//

iPhone 4s WiFi greyed out

iPhone 4s WiFi greyed out discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, Ik zit sinds een aantal dagen met het redelijk bekend probleem van een greyed out WiFi balkje! Op internet is er van alles over ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-02-13, 09:31
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard iPhone 4s Wi-Fi greyed out

Hi,

Ik zit sinds een aantal dagen met het redelijk bekend probleem van een greyed out Wi-Fi balkje! Op internet is er van alles over te lezen en ook op dit forum staan wel wat topics over dit probleem maar niet echt wat ik zoek.

Ik heb nu door dat het een hardware probleem is, wel toevallig dat ik het precies van iOS6.1 heb! Maar dat ook de apple stores er mee bekend zijn en je er dus langs moet en se je een nieuwe telefoon geven (geven?)

Mijn vraag is dus eigenlijk hoe dat in zijn werk gaat in zo'n apple store, omdat ik er nou niet echt dichtbij woon wil ik alles graag duidelijk weten voor ik mijn reis ga ondernemen.

Ik heb een iPhone 4s vorig jaar ergens in Juli gekocht. Ik heb hem via marktplaats gekocht van iemand die hem bij zijn abbonoments verlenging kreeg maar zelf geen iPhone nodig had. Ik heb wel gewoon de officiele bon van de provider erbij en gewoon het doosje met alle toebehorenen, de telefoon was ook nog gewoon gesealed toen ik hem kocht dus daar is niks mis mee.

Maar wat moet ik nu doen, bellen/mailen naar de apple store en vertellen dat ik het Wi-Fi probleem heb? En dan maak ik een afspraak en dan, ruilen ze de telefoon dan kosteloos in? En doen ze dat meteen of moet ik dan een andere keer terug komen om hem weer op te halen? (dan zou het wel erg duur worden namelijk!) en maakt het iets uit dat de telefoon dus niet door mij gekocht is, ookal heb ik wel de bon?

Hopelijk zitten hier mensen met dezelfde ervaring als ik die mij verder kunnen helpen!

Alvast bedankt,
Jop
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-02-13, 11:28
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Je hebt wellicht dit misschien allemaal al geprobeerd maar wat heb je te verliezen.

1) Instelingen >bluetooth >UIT
2) Instellingen > Algemeen >mobiel netwerk> mobile data >UIT
3) instellingen > Stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen
4) Aan de bovenkant van de iPhone, houdt u de knop ‘Slaapstand’ enkele seconden ingedrukt tot de melding komt waarbij u het rode pijltje naar rechts moet schuiven, hiermee wordt de iPhone uitgeschakeld.
Nadat de iPhone is uitgeschakeld houdt u wederom de knop ‘Slaapstand’ enkele seconden ingedrukt om de iPhone weer aan te zetten.

5) Hou de knoppen ‘Slaapstand’ en ‘Thuis’ gezamenlijk ingedrukt tot de Apple logo op het scherm verschijnt. Het vasthouden van de knoppen tot dat de logo te zien komt kan maximaal 10 seconden duren.
Hierna start de iPhone opnieuw op en kunt u mee verder werken.

Kijk na of het werkt.

succes
  #3  
Oud 24-02-13, 10:36
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Bedankt voor de reactie werner maar dit heb ik inderdaad allemaal al geprobeerd, en niks lijkt te werken.

De 'truc' om je telefoon even in de koelkast/vriezer te leggen werkt wel, op de een of andere manier heb ik dan weer een kwartiertje/halfuurtje internet maar dan is de telefoon weer opgewamd naar normale temperatuur en stopt hij er weer mee dus dat is niet te doen!

Het zal dus echt een ritje apple store moeten worden vandaar ook nogmaal mijn vraag of er iemand is die daar ervaring mee heeft?
  #4  
Oud 02-03-13, 13:52
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Is er niemand die me kan vetellen wat ik hier mee moet doen? Ik heb nog steeds geen Wi-Fi en het begint nu redelijk te storen!
  #5  
Oud 02-03-13, 13:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen Bekijk bericht
De 'truc' om je telefoon even in de koelkast/vriezer te leggen werkt wel, op de een of andere manier heb ik dan weer een kwartiertje/halfuurtje internet maar dan is de telefoon weer opgewamd naar normale temperatuur en stopt hij er weer mee dus dat is niet te doen!
Dat is toch een mogelijke aanwijzing dat er een hardwareprobleem is. Als ik fouten opspoor in elektronische apparatuur gebruik ik "Kältespray" van Kontakt Chemie. Een beekje "Kältespray" op de verdachte component en het werkt weer (even).
  #6  
Oud 02-03-13, 14:00
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen Bekijk bericht
Is er niemand die me kan vetellen wat ik hier mee moet doen? Ik heb nog steeds geen Wi-Fi en het begint nu redelijk te storen!
Terug met de aankoopbon naar de winkel of Apple Amsterdam
  #7  
Oud 02-03-13, 14:35
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Het lijkt er inderdaad op dat de Wi-Fi ontvanger niet helemaal lekker is (is een metalenclipje met een schroefje aan de bovenzijde van je iPhone. Mogelijk maakt die schroef contact met een ander onderdeel waardoor de Wi-Fi niet werkt (zou ook verklaren waarom hij "koud" wel verbinding maakt).

Mijn advies is hier niet zelf aan gaan zitten prutsen maar naar de Apple-store gaan. Je hebt immers nog garantie
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #8  
Oud 03-03-13, 08:46
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen Bekijk bericht
Bedankt voor de reactie werner maar dit heb ik inderdaad allemaal al geprobeerd, en niks lijkt te werken.

De 'truc' om je telefoon even in de koelkast/vriezer te leggen werkt wel, op de een of andere manier heb ik dan weer een kwartiertje/halfuurtje internet maar dan is de telefoon weer opgewamd naar normale temperatuur en stopt hij er weer mee dus dat is niet te doen!

Het zal dus echt een ritje apple store moeten worden vandaar ook nogmaal mijn vraag of er iemand is die daar ervaring mee heeft?

Dat is dus het laatste wat je moet doen . Eigenlijk een beetje dom .
Ooit gehoord van vochtindicatorstickertjes?
Leg je hem in de vriezer wordt alles heeeeel erg koud. Dat is wat een vriezer doet.
Dan haal je hem uit de vriezer in een buitentemp van 20 graden en wordt deze weer warm , hierdoor onstaat condens in de telefoon en is er heel erg grote kans dat de vochtindicators rose tot rood verkleuren .( weg garantie)


Mensen. Als je nog garantie hebt stop deze nooit in de vriezer
  #9  
Oud 03-03-13, 09:42
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is toch een mogelijke aanwijzing dat er een hardwareprobleem is. Als ik fouten opspoor in elektronische apparatuur gebruik ik "Kältespray" van Kontakt Chemie. Een beekje "Kältespray" op de verdachte component en het werkt weer (even).
Het werkt weer (even)... wat bedoel je dan precies met even, is dat een week of wel echt beduidend langer? En als je die Kaltespray op het verdadchte component spuit moet ik vast heel mijn iPhone open schroeven, of kan het van buiten af?

Citaat:
Terug met de aankoopbon naar de winkel of Apple Amsterdam
Citaat:
Het lijkt er inderdaad op dat de Wi-Fi ontvanger niet helemaal lekker is (is een metalenclipje met een schroefje aan de bovenzijde van je iPhone. Mogelijk maakt die schroef contact met een ander onderdeel waardoor de Wi-Fi niet werkt (zou ook verklaren waarom hij "koud" wel verbinding maakt).

Mijn advies is hier niet zelf aan gaan zitten prutsen maar naar de Apple-store gaan. Je hebt immers nog garantie
Zoals in de openingspost vermeld is de telefoon via marktplaats gekocht, ik heb wel de officiële aankoopbon maar die staat niet op mijn naam, is dat een probleem?

Citaat:
Dat is dus het laatste wat je moet doen . Eigenlijk een beetje dom .
Ooit gehoord van vochtindicatorstickertjes?
Leg je hem in de vriezer wordt alles heeeeel erg koud. Dat is wat een vriezer doet.
Dan haal je hem uit de vriezer in een buitentemp van 20 graden en wordt deze weer warm , hierdoor onstaat condens in de telefoon en is er heel erg grote kans dat de vochtindicators rose tot rood verkleuren .( weg garantie)


Mensen. Als je nog garantie hebt stop deze nooit in de vriezer
Kijken ze hier echt naar in de apple store, en kun je van buiten af zien of de vochtindicators aangetast zijn? Als de garantie toch weg is kan ik beter proberen met die kaltespray van Timosha iets op te lossen...
  #10  
Oud 03-03-13, 10:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen Bekijk bericht
Het werkt weer (even)... wat bedoel je dan precies met even, is dat een week of wel echt beduidend langer? En als je die Kaltespray op het verdadchte component spuit moet ik vast heel mijn iPhone open schroeven, of kan het van buiten af?
Die Kältespray van Kontakt Chemie repareert geen defecte componenten. Die spray detecteert defecte componenten.
  #11  
Oud 03-03-13, 15:34
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Die Kältespray van Kontakt Chemie repareert geen defecte componenten. Die spray detecteert defecte componenten.
Ah dus het lost het probleem sowieso niet op? Kun jij, als toch wel ervaringsdeskundige, dan misschien zeggen of een ritje apple store inclusief aankoopbon zin heeft? Of is apple daar over te contacteren, kan nergens een mail adres vinden...
  #12  
Oud 03-03-13, 17:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen Bekijk bericht
Kun jij, als toch wel ervaringsdeskundige, dan misschien zeggen of een ritje apple store inclusief aankoopbon zin heeft?
Op dat gebied heb ik geen ervaring. Als ik problemen heb met Apple producten laat ik die meestal ophalen. In een Apple Store in Parijs heb ik wel eens, zonder problemen, een iPhone 4 omgeruild.
  #13  
Oud 03-03-13, 17:35
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Op dat gebied heb ik geen ervaring. Als ik problemen heb met Apple producten laat ik die meestal ophalen. In een Apple Store in Parijs heb ik wel eens, zonder problemen, een iPhone 4 omgeruild.
Ophalen? Ik wist niet dat dat ook een optie was! Hoe werkt dat, hoe zorg je dat ze hem ophalen, wie haalt hem op en hoelang ben je je telefoon ongeveer kwijt?
  #14  
Oud 03-03-13, 17:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen Bekijk bericht
Ophalen? Ik wist niet dat dat ook een optie was! Hoe werkt dat, hoe zorg je dat ze hem ophalen, wie haalt hem op en hoelang ben je je telefoon ongeveer kwijt?
Onlangs een iPhone 4S laten ophalen. Apple gebeld, probleem uitgelegd, er werd een incident aangemaakt en de iPhone werd opgehaald. Dat was op een zaterdag. 's Maandags stond UPS aan de deur en 's woensdags weer met een nieuwe iPhone 4S.
  #15  
Oud 03-03-13, 17:49
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

dat klinkt een stuk beter dan zelf naar de apple store rijden! ging dat geheel kosteloos, het ophalen en repareren?
  #16  
Oud 03-03-13, 17:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen Bekijk bericht
... ging dat geheel kosteloos, het ophalen en repareren?
Die iPhone 4S was nog onder Apple fabrieksgarantie en heel de procedure heeft geen cent gekost
  #17  
Oud 03-03-13, 17:56
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Die iPhone 4S was nog onder Apple fabrieksgarantie en heel de procedure heeft geen cent gekost
apple fabrieksgarantie... dat is alleen de eerste 90 dagen toch? Daar val ik al buiten namelijk,maar je hoort toch gewoon minstens 1 jaar garantie te hebben op je product?

Sorry voor al mijn vragen ben niet zo thuis in het apple garantie beleid, dacht dat die dingen nooit stuk konden gaan
  #18  
Oud 03-03-13, 17:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen Bekijk bericht
apple fabrieksgarantie... dat is alleen de eerste 90 dagen toch?
Met Apple fabrieksgarantie bedoel ik het jaar garantie dat Apple geeft.
  #19  
Oud 06-03-13, 08:31
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Gisteren contact gehad met apple en ze komen hem als het goed is vandaag al ophalen! Heb zelf even gekeken naar de vochtstickers, die onder de dockconnector is nog mooiwit en die in de hoofdtelefoon aansluitting vind ik moeilijk te zien maar ik denk dat dat geen probleem moet zijn!

Ik hou jullie op de hoogte!
  #20  
Oud 06-03-13, 13:58
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Succes en we horen het graag van je
Reageren

Labels
apple store, greyed out, iphone 4s, probleem, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi greyed out. ThaGhost Wi-Fi 16 27-06-15 11:37
greyed Wi-Fi - Wi-Fi kaart kapot? blond Wi-Fi 3 21-09-11 07:27
Wi-Fi GREYED out (N/A) vSven Wi-Fi 0 04-12-10 09:32
Oplossing Wi-Fi problemen iphone 1st gen (non greyed) djoxid Wi-Fi 2 28-04-09 16:54
Wi-Fi greyed out: kan iemand dit in mensentaal vertalen :)? willydb Wi-Fi 20 21-09-08 01:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:01.