//

Abnormaal dataverbruik iPhone 4

Abnormaal dataverbruik iPhone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik heb een (zoals ik begrijp) veel voorkomend probleem onder de iPhone. Ik ben nu sinds een paar maanden over van een BlackBerry ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-03-13, 18:07
IlonadeL IlonadeL is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard Abnormaal dataverbruik iPhone 4

Hallo iedereen,

Ik heb een (zoals ik begrijp) veel voorkomend probleem onder de iPhone.
Ik ben nu sinds een paar maanden over van een BlackBerry op een iPhone 4, 32gb. Op mijn BlackBerry verbruikte ik niet meer dan 300mb per maand, maar sinds ik mijn iPhone heb, ga ik richting de 700mb per maand.
Ik heb al vele berichten op het forum gelezen, vanalles geprobeerd wat daar gezegd werd, maar niks helpt.
Ik gebruik naar mijn gevoel gewoon de standaard apps die mb verbruiken: WhatsApp, Twitter, Facebook, Instagram, Nu.nl, 9292 & Safari.
Heb bij vrienden rondgevraagd die een iPhone hebben, en die hebben nergens last van, terwijl ze gebruik maken van dezelfde apps en genoeg hebben aan 300-400 mb per maand.

Ik heb Hi gebeld, maar die zeiden dat ze het niet konden bekijken i.v.m privacy.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

-Ilona
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-03-13, 18:15
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

iCloud sync aan via 3G?
Het is totaal onbekend lijkt het wel ik zelf had afgelopen maand 150 mb verbruikt om 00:00 precies heb ook een nieuw iPhone 5 hiervoor al 5 jaar een iPhone in bezit en nog nooit last van gehad. Heel vaag.... Gelukkig heb ik een 10 gig abb dus maak me niet zo druk....
Voor andere is het te bizar voor woorden.....
  #3  
Oud 01-03-13, 18:26
IlonadeL IlonadeL is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
iCloud sync aan via 3G?
Het is totaal onbekend lijkt het wel ik zelf had afgelopen maand 150 mb verbruikt om 00:00 precies heb ook een nieuw iPhone 5 hiervoor al 5 jaar een iPhone in bezit en nog nooit last van gehad. Heel vaag.... Gelukkig heb ik een 10 gig abb dus maak me niet zo druk....
Voor andere is het te bizar voor woorden.....
Nee, iCloud alleen heel even aangehad met Wi-Fi om mijn contacten over te zetten, daarna gelijk weer uitgezet.
Mijn abbonement duurt nog 3 maanden, daarna ook maar over op een grotere van Simyo ofzo.
Heb jij er anders enig verstand van of het kan komen omdat het een abbonement is met BlackBerry internet? Vind het zelf onlogisch klinken, maar heb er niet echt veel verstand van.
  #4  
Oud 01-03-13, 18:30
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Nee sorry het is voor de meeste vreemd en onverklaarbaar, vorige week of twee weken geleden was het zelfs bij radar of kassa dan in combi met Vodafone...
Ik heb nu bijv onavo count en extend geïnstalleerd om te kijken of er dan een beetje te achterhalen is wat er zoveel verbruikt
  #5  
Oud 01-03-13, 18:33
IlonadeL IlonadeL is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
Nee sorry het is voor de meeste vreemd en onverklaarbaar, vorige week of twee weken geleden was het zelfs bij radar of kassa dan in combi met Vodafone...
Ik heb nu bijv onavo count en extend geïnstalleerd om te kijken of er dan een beetje te achterhalen is wat er zoveel verbruikt
Onavo Count ookal een keer gehad, klopte niks van wat hij zei bij mij. Misschien toch nog maar een keer proberen.
Mijn zus heeft ook iPhone 4, die mailt er zelfs onwijs veel mee en heeft nergens last van, even groot abbonement (500mb).
Maarja, hopen dat het ooit bekend wordt wat het nou is.
In ieder geval bedankt voor het antwoorden!
  #6  
Oud 01-03-13, 18:40
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Ik denk toch dat het iets met syncen van het 1 of andere te maken heeft, kan me anders niet voorstellen waar zulke grote hoeveelheden data naar toe moeten...
Weet dat Wi-Fi in slaapstand over gaat op 3G hè.. (Dus zodra iPhone vergrendeld....) wat dan nog het vreemde blijft is dat het altijd in de nacht gebeurd...
En dan nog niet te praten over de "privacy" waar de providers het over hebben...... Je vraagt je eigen gegevens toch op......
  #7  
Oud 01-03-13, 18:44
IlonadeL IlonadeL is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
Ik denk toch dat het iets met syncen van het 1 of andere te maken heeft, kan me anders niet voorstellen waar zulke grote hoeveelheden data naar toe moeten...
Weet dat Wi-Fi in slaapstand over gaat op 3G hè.. (Dus zodra iPhone vergrendeld....) wat dan nog het vreemde blijft is dat het altijd in de nacht gebeurd...
En dan nog niet te praten over de "privacy" waar de providers het over hebben...... Je vraagt je eigen gegevens toch op......
Dat is inderdaad wat ze zeiden. Er zou een app moeten zijn die zoveel data verbruikt die ongezien door blijft draaien.
Alle apps met internet die ik eigenlijk niet wekelijks gebruik er al afgegooid en nu ook nog maar afwachten.
En ja, dat weet ik. Het probleem is alleen dat ik thuis alleen in de woonkamer Wi-Fi ontvangst heb op mijn iPhone, dus zoveel effect heeft dat niet. De dingen die veel mb kosten zoals filmpjes kijken enzo doe ik eigenlijk altijd al op mijn Mac.
  #8  
Oud 01-03-13, 18:50
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Ja makkelijk afschuiven is dat van de provider.....ligt aan een app....nou ben benieuwd succes in ieder geval en hou ons op de hoogte als je erachter ben
  #9  
Oud 01-03-13, 18:56
IlonadeL IlonadeL is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
Ja makkelijk afschuiven is dat van de provider.....ligt aan een app....nou ben benieuwd succes in ieder geval en hou ons op de hoogte als je erachter ben
Ik wacht nog even een paar dagen af of misschien die apps verwijderen heeft geholpen. In ieder geval erg bedankt & zal ik zeker doen!
  #10  
Oud 01-03-13, 18:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlonadeL Bekijk bericht
Er zou een app moeten zijn die zoveel data verbruikt die ongezien door blijft draaien.
Verwijder dan regelmatig alle apps die in de achtergrond draaien.

Er is al zoveel over dit probleem geschreven op het forum en vaak wordt er naar iCloud gewezen als de schuldige. Ik ben een heel intensieve iCloud gebruiker (behalve iCloud backup, dat gebruik ik niet). Op mijn iPhone draaien een tiental apps die van alles en nog wat synchroniseren over iCloud met iPads en Macs. Mijn verbruik is nooit hoger dan 300 - 350 MB/maand.
  #11  
Oud 01-03-13, 19:30
IlonadeL IlonadeL is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Verwijder dan regelmatig alle apps die in de achtergrond draaien.

Er is al zoveel over dit probleem geschreven op het forum en vaak wordt er naar iCloud gewezen als de schuldige. Ik ben een heel intensieve iCloud gebruiker (behalve iCloud backup, dat gebruik ik niet). Op mijn iPhone draaien een tiental apps die van alles en nog wat synchroniseren over iCloud met iPads en Macs. Mijn verbruik is nooit hoger dan 300 - 350 MB/maand.
2x homebutton en verwijderen, doe ik bijna altijd voordat ik mijn iPhone vergrendel. iCloud staat bij mij niet aan, dus kan het ook niet zijn. Software wordt ook gezegd, sinds ik hem heb al 2 updates gehad en het probleem bleef.
Toch blijf ik me afvragen of je nou met probleem naar Apple moet gaan of je profider. Of gewoon niks doen en zelf blijven proberen, aangezien profider zegt dat ze er niks aan kunnen doen.
  #12  
Oud 02-03-13, 10:51
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Vergeet wel niet dat wanneer je 400MB verbruikt met BB, je sowieso meer hebt met een iPhone.
Bij blackberry heb je minder data verbruik (compressed)
  #13  
Oud 02-03-13, 13:14
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Kijk ook eens naar bv je mail instellingen, als je vrijwel continu met je mailserver blijft syncen en ook al je mail volledig binnenhaalt (bijlages!) dan kan dat ook wel een aardige hoeveelheid data opleveren.

Hoe staan je updates, wat download je iPhone automatisch? Dat kan ook het nodige dataverkeer verklaren. En wat kal_el al zegt, als je 400MB compressed-data verbruikt op je BB zou je makkelijk aan een 600MB op je iPhone kunnen komen.
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #14  
Oud 02-03-13, 15:13
IlonadeL IlonadeL is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
Vergeet wel niet dat wanneer je 400MB verbruikt met BB, je sowieso meer hebt met een iPhone.
Bij blackberry heb je minder data verbruik (compressed)
Ja, dat begrijp ik, maar het dubbele?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 maart 2013 om 14:16 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 Bekijk bericht
Kijk ook eens naar bv je mail instellingen, als je vrijwel continu met je mailserver blijft syncen en ook al je mail volledig binnenhaalt (bijlages!) dan kan dat ook wel een aardige hoeveelheid data opleveren.

Hoe staan je updates, wat download je iPhone automatisch? Dat kan ook het nodige dataverkeer verklaren. En wat kal_el al zegt, als je 400MB compressed-data verbruikt op je BB zou je makkelijk aan een 600MB op je iPhone kunnen komen.
Mijn mail zelfs helemaal nog niet aangezet, ben niet zo'n actieve mailer.
Heb alle updates op handmatig staan.
Maar het rare was. Ik ben begin van een maand overgegaan en ik had de maand daarvoor 234 mb vebruikt (dus op mijn BlackBerry) en die maand daarna zat ik tegen de 700 aan. Ik begrijp dat je meer mb verbruikt maar zoveel?
  #15  
Oud 02-03-13, 22:40
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Het downloaden van je apps / updates? Dat niet toevallig via 3G gedaan? Mogelijk apps die continu verbinding maken met hun server (met name nieuwsapps waarbij je toestemming voor pushberichten (laatste / hotnews etc) hebt gegeven hebben hier nog wel eens een handje van) willen nog wel eens voor onverwachte resultaten zorgen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3GS abnormaal verbruik MB met IOS 6 lindiekleine iPhone algemeen 2 16-11-12 00:43
iPhone dataverbruik Dennisssss iPhone algemeen 21 07-01-12 16:20
iPhone 4, wordt hij abnormaal warm? RodriQoz iPhone algemeen 5 27-07-11 20:46
Mijn dataverbruik [iPhone] Frederick550 iPhone algemeen 8 12-01-11 23:24
Abnormaal hoge snelheid: 26000 kb/s op 3G Simian Odido (T-Mobile) 7 12-09-08 00:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:04.