//

Manuele backup iPhone 4 - iPhone 5

Manuele backup iPhone 4 - iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vroeger kon ik een manuele backup maken van mijn sms'en, contacten, agenda, notities en safari favorieten. Ik deed dat als volgt: Installeer op de pc ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-02-13, 13:56
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard Manuele backup iPhone 4 - iPhone 5

Vroeger kon ik een manuele backup maken van mijn sms'en, contacten, agenda, notities en safari favorieten. Ik deed dat als volgt:

Installeer op de pc software waarmee je in het bestandssysteem van je iPhone kunt (iphonebrowser of iexplorer of zo).

Met iExplorer kopieerde ik de volgende bestanden vanop mijn iPhone naar de pc:

Address Book
/User/Library/AddressBook/AddressBook.sqlitedb
/User/Library/AddressBook/AddressBookImages.sqlitedb

Calendar
/User/Library/Calendar/Calendar.sqlitedb

Notes
/User/Library/Notes/notes.db

SMS
/User/Library/SMS/sms.db

Safari bookmarks
/User/Library//Safari/Bookmarks.db

Nadien konden deze bestand vanop de pc op een andere iphone gezet worden en had je op die andere iphone alle gegevens (sms'jes, contacten enz.) zonder de reservekopie te moeten overzetten.

Nu, ik heb net een iphone 5 gekocht ter vervanging van mijn iphone 4. Ik wil nu opnieuw manueel al deze gegevens overzetten. Ik wil GEEN reservekopie overzetten omdat ik geen overbodige troep wil overzetten (map "overige"...).
Dus probeerde ik opnieuw bovengenoemde bestandjes vanop de iphone 4 naar de iphone 5 over te zetten (met iExplorer). Ik kan die bestanden wel overzetten, maar de iphone 5 "pakt"/aanvaardt de gegevens niet. Hoe komt dit nu? Heeft de iphone 5 (IOS 6.1.2) een andere bestandsstructuur dan de iphone 4 (IOS 5.0.1)? Als ik nu de iphone 4 zou upgraden naar IOS 6.1.2, zou het dan wel lukken?

Nu, ik wil geen reservekopie overzetten. De contacten, notities en agenda-items kan ik nog op de iphone 5 krijgen door te synchroniseren met itunes/outlook. De safari-favorieten synchroniseer ik niet met mijn PC omdat ik op de iphone andere sites gebruik dan op de pc. De safari-favorieten en de sms-berichten krijg ik dus niet op mijn iphone 5.

Is er een manier om dit toch in orde te krijgen (zonder reservekopie)?

Ik heb geprobeerd de safari-favorieten met iCloud (wat ik vroeger nooit gebruikte) over te zetten van de iphone 4 naar de iphone 5 , maar ik snap er niets van. Op de iphone 4 iCloud aangezet, safari ingeschakeld. Nadien hetzelfde gedaan op de iphone 5 (met dezelfde icloud account), maar de favorieten van op de iphone 4 komen niet in mijn iphone 5??

En dan heb ik ook nog mijn sms-berichten nodig.

Bedankt voor de hulp!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-02-13, 13:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Ik kan die bestanden wel overzetten, maar de iphone 5 "pakt"/aanvaardt de gegevens niet. Hoe komt dit nu? Heeft de iphone 5 (IOS 6.1.2) een andere bestandsstructuur dan de iphone 4 (IOS 5.0.1)?
Misschien gebruikt iOS 6.x.x een andere versie van SQLite3 als iOS 5.x.x. Dat zou zo maar kunnen.
  #3  
Oud 21-02-13, 14:09
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Je upgrade je 4 naar iOs 6.1.2...jailbreakt...en je zet een reservekopie terug...

Dan kan je die gegevens misschien wel gebruiken in iOS 6.1.2 op je iPhone5...

Mijn gedacht...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Verschil tussen backup en backup philippefeij iTunes 2 28-12-11 20:04
Oude backup zit virus in. Hoe notes en contacten overzetten zonder backup restore? Timmehhh iPhone algemeen 22 24-12-11 21:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.