iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Microfoon volume te zacht! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/13580-microfoon-volume-zacht.html)

djseven 28-05-08 09:24

Microfoon volume te zacht!
 
sinds de aanschaf van mijn iphone is de mic volume te zacht om verstaanbaar te zijn. weet iemand hier raad mee?

het gaat trouwens hier niet om de handsfree setje maar om de mic in de iphone zelf. thx

colliehome 28-05-08 09:27

domme tip maar; heb je - als je springboad aan is- al eens op de "ringer" toets geduwd?
Daar regel je al het volume mee,ook van je ipod functie, je ringtoon,en je microfoon om te praten.

En ... Welkom

PauluS87 28-05-08 09:29

Ach en als dat niet werkt even via de installer en ifoneguide, volume boost eens installeren. En dan even kijken of die werkt en de microfoon beter activeert.

djseven 28-05-08 09:33

je bedoelt bij instellingen-geluiden-volume bar toch? deze staat op een normale stand. ik heb hier 2 iphones liggen en heb alle2 precies dezelfde ingesteld (volgens mij :P), ik denk dat het aan de mic ligt, als ik handsfree gebruik, dan doet ie het perfect.

PauluS87 28-05-08 09:39

Dan kan het goed zijn dat je mic kapot is. Omdaar zeker van te zijn kun je altijd nog een restore uitvoeren om zo te kijken of het bij de software ligt.

djseven 28-05-08 10:01

ik kan volumeboost nergens vinden bij ifoneguide/114.

ik heb trouwens deze telefoon bij gsmstunter gehaald en zij willen me niet verder helpen dan een suggestie geven om de microfoon bescherming voorzichtig met een naald open te prikken! wat een service!

weet misschien 1 van jullie of ik kan hiermee bij iemand anders terecht kan voor onderzoek of reparatie?

Bomans 28-05-08 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djseven (Bericht 118713)
ik kan volumeboost nergens vinden bij ifoneguide/114.

ik heb trouwens deze telefoon bij gsmstunter gehaald en zij willen me niet verder helpen dan een suggestie geven om de microfoon bescherming voorzichtig met een naald open te prikken! wat een service!

weet misschien 1 van jullie of ik kan hiermee bij iemand anders terecht kan voor onderzoek of reparatie?

Voeg http://ifoneguide.nl/exp eens toe, daar staat hij tussen.

De tip van het doorprikken van het plastiekje lijkt echt wel te helpen. Is hier ook al besproken geweest op het forum.
https://forum.iculture.nl/f14/i...-verhogen.html


Lees CadmanF zijn reply eens in dat topic (reply #14) misschien werkt het voor jou even goed?

djseven 28-05-08 11:26

volumeboost werkt ook niet. gister had ik al restore gedaan....maar tevergeefs :(

djseven 28-05-08 11:27

gaatje prikken doe ik pas als laatste red middel :)

PauluS87 28-05-08 11:55

Misschien tch maar eens raadzaam dit te gaan doen... Aangezien bijna niks helpt. Of je moet willen restoren ;)

djseven 30-05-08 08:25

ik had eergister al gerestored, dat hielp ook niet.

PauluS87 30-05-08 09:01

En de gaatjes ook al door geprikt?

djseven 30-05-08 09:42

ik ben bang :P en ik weet niet tot hoever ik kan/moet prikken :)

Bomans 30-05-08 09:44

Bang moet ge nie zijn. En gewoon prikken tot je erdoor zit.
Je gaat er je microfoon niet stuk mee maken hoor.

Zoals ik al zei in mijn vorige post, kijk eens naar CadmanF zijn reply in dat topic

Zoek een naald die net door de gaatjes past, niet te dik anders kan je van die lelijke randjes langs de gaatjes creeren... En dat is zonde... Daarna gewoon door de gaatjes prikken, je voelt vanzelf wanneer je erdoor bent, voelt eerst ietsjes weerstand en daarna als je door het stof heen bent gaat het soepel... (Klinkt een beetje 18+ maar jullie begrijpen wat ik bedoel...) Je zal zelf merken dat je bijna alleen in het midden erdoorheen kan prikken, aan de zijkanten zit er gewoon plastic voor dus dat zijn loze gaatjes... Soms de naald ietsjes scheef houden werkt ook goed...

PauluS87 30-05-08 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 119581)
Bang moet ge nie zijn. En gewoon prikken tot je erdoor zit.
Je gaat er je microfoon niet stuk mee maken hoor.

Zoals ik al zei in mijn vorige post, kijk eens naar CadmanF zijn reply in dat topic

Zoek een naald die net door de gaatjes past, niet te dik anders kan je van die lelijke randjes langs de gaatjes creeren... En dat is zonde... Daarna gewoon door de gaatjes prikken, je voelt vanzelf wanneer je erdoor bent, voelt eerst ietsjes weerstand en daarna als je door het stof heen bent gaat het soepel... (Klinkt een beetje 18+ maar jullie begrijpen wat ik bedoel...) Je zal zelf merken dat je bijna alleen in het midden erdoorheen kan prikken, aan de zijkanten zit er gewoon plastic voor dus dat zijn loze gaatjes... Soms de naald ietsjes scheef houden werkt ook goed...

Wat een reactie ook weer van CadmanF,, hahaha. Tjonge jonge. Iedergeval je kan ook gewoon de folie ervan af halen en invisible shield nemen, is toch veel beter.

djseven 07-06-08 14:04

ik ga juridische stappen ondernemen naar gsmstunter. ik heb bericht gekregen van consuwijzer dat ik volledig in mijn recht sta ongeacht dat ik bij mijn iPhone geen garantie heb gekregen. ik hoor het product deugdelijk te ontvangen. hij moet mij kosteloos een oplossing bieden......reparatie of vervanging dus.

even afwachten dus...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.