iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wi-Fi op iPhone iOS 6.1.2 valt steeds weg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/135995-wifi-op-iphone-ios-6-1-2-valt-steeds-weg.html)

Herman7 26-02-13 22:15

Wi-Fi op iPhone iOS 6.1.2 valt steeds weg
 
Sinds vandaag, 26 februari 2013, valt Wi-Fi spontaan weg van m'n iPhone 4. iOS-versie 6.1.2 is geïnstalleerd. Nadat ik de telefoon heb uit- en aangezet is Wi-Fi even weer beschikbaar maar na een paar minuten niet meer.
Heeft iemand dezelfde klacht? Zo ja, wat is de oplossing voor dit probleem?

Bedankt voor de moeite.

Met groet,
Herman

Jcop 27-02-13 08:35

Ik dacht dat dit normaal was. Dat de Wi-Fi verbinding wegvalt na een paar minuten in stand-by mode. Normaal zou hij verbinding moeten blijven hebben zolang je met het toestel werk, vanaf dat je hem op stand-by zet valt dat na een paar minuten uit.

Jailbreaken en insomnia installeren dan blijft hij continu verbonden, ook in stand-by modus.

suayb 27-02-13 09:40

ik kan na het jailbreaken van IOS 6.1.2 niet meer in app store op mijn iphone 4s, herkennen jullie deze probleem ook? zo ja, dan wacht ik op antwoord. heb geprobeerd om me iphone te rebooten maar heeft geen nut. en heb ook in safe mode geprobeerd weer het zelfde resultaat.

Jcop 27-02-13 09:44

Nee, ik heb hier geen last van. Bij mij werkt alles prima.

Herman7 27-02-13 11:47

@Jcop: Bedankt voor je reactie. Wat je zegt klopt inderdaad: Wi-Fi bleef altijd actief zolang de telefoon nog actief was maar dat is sinds kort niet meer zo. Bij mij is het nu zo dat Wi-Fi wegvalt terwijl ik met de telefoon bezig ben.

Heeft iemand daar een verklaring en liever nog een oplossing voor?

Thanks!

Jcop 27-02-13 11:48

Daar kan ik je niet mee helpen. Heb dit nog niet voorgehad.

Misschien moet je eens proberen om IOS 6.1.2 opnieuw te installeren en dan zien of het probleem verholpen is.

Kazzie 27-02-13 22:00

Ik heb precies het zelfde probleem.
Gisteren een iPhone 5 gekocht, gelijk alles geüpdatet. Maar thuis valt Wi-Fi ook weg in standby stand.
Dus nogmaals de vraag of iemand een oplossing heeft!

pedro270 28-02-13 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazzie (Bericht 882072)
Ik heb precies het zelfde probleem.
Gisteren een iPhone 5 gekocht, gelijk alles geüpdatet. Maar thuis valt Wi-Fi ook weg in standby stand.
Dus nogmaals de vraag of iemand een oplossing heeft!

Dat is normaal dat de Wi-Fi in stanbystand wegvalt.
Dat doet de iPhone om energie te besparen.
Af en toe maakt hij in standbymode heel even verbinding om te kijken of je nieuwe email , whatsappje, enz enz hebt.

Kazzie 28-02-13 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pedro270 (Bericht 882099)
Dat is normaal dat de Wi-Fi in stanbystand wegvalt.
Dat doet de iPhone om energie te besparen.
Af en toe maakt hij in standbymode heel even verbinding om te kijken of je nieuwe email , whatsappje, enz enz hebt.

Bedankt voor je antwoord!
Echter schakelt hij niet terug naar Wi-Fi als ik mijn iPhone pak om hem te gebruiken. Ik moet dus iedere keer in instellingen aangeven welk Wi-Fi netwerk en bijbehorend wachtwoord invullen.

Kazzie 03-03-13 19:33

Iemand op deze zondagavond misschien een oplossing voor mij?

defisit 08-03-13 11:45

Heb hier ook een JB 4S met hetzelfde gedrag onder 6.1.2. Wi-Fi valt weg tijdens gebruik. Heb een Herstel alle netwerk instellingen gedaan maar dit lost niks op. Gaat in mijn geval om een Draytek Wi-Fi apparaat.

Mijn Iphone 5 - icm hetzelfde Wi-Fi punt - heeft nergens last van.

Ligt m.i. aan de 6.1.2 firmware op de 4S of misschien de JB.

Nickey 09-03-13 15:01

Bij mij valt ook steeds Wi-Fi weg als ik naar mijn keuken loop heb ik 3 streepjes en een half minuut later Wi-Fi weg. Ik heb 2 repeater al geplaats maar nog steeds niet.
KPN ook al gebeld maar ook geen oplossing. zeer irritant Wi-Fi heeft het altijd goed gedaan.

Harley4 09-03-13 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazzie (Bericht 882101)
Bedankt voor je antwoord!
Echter schakelt hij niet terug naar Wi-Fi als ik mijn iPhone pak om hem te gebruiken. Ik moet dus iedere keer in instellingen aangeven welk Wi-Fi netwerk en bijbehorend wachtwoord invullen.

Kan ook aan router liggen, met speedtouch, experiabox, fritzbox geen probleem. Oa linksys moest ik steeds Wi-Fi weer aanvinken in instellingen.

maranello 18-05-13 07:17

Heb zelf ook sinds een paar dagen last van dit probleem. Al vanalles geprobeerd maar zonder resultaat. De iPhone 4S van mijn vriendin heeft er geen last van. De iPhone4 van een vriend ook niet.

valencio 18-05-13 23:13

Nickey gebruik de tpl-wa730re router als je die hebt ;) dat heeft me erg geholpen :P

Guest-20180925190238 19-05-13 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maranello (Bericht 895390)
Al vanalles geprobeerd maar zonder resultaat.

Heb je ook al in de Diagnostics van de iPhone en de logs van de router gekeken of daar eventueel foutboodschappen staan gerelateerd aan het probleem?

jojothefirst 27-05-13 22:23

Ik heb sinds een paar weken een iPhone 4S, en het duurde niet lang of mijn Wi-Fi viel uit na een kwartiertje gebruik. Wi-Fi uitschakelen, een tijdje wachten, en daarna Wi-Fi weer activeren en dan startte het weer op. Na een zoektocht op dit forum vond ik in een ander topic een oplossing: als bij de instellingen van het draadloos netwerk er verschillende DNS-servers gemeld staan, er zoveel verwijderen dat er nog eentje (je eigen internetrouter) overblijft. Bij mij werkt het, geen storing meer vernomen tot nu toe.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:53.