iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen auto helderheid switch (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/136054-geen-auto-helderheid-switch.html)

RH0808 28-02-13 11:52

Geen auto helderheid switch
 
Beste mede iPhone bezitters.

Sinds kort heb ik een iPhone 5. Wat mij opviel is dat ik geen mogelijk heb om de automatische helderheid aan te zetten.

Nu zat ik gister met een collega die dat we gewoon heeft op z'n iPhone 5.

Na wat zoeken heb ik begrepen dat meer mensen problemen ondervinden met de automatische helderheid functie. Maar het probleem van het niet hebben van die optie ben ik nog niet tegen gekomen.

Weet iemand hier misschien meer van? Of wel eens van gehoord / meegemaakt?

Bij voorbaat dank.

Een afbeelding ter verduidelijking:

http://farm9.staticflickr.com/8509/8...496af688_z.jpg

Werner1963 28-02-13 12:37

probeer eens met een harde reset

Je hebt nooit een jailbreak gehad of een backup terug geplaatst van een ouder toestel?

RH0808 28-02-13 12:41

Harde reset zojuist gedaan, geen verschil.

Jailbraik heb ik idd nooit gehad.

iPhone 5 is wel terug gezet van reservekopie van mijn iPhone 4.

Deze ochtend bezig geweest met herstellen en als nieuwe iPhone installeren. Geen verschil.

Zojuist nogmaals hersteld en reservekopie terug gezet. Geen verschil.

Werner1963 28-02-13 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RH0808 (Bericht 882152)
Harde reset zojuist gedaan, geen verschil.

Jailbraik heb ik idd nooit gehad.

iPhone 5 is wel terug gezet van reservekopie van mijn iPhone 4.

Deze ochtend bezig geweest met herstellen en als nieuwe iPhone installeren. Geen verschil.

Zojuist nogmaals hersteld en reservekopie terug gezet. Geen verschil.

Dan zal het een ritje met jouw uitleg weer naar de winkel worden.
Of bel ondersteuning Apple als je dat nog hebt

scroll eens met het scherm of veeg eens van onder naar boven of andersom en ook de schuifbalk.
Ik heb dit ook eens gehad en met het scollen kwam het er terug op.
(dit was wel niet met de helderheid)

Guest-20180925190238 28-02-13 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RH0808 (Bericht 882152)
Harde reset zojuist gedaan, geen verschil.

Ga maar terug naar de winkel. Waarschijnlijk is er een probleem met de lichtsensor.

RH0808 28-02-13 12:58

Refreshen d.m.v. scrollen ook geprobeerd. Geen verschil.

iPhone is nog geen twee maanden oud. Mag verwachten dat je voor €800 toch iets krijgt wat in basis zo werkt zoals het bedoeld is.

Guest-20180925190238 28-02-13 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RH0808 (Bericht 882157)
Mag verwachten dat je voor €800 toch iets krijgt wat in basis zo werkt zoals het bedoeld is.

Ook iets van 800,- € kan defect gaan. Bel met AppleCare en leg het probleem uit.

Succes verder :)

RH0808 28-02-13 14:03

Zojuist Apple Care gebeld. Die konden voor nu ook niets anders zeggen als, proberen nogmaals te herstellen.

Ze hebben er nog nooit van gehoord en gaan kijken of deze functie beschikbaar is in Nederland :confused:
Zo ja, dan heeft mijn toestel volgens hun een software probleem.

Meer info als ik terug gebeld ben.

Dinges28 08-03-13 21:20

@RH0808: heb je er nog iets van gehoord? Ik heb ook geen schakelaar (meer) om de helderheid automatisch aan te passen. De helderheid past zich bij mij ook niet aan.
Ook ik heb geen kopie teruggezet en nooit een jailbreak gehad.
Gek genoeg kon ik het een tijd geleden wel. Toen zag ik ook steeds de schuifbalk heen en weer gaan omdat het licht varieerde.
Ik heb geen instellingen gewijzigd sindsdien. Hooguit een update? Dat weet ik eigenlijk niet.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik heb overigens ook een zwarte 32gb.

RH0808 12-03-13 00:00

Het antwoord van Apple Care was dat mijn toestel een defecte proximity sensor zou hebben. Er werd mij een gerefurbisched toestel aangeboden.

Dat was naar mijn idee niet helemaal eerlijk omdat het toestel zo geleverd was. En niet stuk gegaan is door mij.

Heb toen een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in A'dam. Daar uiteindelijk na een goed gesprek met de manager een nieuwe iPhone 5 gekregen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:59.