iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 5 imei unlock, komt uit buitenland (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/136264-iphone-5-imei-unlock-komt-buitenland.html)

arthuuur 04-03-13 18:58

iphone 5 imei unlock, komt uit buitenland
 
hey, had eens een vraagje

ben deze vakantie gaan skieen en had op de piste een iphone 5 gevonden.
bleek dat deze gsm afkomstig was van Zweden of Denemarken ofzoiets (weet ik niet juist). Nu hij stond nog aan, dus ik had hem in men zak gestoken en daarna naar ons app. gegaan. daarna heb ik de iphone laten herstellen naar basis instellingen, sim kaart eruit gehaald etc. Ik ben thuis gekomen en wat is nu het probleem dat hij zegt. 'NO SIM CARD INSTALLED' 'insert a valid SIM with no PIN lock to activate iPhone' nu weet ik niet goed wat ik moet doen.

ik denk dat deze nog zo een imei lock heeft maar kan ik zomaar naar een telenet winkel lopen en vragen of ze deze kunnen unlocken??

mvg

edje-ken 04-03-13 19:00

ik heb zo'n idee dat er weinig mensen behoefte hebben om je een goed antwoord te geven.
Ik denk zelfs dat de meeste antwoorden zullen zijn dat je de telefoon af had moeten geven bij de politie o.i.d.

edje

Guest-20180925190238 04-03-13 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arthuuur (Bericht 883210)
hey, had eens een vraagje
ben deze vakantie gaan skieen en had op de piste een iphone 5 gevonden.
bleek dat deze gsm afkomstig was van Zweden of Denemarken ofzoiets (weet ik niet juist).

Hey. Waarom heb je die iPhone 5 niet bij de politie afgegeven of zoiets :confused:

arthuuur 04-03-13 19:09

omdat er geen poltie was in dat skigebied

Guest-20180925190238 04-03-13 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arthuuur (Bericht 883213)
omdat er geen poltie was in dat skigebied

Juist :) Een skigebied zonder politie :rolleyes: Hoe dan ook, verwacht niet al te veel ondersteuning op dit forum voor dit soort toestanden.

Succes verder :)

arthuuur 04-03-13 19:16

ja, ik kon het toch maar even vragen, ik vind dit nochtans een vrij begrijpelijke vraag, wat doe je met geld dat je op de grond vind, steek je toch ook in je zak, of zouden jullie hier namelijk ook mee naar de politie gaan
enfin, ik vraag nog wel wat rond

toch bedankt voor de moeite

Guest-20180925190238 04-03-13 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arthuuur (Bericht 883215)
toch bedankt voor de moeite

Je hebt niet alleen een gevonden voorwerp verduisterd maar ook nog de privacy van de rechtmatige eigenaar geschonden (die je makkelijk had kunnen achterhalen):

Citaat:

Nu hij stond nog aan, dus ik had hem in men zak gestoken en daarna naar ons app. gegaan. daarna heb ik de iphone laten herstellen naar basis instellingen, sim kaart eruit gehaald etc.

XIII 04-03-13 19:23

En bij dit soort activiteiten geven we hier inderdaad geen hulp.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:58.