//

twee abonnementen kort na elkaar afsluiten.

twee abonnementen kort na elkaar afsluiten. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) beste vrienden, ik ben op zoek geweest naar een antwoord op mijn vraag op allerlei plaatsen op het web, maar ben hier beland omdat ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-03-13, 20:23
protagonium protagonium is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 1
Standaard twee abonnementen kort na elkaar afsluiten.

beste vrienden,

ik ben op zoek geweest naar een antwoord op mijn vraag op allerlei plaatsen op het web, maar ben hier beland omdat ik een user een opmerking zag maken over het onderwerp waar ik een vraag over heb.

ik vraag mij af of, als ik bv net vorige week een iphone 5 abonnement heb afgesloten, of ik er deze week weer een op mijn naam kan zeggen.

in een reactie zag ik stefano20 de volgende zin zeggen:
"Wat ik uit eigen ervaring weet is dat er tussen elke nieuwe abonnement aanvraag (dus wanneer het abonnement daadwerkelijk ingaat en niet wanneer je het in de winkel aanvraagt) 2 maanden moet zitten."

ik heb de complete algemene voorwaarden gelezen maar nergens iets gevonden wat dit suggereert..

dus om nog maar een open deur in te trappen: ik wil weten of bij een BKR check niet alleen gekeken word naar kredietwaardigheid, maar ook of ik al een ander abonnement onlangs heb afgesloten. en mocht dit zo zijn, is dit dan een obstakel voor een tweede (wellicht precies hetzelfde) abonnement?
het gaat om Iphone 5 leasetoestellen.

hopelijk kan iemand mij deze situatie duidelijk maken. iedereen alvast bedankt voor het meedenken =]
Groetjes uit Nijmegen

Laatst gewijzigd door protagonium; 01-03-13 om 20:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-03-13, 20:40
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Zolang je maar betaald kan je net zoveel abbonementen op je naam hebben als dat je zelf wilt
  #3  
Oud 01-03-13, 21:16
Wimus's schermafbeelding
Wimus Wimus is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Vlijtingen - Riemst (Belgie)
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Zolang je maar betaald kan je net zoveel abbonementen op je naam hebben als dat je zelf wilt
Dat klopt niet.
Bij KPN bijvoorbeeld kan je max 3 abonnementen op je naam hebben.
  #4  
Oud 01-03-13, 22:48
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Nou en dan nog Vodafone, hi, t-mobile enz....... Oftewel je kan er heel wat afsluiten.....
Snap alleen niet de clue van de vraag? Waarom zou je kort achter elkaar 2 dure abonnementen met lease contract afsluiten?
  #5  
Oud 02-03-13, 13:35
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Je kunt wel meerdere abonnementen vlak na elkaar afsluiten. Er wordt alleen wel gecontroleerd in de database die alle providers (mobiele telefonie en internet) samen beheren om te kijken of je meerdere abonnementen hebt en of je al je rekeningen hebt betaald. Dit is ondergebracht bij de stichting Preventel. Er wordt geen BKR-check of registratie gedaan, dit mag sinds een paar jaar niet meer (wat providers je ook willen doen geloven).

Die registratie en check bij Preventel wordt gedaan om na te gaan of de provider mag verwachten dat je je rekening gaat betalen maar ook om te voorkomen dat je in de problemen zou kunnen komen door je contracten (bv bij jongeren die tegen vergoeding abonnementen afsluiten voor criminelen en torenhoge rekeningen krijgen daarna). Het maakt dus niet uit of je eerst bij bv Vodafone gaat shoppen en daarna naar KPN gaat, ze weten van elkaar dat je een abonnement hebt

Als je een 2e abonnement gaat afsluiten heb je grote kans dat er meer informatie gevraagd gaat worden. Zo vroeg Vodafone aan mij om een salarisstrook toen ik naast een iPhone abo ook een iPad abo wilde afsluiten.

Als je een 2e, identiek, abonnement wil afsluiten zoals je nu al hebt is er behoorlijke kans dat je die geweigerd wordt. Tenzij het om zakelijke contracten gaat of voor je kind/partner. Houdt er rekening mee dat er om uitleg gevraagd gaat worden.
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
Reageren

Labels
abonnement, abonnementen, dubbele inschrijving, iphone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zoek app die twee pdf paginas onafhankelijk naast elkaar in beeld brengt reytan iPad Apps 1 05-12-12 17:14
Abbonement afsluiten thirs. Odido (T-Mobile) 11 25-05-10 18:26
gesprek afsluiten beldi Archief 1 27-03-10 22:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:30.