaggelen. Is toch veel leuker :D (There is no such thing like a free lunch).

Wally© 04-03-13 21:23

Eigenlijk zou de poster op een ploink list moeten komen tot ie een Package Officially Purchased kan voorleggen...

Guest-20180925190238 04-03-13 21:27

Tja Wally. Ontwikkelaars van jailbreak tweaks hebben véél meer mogelijkheden om booby traps in te bouwen, die afgaan als vastgesteld wordt dat hun tweak gestolen is, dan ontwikkelaars met apps in de Apple App Store.

Waar is de "vind ik leuk" knop? :D

Wally© 04-03-13 21:31

http://searchengineland.com/figz/wp-...button_big.jpg


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.