iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   carrier update leidt tot crash? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/136033-carrier-update-leidt-crash.html)

Senneee 27-02-13 19:27

carrier update leidt tot crash?
 
Hej iedereen

Ik heb een vraagje,
Ik heb vandaag zelfstandig mijn proximus carrier geupdate zodat ik LTE ondersteuning heb

Alles werkte goed totdat ik m'n gsm af- en opzette zodat die terug wat sneller ging
enige probleem was, hij startte niet meer op

Ik zat in een respringloop of rebootloop (niet zeker wat het verschil is sinds ios 6)

Heeft dit te maken met die carrier update of was het puur toeval?

heb wel een jailbreak maar deze dag niets nieuws geinstalleerd dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen

Moet ik misschien mijn gsm simlocken ofzo? ik ken namelijk redelijk weinig over die dingens

of gewoon gsm niet uitzetten als je carrier update op eigen houtje doet?

Ideetjes?

Alvast bedankt!

Wallyİ 27-02-13 19:31

Probeer je iPhone op te starten door tijdens het booten op het +knopje van het geluid te blijven duwen...

Daarna terug normaal afsluiten en terug opstarten...

Senneee 27-02-13 20:01

Bedankt voor de reactie!

Elke keer of 1 keer?

Wat doet deze functie?

Wallyİ 27-02-13 20:04

1 x moet voldoend zijn...

Het opstarten met +knop ingedrukt zorgt er voor dat mobile substrate niet geladen worden...Je iPhone zal dus 'jailbreak vrij' opgestart worden...
Wat dan weer teniet wordt gedaan door een volgende normale reboot...

Senneee 27-02-13 20:06

okee ik ga dit meteen testen!

bedankt voor de tip!

Senneee 27-02-13 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wallyİ (Bericht 882040)
1 x moet voldoend zijn...

Het opstarten met +knop ingedrukt zorgt er voor dat mobile substrate niet geladen worden...Je iPhone zal dus 'jailbreak vrij' opgestart worden...
Wat dan weer teniet wordt gedaan door een volgende normale reboot...


Hey ik kan idd terug opstarten met de + button ingedrukt maar telkens ik gewoon opstart blijft het apple logo staan, na een minuut of 2 dimt het scherm en dan moet ik het toestel terug booten met een soft reset (power + home) alsook de + toets in te drukken

Enig idee?

Wallyİ 27-02-13 23:21

Ik weet niet zeker of die netwerk push hier voor iets tussen zit en wat ie precies doet bij een gejailbreakte iPhone...

Het enige advies dat ik nog kan geven is om een clean restore te doen en alvorens te jailbreaken de netwerk push door te voeren...

Senneee 27-02-13 23:25

Dus eerst die carrier update doen en vervolgens pas te jailbreaken?
Ik heb de carrier update wel met jb gedaan

Nu net heb ik de hele firmware terug gezet en dat hielp niet echt

Wallyİ 27-02-13 23:27

Jep....eerst carrier updaten...

Vervolgens jailbreaken...

Senneee 27-02-13 23:39

Ja maar die update heb ik via jailbreak gedaan zodat mms en imessage blijft werken

Maar ik heb een oplossing gevonden!
Als ik mijn gsm opnieuw opstart met Wi-Fi lukt het wel, staat edge of 3g op ipv Wi-Fi werkt het niet zonder de + button!

Dus voor de mensen met het zelfde probleem, zorg dat je op een Wi-Fi netwerk zit
En ik ik denk dat het ook wel zal werken als je 3g enzo afzet (indien je geen Wi-Fi terplekke hebt)

Wallyİ 27-02-13 23:43

Is een work-around...geen echte oplossing...

Maar als het voor jou die +/- 50 eurocent voor de imessage aktivatie waard is...so be it...

Ik zou volledig herstellen...de push uitvoeren...en dan terug jailbreaken nu het nog kan...

Eenmaal 6.1.3 uit is, sluit het jailbreak venster zich voor onbepaalde tijd...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:47.