//

Mail wil niet meer laden

Mail wil niet meer laden discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een mail server bij mijn eigen mail server. De laatste jaren heb ik zonder al te veel problemen mijn mail op kunnen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-02-13, 11:39
macamba macamba is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 82
Standaard Mail wil niet meer laden

Hallo,

Ik heb een mail server bij mijn eigen mail server. De laatste jaren heb ik zonder al te veel problemen mijn mail op kunnen halen met mijn mobiel. Sinds vanochtend krijg ik echter geen verbinding meer met de mail server. Het bericht dat ik krijg is:
Code:
E-mail ophalen mislukt
De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'Mailserver' is onjuist
Vervolgens krijg ik de mogelijkheid naar de "Instellingen" te gaan, waar natuurlijk niks verandert is.

Ik heb op het Internet gezocht, en onder andere het advies uitgevoerd de iPhone te resetten. Dat heeft niet geholpen.

Weet iemand waarom mijn mail verbinding in de war is, en nog belangrijker, hoe ik hem weer in het gareel krijg?

TIA,
Macamba
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-02-13, 11:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Die fout met gebruikersnaam/wachtwoord krijg je ook als een mailserver niet bereikbaar is (offline) om de één of andere reden.

Voer eens een ping uit op het IP-adres van de server om te testen of hij al dan niet bereikbaar is.
  #3  
Oud 25-02-13, 11:58
macamba macamba is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 82
Standaard

Hoi Timosha,

Bedankt voor je antwoord. De mailserver is niet offline, want ik kan er via de webinterface, en via Outlook bij komen. De iPhone wil gewoon niet met de mailserver praten.
  #4  
Oud 25-02-13, 12:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macamba Bekijk bericht
De mailserver is niet offline, want ik kan er via de webinterface, en via Outlook bij komen.
Als je dat getest hebt op hetzelfde LAN waar de iPhone op actief is dan is er iets anders aan de hand. Voer eens een harde reset uit op de iPhone en probeer nog eens.
  #5  
Oud 25-02-13, 12:16
macamba macamba is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 82
Standaard

Bedoel je met harde reset "Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in"? Wat kies ik dan? "Herstel netwerkinstellingen"?
  #6  
Oud 25-02-13, 12:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Klik eens op het blauwe vraagteken achter het woord harde reset
  #7  
Oud 25-02-13, 12:30
macamba macamba is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 82
Standaard

Ik zag het. Ik dacht altijd na een harde reset mijn sim code in te moeten vullen. Dat doe ik al een tijd niet meer. Dus vandaar dat ik zocht en het via de Instellingen deed.

Overigens heeft de harde reset, op welke manier dan ook, niet geholpen. Mailserver en iPhone hebben nog steeds ruzie.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 februari 2013 om 12:58 ----------

Ik ben overigens al weer wat wijzer. Ik heb het account weggegooid en weer toegevoegd. Het werkt nu weer. Niet helemaal zoals ik het wil hebben, maar ze praten weer.
  #8  
Oud 22-08-14, 07:41
pixel97 pixel97 is offline
• iOS 6.1.4
• 5.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 6
Standaard

Gisteren kon ik plots geen mails verzenden of ophalen via mij Iphone5 tegen de avond kon ik er weer verzenden maar nog altijd geen mails ophalen ? krijg almaar de melding dat mijn WW en/of mailadres niet zou kloppen ? !
Alles werkte naar behoren ervoor en had op geen enkel moment een verandering aangebracht !?
Mijn mail op mijn iPhone is skynet en kan zonder probleem via mijn pc

mijn email sturen en ontvangen .
  #9  
Oud 24-08-14, 13:27
macamba macamba is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 82
Standaard

Pixel, mag ik je raden je mail account te verwijderen, en weer opnieuw toe te voegen. Dan is het leed (voor een tijdje) geleden.
  #10  
Oud 24-08-14, 14:45
pixel97 pixel97 is offline
• iOS 6.1.4
• 5.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 6
Standaard

Bedankt macamba net gedaan het het werkt (voor even )!!!
zal dit even meedelen aan mijn provider die is met mij 2 dagen bezig geweest
via PM en er was geen verbetering
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe batterij wil niet laden AndreasVP iPhone algemeen 2 11-06-12 17:34
Iphone 3gs wil niet laden na nieuwe batterij biacg00 iPhone algemeen 4 04-03-12 17:08
AppStore wil niet goed laden sjaandrea iPhone Apps 1 03-03-11 11:58
iphone wil niet laden!! edwin33 iPhone algemeen 3 17-08-10 22:33
Applicaties laden niet meer pengz iPhone algemeen 1 25-01-09 21:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:03.