//

Help!, mijn iPhone wordt getraceerd!

Help!, mijn iPhone wordt getraceerd! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb dringend hulp/advies nodig!, ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Ik weet bijna zeker dat er iemand met mijn Iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-03-13, 13:10
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard Help!, mijn iPhone wordt getraceerd!

Ik heb dringend hulp/advies nodig!, ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Ik weet bijna zeker dat er iemand met mijn Iphone heeft geknoeit. Die persoon kan zo opnoemen waar ik wanneer ben geweest. En heeft zelf een gesprek af kunnen luisteren of op kunnen nemen. Ik ben zelf een simpele Iphone gebruiker en weet niet zo goed hoe hij dit heeft kunnen doen, ik weet wel dat hij mijn Iphone aan zijn Mac heeft gehangen voor een synchronisatie (of meer?!) Maar ik wil er snel vanaf!

Ik heb nu mijn Wi-Fi, Locatievoorzieningen en Bluetooth in ieder geval uitgezet.

Mijn Iphone deed/doet verder de afgelopen weken sowieso erg raar, moest me meerdere keren opnieuw aanmelden voor Whatsapp, andere apps die verdwenen, contactpersonen die verdwijnen of iedere keer veranderen, piepjes tijdens het gesprek waarbij de verbinding wegvalt, en ook piepjes als mijn telefoon uitstaat.

Kan iemand mij een richting wijzen wat ik nu het beste kan doen?

Groetjes van een radeloos persoon!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-03-13, 13:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San01 Bekijk bericht
.... ik weet wel dat hij mijn Iphone aan zijn Mac heeft gehangen voor een synchronisatie (of meer?!) Maar ik wil er snel vanaf!
Als die persoon met iTunes op zijn Mac een versleutelde synchronisatie/backup gemaakt heeft dan worden alle paswoorden mee in de backup opgenomen. Zet die persoon die versleutelde backup terug op een andere iPhone dan heeft hij/zij toegang tot alle accounts.
  #3  
Oud 04-03-13, 13:50
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Password van je Apple account wijzigen en de iPhone opnieuw instellen doet wonderen denk ik.
  #4  
Oud 04-03-13, 13:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
Password van je Apple account wijzigen en de iPhone opnieuw instellen doet wonderen denk ik.
Alleen maar het paswoord van het Apple account? Ik denk dat het beter is om ALLE paswoorden, van wat dan ook, maar te veranderen
  #5  
Oud 04-03-13, 14:02
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als die persoon met iTunes op zijn Mac een versleutelde synchronisatie/backup gemaakt heeft dan worden alle paswoorden mee in de backup opgenomen. Zet die persoon die versleutelde backup terug op een andere iPhone dan heeft hij/zij toegang tot alle accounts.
Welke accounts bedoel je?, e-mail e.d.?

Op welke wijze kan hij weten waar ik precies ben geweest?, en zelfs een gesprek opnemen/aftappen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 maart 2013 om 13:05 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
Password van je Apple account wijzigen en de iPhone opnieuw instellen doet wonderen denk ik.
Volgens kent hij mijn wachtwoord van mijn Apple account niet.., maar goed kan geen kwaad om die opnieuw in te stellen. Hoe doe ik dat?

Ik heb via Algemeen, de instellingen hersteld. Maar dat lijkt niets gedaan te hebben. Is het zinvol om de tweede optie uit te voeren 'wis alle inhoud en instellingen'?
Er staat ook een optie 'herstel locatie en privacy' bij, waar dient die voor?
  #6  
Oud 04-03-13, 14:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San01 Bekijk bericht
Welke accounts bedoel je?, e-mail e.d.?
Op welke wijze kan hij weten waar ik precies ben geweest?, en zelfs een gesprek opnemen/aftappen?
Met alle accounts bedoel ik dingen zoals Facebook, Twitter, enz... enz... Met "Find my iPhone" kan iemand zien waar je bent (als het iCloud paswoord bekend is).

Als je apps gebruikt waar eventueel paswoorden instaan kan die persoon die ook gebruiken.

Een gesprek opnemen/aftappen kan niet.
  #7  
Oud 04-03-13, 14:26
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Alleen maar het paswoord van het Apple account? Ik denk dat het beter is om ALLE paswoorden, van wat dan ook, maar te veranderen
Uiteraard.

Maar voor het onderwerp (traceren) moeten de opties door mij aangegeven voldoende zijn.

@TS. Wellicht heeft die andere persoon jouw Apple ID en wachtwoord niet, maar lijkt me geen overbodige luxe het toch aan te passen. Voorkomen is beter als genezen toch?
  #8  
Oud 04-03-13, 14:27
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Met alle accounts bedoel ik dingen zoals Facebook, Twitter, enz... enz... Met "Find my iPhone" kan iemand zien waar je bent (als het iCloud paswoord bekend is).

Als je apps gebruikt waar eventueel paswoorden instaan kan die persoon die ook gebruiken.

Een gesprek opnemen/aftappen kan niet.
Ok. Stomme vraag, maar is een iCloud hetzelfde als een Apple ID. Want ik heb zelf alleen een Apple ID ooit aangemaakt.

Hij kon het gesprek en de locatie precies navertellen, het kan haast niet anders dan dat via mijn telefoon is gegaan.

Ik kwam dit tegen op internet:
iPhone traceren / afluisteren: wat is mogelijk? | Blog | Sitcon Security BV

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 maart 2013 om 13:53 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
Uiteraard.

Maar voor het onderwerp (traceren) moeten de opties door mij aangegeven voldoende zijn.

@TS. Wellicht heeft die andere persoon jouw Apple ID en wachtwoord niet, maar lijkt me geen overbodige luxe het toch aan te passen. Voorkomen is beter als genezen toch?
Op welke wijze adviseer je mijn Iphone opnieuw in te stellen?

Ja absoluut, ik kan zo snel alleen de optie vinden om mijn Apple ID op te vragen. Waar kan ik em wijzigen?
  #9  
Oud 04-03-13, 16:40
Aaifoney Aaifoney is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 113
Standaard

Wachtwoord resetten.
How to change your Apple ID password
  #10  
Oud 04-03-13, 16:49
oetrenoe oetrenoe is offline
• iOS 12.1.1
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: roosendaal
Berichten: 35
Standaard

lekker figuur dan die zulke dingen uitspookt
  #11  
Oud 04-03-13, 17:20
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaifoney Bekijk bericht
Gelukt!, thanks.

Heeft het zin om de optie (onder algemeen) 'wis alle inhoud en instellingen' en/of 'hersteld locatie en privacy' uit te voeren?
Welke gegevens zou ik dan opnieuw moeten instellen hierna?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 maart 2013 om 16:30 ----------

Ik kom er net achter (ivm veel te hoge rekening) dat er vanaf mijn Iphone veel smsjes zijn verstuurd naar een voor mij onbekend nummer. Ik heb de historie opgevraagd en blijkt dat er smsjes zijn verstuurd op dagen en tijdstippen dat mijn Iphone niet onbeheerd ergens heeft gelegen en ik heb die smsjes niet verstuurd. Dat zou dus moeten betekenen dat dit voor geprogrammeerd is ofzo.

Ik word hier nu echt radeloos van......diepe zucht.
Wat zou dit in godsnaam weer kunnen zijn??
  #12  
Oud 04-03-13, 17:43
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Mag ik vragen waarom degene die dit gedaan heeft jou iPhone aan zijn/haar computer heeft gehangen? Is het een vriend met een slecht gevoel voor humor, dan zou ik gewoon op hem afgaan en zeggen dat het wel genoeg is! Als het iemand anders is die je kent zou ik naar de politie stappen. Niemand heeft het recht om jou af te luisteren of names jou smsjes/telefoontjes te sturen!
  #13  
Oud 04-03-13, 17:50
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen Bekijk bericht
Mag ik vragen waarom degene die dit gedaan heeft jou iPhone aan zijn/haar computer heeft gehangen? Is het een vriend met een slecht gevoel voor humor, dan zou ik gewoon op hem afgaan en zeggen dat het wel genoeg is! Als het iemand anders is die je kent zou ik naar de politie stappen. Niemand heeft het recht om jou af te luisteren of names jou smsjes/telefoontjes te sturen!
Het ligt wat ingewikkeld. In beginsel was het een kwestie van vertrouwen om een back-up van mijn Iphone te maken op zijn Mac.

Nu merk ik een aantal vreemde zaken. En voor het precies navertellen van een bepaald gesprek kan ik geen enkele andere verklaring bedenken dan dat het iets met mijn telefoon is.

Twee zaken nu van belang;
- Achterhalen of er daadwerkelijk iets is geinstalleerd op mijn iphone om dit soort dingen mogelijk te maken.
- Zo ja, dit ongedaan maken.

Tips??
  #14  
Oud 04-03-13, 17:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San01 Bekijk bericht
Ik kom er net achter (ivm veel te hoge rekening) dat er vanaf mijn Iphone veel smsjes zijn verstuurd naar een voor mij onbekend nummer.
Om SMSjes te versturen op jouw rekening zal die persoon toch toegang gehad hebben tot jouw SIM-kaart (of duo SIM-kaart).
  #15  
Oud 04-03-13, 18:02
Dirkteur Dirkteur is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Om SMSjes te versturen op jouw rekening zal die persoon toch toegang gehad hebben tot jouw SIM-kaart (of duo SIM-kaart).
Is dat zo? Ik herinner mij dat ik vroeger gewoon via proximus verstuurde via de pc (1ste sms gratis), maar dat deze wel in rekening gebracht werden op mijn abonnement.
  #16  
Oud 04-03-13, 18:04
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Wilde dit al vragen. Heeft die persoon niet jouw duo sim kaart zodat hij/zij deze in een andere iPhone heeft gedaan en die "backup" geplaatst op die iPhone. Zodat hij/zij een exacte spiegeling heeft van jouw iPhone. (Mits je natuurlijk jouw accountgegevens enz. ook hebt toevertrouwd)
  #17  
Oud 04-03-13, 18:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papakroket Bekijk bericht
Is dat zo? Ik herinner mij dat ik vroeger gewoon via proximus verstuurde via de pc (1ste sms gratis), maar dat deze wel in rekening gebracht werden op mijn abonnement.
Moest je dan bij Proximus niet eerst inloggen met een gebruikersnaam en paswoord? Of kan iedereen die jouw mobiele nummer kent via zijn PC SMSjes op jouw rekening versturen?
  #18  
Oud 04-03-13, 18:08
urban urban is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 203
Standaard

heb je wel een jailbreak op je telefoon? als je geen jailbreak hebt zou het niet kunnen om een sms te versturen via jou telefoon nummer

herstel gewoon via itunes je telefoon naar nieuw en zet geen backup terug je foto's kan je weg gewoon zelf opslaan op je pc dan benje er gelijk mee klaar geen gezeur
  #19  
Oud 04-03-13, 18:18
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Om SMSjes te versturen op jouw rekening zal die persoon toch toegang gehad hebben tot jouw SIM-kaart (of duo SIM-kaart).
Dat zei mijn provider ook. Maar ik heb geen duo simkaart en de dagen en tijdstippen van de verzonden smsjes heb ik mijn telefoon in eigen beheer gehad.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 maart 2013 om 17:26 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urban Bekijk bericht
heb je wel een jailbreak op je telefoon? als je geen jailbreak hebt zou het niet kunnen om een sms te versturen via jou telefoon nummer

herstel gewoon via itunes je telefoon naar nieuw en zet geen backup terug je foto's kan je weg gewoon zelf opslaan op je pc dan benje er gelijk mee klaar geen gezeur
Ik heb er zelf nooit een jailbreak opgezet.

Moet dat op die bewuste Mac gebeuren of kan dat ook via een andere PC?
En heeft het zin op om mijn Iphone alle inhoud en instellingen te wissen?
  #20  
Oud 04-03-13, 18:26
urban urban is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San01 Bekijk bericht
Dat zei mijn provider ook. Maar ik heb geen duo simkaart en de dagen en tijdstippen van de verzonden smsjes heb ik mijn telefoon in eigen beheer gehad.
Is het maar een nummer waar naartoe word gesmst?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 maart 2013 om 17:29 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San01 Bekijk bericht
Dat zei mijn provider ook. Maar ik heb geen duo simkaart en de dagen en tijdstippen van de verzonden smsjes heb ik mijn telefoon in eigen beheer gehad.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 maart 2013 om 17:26 ----------



Ik heb er zelf nooit een jailbreak opgezet.

Moet dat op die bewuste Mac gebeuren of kan dat ook via een andere PC?
En heeft het zin op om mijn Iphone alle inhoud en instellingen te wissen?
Als je via itunes hersteld en daarna geen reservekopie terug zet word alles ervan af gegooit en heb je een soort van formateren gedaan op je iphone
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4s wordt niet opgeladen in auto, van mijn vrouw wel... djarend iPhone algemeen 9 22-07-12 16:36
Zo..... mijn Iphone wordt gerepareerd !!!!! Michael_D iPhone accessoires en onderdelen 1 19-10-11 13:08
Windows: Mijn Iphone wordt in geen enkel proggie gevonden Chewbaka Desktop-applicaties 0 31-07-10 03:52
Mijn Iphone wordt bestuurd?! M-rij iPhone algemeen 6 07-03-10 23:38
iphone wordt niet herkend op mijn mac vanrumst Unlock [archief] 4 28-10-07 10:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:27.