iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4S Batterij Problemen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/136280-iphone-4s-batterij-problemen.html)

Fredzzz 04-03-13 23:44

iPhone 4S Batterij Problemen?
 
Beste leden,

Ik heb al met de search functie het forum doorzocht, maar kon geen exacte antwoorden vinden op mijn probleem.

Het gaat om een iPhone 4s 64GB. Geen jailbreak. Neverlocked, komt uit de Apple Store Geneva (Zwitserland).

Momenteel draait die op 6.0.1 (10A523), maar het probleem doet zich al langer voor (dus ook op eerdere versies).

Batterij / Acuu Probleem?
Mijn iPhone valt vaak te vroeg uit, desondanks er staat dat de iPhone gewoon nog batterij heeft.

Voorbeeld: vandaag wilde ik even kijken hoe laat het was op mijn iPhone, bleek dat mij iPhone uit was. Ik had hem niet uitgezet. Ik zet dus mijn iPhone aan, staat er dat die aan de oplader moet. Gelijk weer geprobeerd aan te zetten, ging die deze keer wel aan. Gaf die 35% batterij aan (klopte ongeveer wel sinds vorige gebruik).

Dus ik gekeken hoe laat het was, en weer op stand-by gezet. Geen minuut later wilde ik iemand bellen en gaf die nog maar 23% aan. Dit klopt niet dacht ik.

Een ander voorbeeld: ik was aan het surfen, had nog 19% - iPhone valt uit en zegt geeft aan dat hij leeg is (rood oplader teken).

Wat kan er mis zijn met mijn iPhone? Ik zelf denk aan een defecte accu / batterij?

Kan iemand mij hier verder helpen? Ik heb alle voorgaande iPhones ook gehad, en nog nooit dit probleem gehad.

Garantie?
Valt dit gewoon onder garantie? Ik weet van het verhaal van de mààr èèn jaar garantie van Apple (wat dus nu twee jaar is geworden). Maar geldt deze garantie alleen voor Apple producten die NA de uitspraak zijn gekocht, of alle Apple producten?

Ik heb mijn iPhone namelijk op 30-12-2011 gekocht (dus net een dik anderhalf jaar oud). Ik zou dus nog onder de wettelijke 2-jaar garantieperiode moeten vallen, toch?

Dan het volgende: hij is gekocht in Genève, Zwitserland. Ik kan, neem ik aan, toch gewoon hier via Apple Nederland iets regelen met de garantie en het eventueel maken/vervangen van de iPhone?

Alvast bedankt!

XIII 05-03-13 00:12

Je had en hebt geen 2 jaar garantie:

De wettelijke garantieperiode in Europa | ConsuWijzer.nl

Mogelijk dus zelfs langer. Maar Apple doet erg moeilijk op dit punt...

Fredzzz 05-03-13 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 883309)
Je had en hebt geen 2 jaar garantie:

De wettelijke garantieperiode in Europa | ConsuWijzer.nl

Mogelijk dus zelfs langer. Maar Apple doet erg moeilijk op dit punt...

Begrepen, maar hoe kan Apple dan nog moeilijk doen? Het staat toch wettelijk vastgesteld dat ze (minimaal) twee jaar garantie moeten geven?!

Als ik mijn S/N intoets op de Apple site (voor customer care) dan krijg ik inderdaad te zien dat alles qua garantie is verlopen, terwijl mijn iPhone maar iets ouder dan èèn jaar is.

Guest-20180925190238 05-03-13 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fredzzz (Bericht 883341)
Begrepen, maar hoe kan Apple dan nog moeilijk doen? Het staat toch wettelijk vastgesteld dat ze (minimaal) twee jaar garantie moeten geven?!

In de EU is dat blijkbaar zo bepaald:

Citaat:

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Heb jij die iPhone niet gekocht in een land dat geen lid is van de EU? Ben je dan geen koopovereenkomst aangegaan met een bedrijf in een land buiten de EU? Is het dan niet zo dat het consumentenrecht van Zwitserland van toepassing is en niet dat van de EU?

Het zijn maar vragen. Kan er zelf niet op antwoorden omdat ik geen jurist ben. Succes verder :)

Fredzzz 05-03-13 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 883343)
In de EU is dat blijkbaar zo bepaald:



Heb jij die iPhone niet gekocht in een land dat geen lid is van de EU? Ben je dan geen koopovereenkomst aangegaan met een bedrijf in een land buiten de EU? Is het dan niet zo dat het consumentenrecht van Zwitserland van toepassing is en niet dat van de EU?

Het zijn maar vragen. Kan er zelf niet op antwoorden omdat ik geen jurist ben. Succes verder :)

Klopt allemaal, vandaar dat ik even niet weet wat ik moet doen.

Ik ben aan het uitzoeken hoe de regels zijn in Zwitserland, een niet-EU staat.

Maar omdat ik het toestel rechtstreeks bij de leverancier en producent heb gekocht (Apple Store), hoopte ik dat ik ook via de Nederlandse Apple customer service geholpen kon worden.

Er van uitgaande dat ze in Zwitserland ook twee jaar garantie hebben, zou het toch te gek voor woorden zijn als Apple me nou terug zou sturen naar Zwitserland om het daar maar op te lossen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:06.