//

iphone 3gs gekocht en problemen.

iphone 3gs gekocht en problemen. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Gisteren heb ik via het net een iphone 3gs gekocht. Ik ben ven voledig leek ivm een i phone en dit is eigenlijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-03-13, 11:31
vince81 vince81 is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard iphone 3gs gekocht en problemen.

Beste mensen,

Gisteren heb ik via het net een iphone 3gs gekocht.
Ik ben ven voledig leek ivm een i phone en dit is eigenlijk de eerste dat ik in mijn handen heb.
Even was ik blij tot ik mijn simkaart inbracht.
Ik zetten de iphone aan en moest het land en taal invullen. Ook vroeg hij naar de Wi-Fiverbinding en die vond hij op mijn thuismodem.
Na dit alles te hebben gedaan kwam ik op een aciveringsscherm uit dat even bleef laden. Ong drie minuten. Na die drie minuten geeft hij een melding:

uw iphone kan niet worden geactiveert worden omdat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is. sluit uw iphone aan op i tunes voor activering of probeert u het over enkele minuten nogmaals.

Ik heb hem dan aangesloten op itunes. daar zocht itunes even en dan kwam ik op de pagina van de telefoon. de balk was wit en kwam geen verdere info bij over mijn toestel.

Nu is mijn vraag wat moet ik doen om mijn toestel te activeren.
Ik zou via een gewone pre-paycard van base willen werken.

Mvg
Vince
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-03-13, 11:42
besiktas97 besiktas97 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 69
Standaard

Weet je zeker dat deze toestel ook simlock vrij is ?
Mocht dat niet zo zijn, kan je de toestel dus niet activeren en werkend krijgen met jou simkaart.
  #3  
Oud 06-03-13, 11:47
vince81 vince81 is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

Hoe kan ik dit te weten komen?
Of oplossen?
  #4  
Oud 06-03-13, 11:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vince81 Bekijk bericht
Hoe kan ik dit te weten komen?
Stuur een PM met het iMEI-nummer van die iPhone naar het forumlid senna22. Die goede man kan nakijken of die iPhone al dan niet een SIM-lock heeft.

Succes gewenst
  #5  
Oud 06-03-13, 11:52
vince81 vince81 is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

Doe ik!
Alvast bedankt!


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 maart 2013 om 11:00 ----------

Indien deze Iphone een exemplaar is met simlock, kan ik deze dan op een manier gaan omzeilen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 maart 2013 om 11:40 ----------

SImlock dus
Is er een manier om dit niet betalend te doen?
dit zijn de gegevens die ik heb:
iphone 3gs 32gb
firmware version 6.0.1
first activation: 15/04/10
last activation: 15/04/10
simlock: locked
next theter: uk vodafone
  #6  
Oud 06-03-13, 13:49
besiktas97 besiktas97 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 69
Standaard

Je kan het proberen met een jailbreak, echter weet ik niet of dat de benodigde software die dat doet ook beschikbaar is voor deze versie?
  #7  
Oud 06-03-13, 13:57
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Een simlock is afkomstig van de provider die het toestel heeft verkocht. Dat is normaal niet via een jailbreak te omzeilen als de iPhone nog geactiveerd moet worden (wel als je hem eerst activereerd en vervolgens jailbreakt).

Zo te zien zit er een simlock op van Vodafone UK. Nu heb je 2 mogelijkheden, naar Engeland en daar via Vodafone de unlock regelen (denk niet dat Vodafone in Nederland het voor je kan) of terug naar de verkoper en je geld terug halen.

Ik zou voor die laatste optie gaan. Hij heeft je een toestel verkocht dat niet bruikbaar is en daarmee heb je recht op je geld terug. Overigens kan het goed dat hij wist dat je tegen dit probleem aan zou lopen en ruikt het ook nog eens naar oplichting. Zou dus goed kunnen dat de verkoper niet thuis geeft. In dat geval kun je nog overwegen aangifte van oplichting te doen (sterker nog, dat zou ik je absoluut aanraden). Maar neem eerst maar eens contact op met de verkoper.

Helaas ben je niet de eerste die dit overkomt (en ik vrees ook niet de laatste)...
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #8  
Oud 06-03-13, 21:25
vince81 vince81 is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

De verkoper is niet meer bereikbaar, dus hij zou van dit voorval wel op de hoogte zijn geweest.
Ik heb weinig zin om hier klacht tegen te gaan neerleggen.
Heb het toestel 50 euro betaald en denk dat ik meer zal verliezen aan telefoongesprekken, benzine, tijd, enz... Dan dat het mij gekost heeft.
Wel heb ik de telefoon in recoverymode gekregen en reageert itunes wel.
Ik kriig de melding dat er een iphone is aangetroffen die in herstelmodus actief is en dat ik de iphone moet herstellen voordat hij kan gebruiktworden met itunes.
Doen of niet doen?
  #9  
Oud 06-03-13, 21:28
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Kijken of je ergens een Vodafone UK simkaart kan krijgen en dan kan je hem activeren, dan kan je evt proberen met Ultrasn0w hem simlockvrij te maken?
  #10  
Oud 07-03-13, 01:46
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vince81 Bekijk bericht
Ik krijg de melding dat er een iphone is aangetroffen die in herstelmodus actief is en dat ik de iphone moet herstellen voordat hij kan gebruiktworden met itunes.
Doen of niet doen?
Zou het gewoon proberen, je hebt nu een telefoon waar je niets mee kunt dus waarom niet

En wat mijn voorganger al aangeeft, probeer een Vodafone UK simkaart te pakken te krijgen (evt. op internet bestellen). Hierbij een link naar Vodafone Pay as you go (de Engelse prepaid). Misschien kun je hem zo inderdaad activeren/unlocken (via de Britse klantenservice).
  #11  
Oud 07-03-13, 10:39
vince81 vince81 is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

de vodafone simkaart is besteld.
Nu heb ik ook een zaak tegengekomen die deze simlockvrij kan krijgen.
Nadeel is het kostenplaatje..... 150eurotjes...
zijn er nog zo adressen die mss goedkoper zijn?
via itunes durf ik eigenlijk nie goed, omdat ik bang ben de telefoon voledig stuk te maken.
  #12  
Oud 07-03-13, 10:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is een iPhone 3GS en die is eventueel wel softwarematig te unlocken. Ga eens kijken op de blog van het iPhone Dev Team wat de mogelijkheden zijn:

Dev-Team Blog

Succes gewenst
  #13  
Oud 07-03-13, 11:10
vince81 vince81 is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

Alvast bedankt!
Ben even gaan kijken maar dit is echt chinees voor mij.
Ben echt niet mee met de iphone termen.
Heb steeds een nokia e7 gehad.
Zal mss even wachten op de vodafone simkaart en kijken wat het toestel doet.
Wil het toestel ook niet verder intern beschadigen.
Het is extern voledig krasvrij en ziet er dus nog goed uit.
Hoop het toch nog ooit aan de praat te krijgen.
Mss dat ik wel 1 of andere "prof" tegenkom, en anders zal het een duur grapje worden.
  #14  
Oud 07-03-13, 11:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vince81 Bekijk bericht
Ben even gaan kijken maar dit is echt chinees voor mij.
Je kan ook eens in het "Unlock" forum gaan kijken, want daar gat het nu over. Daar staan wel wat oplossingen voor jouw probleem.
  #15  
Oud 07-03-13, 11:20
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vince81 Bekijk bericht
Nu heb ik ook een zaak tegengekomen die deze simlockvrij kan krijgen.
Nadeel is het kostenplaatje.....
Ik zou me er met zon bedrag wel even van verzekeren, dat het hier om een officiële imei unlock gaat.

Als ze simpelweg je toestel jailbreaken en via Ultrasn0w oid simlock vrij maken, loop je kans tzt hetzelfde probleem weer te krijgen. Bv als je je toestel updatet of hersteld via iTunes.

Er is vast wel een Turk te vinden die 'm voor 5 tientjes op die manier voor je 'unlocked'.... Maar dat wil je niet, zeker niet als je zelf geen verstand hebt van jailbreaken etc. Dat wordt een ramp met installeren van iOS updates, herstel operaties in iTunes etc. op je toestel.

Oa Forumlid Senna22 kan je hier wellicht advies over geven. Je hebt voor 50 euro een iPhone dus je bent al goedkoop uit (was natuurlijk al verdacht hè; 'als de prijs te mooi is om waar te zijn... Is het dat vaak ook') dus neem je verlies zoals je zelf al aan hebt gegeven, en laat m officieel unlocken. Dan ben je voor altijd vrij van deze problemen in de toekomst....
  #16  
Oud 07-03-13, 11:32
vince81 vince81 is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 7
Standaard

ik denk dat je voledig gelijk hebt. zal senna even contacteren.
Anders blijf ik maar rotzooien.
thnx
  #17  
Oud 07-03-13, 23:57
panisb panisb is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 30
Standaard

Nou, ik heb hetzelfde probleem met mijn 3 gs. Niet te activeren! Alles geprobeerd via redsnow, ibooty etc.. Ten lange leste bij de repair shop, maar helaas, ook daar is het hen niet gelukt. Ik baaaal. Dus, heeft er misschien toch nog iemand de ultieme oplossing?
  #18  
Oud 09-03-13, 09:21
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Als die Engelse Vodafone sim binnen is en je kunt je toestel activeren zou je natuurlijk de Engelse klantenservice kunnen benaderen met het verzoek je iPhone te unlocken. Weet niet hoe die regels in de UK zijn maar in het verleden was het (iig bij Vodafone) zo dat je na 2 jaar, gratis, de simlock van je telefoon kon laten halen.

Zou dat eerst doen voor je allerlei dure acties gaat ondernemen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 maart 2013 om 08:22 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panisb Bekijk bericht
Nou, ik heb hetzelfde probleem met mijn 3 gs. Niet te activeren! Alles geprobeerd via redsnow, ibooty etc.. Ten lange leste bij de repair shop, maar helaas, ook daar is het hen niet gelukt. Ik baaaal. Dus, heeft er misschien toch nog iemand de ultieme oplossing?
De ultieme oplossing is activeren met een simkaart van de provider die bij de simlock hoort en daarna unlocken. Andere oplossing is via de officiële weg een iPhone kopen
  #19  
Oud 09-03-13, 11:07
panisb panisb is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 30
Standaard

Ik heb er de originele t mobile simkaart in zitten ....
  #20  
Oud 11-03-13, 14:28
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Welke originele T-Mobile simkaart? Die van de verkoper of die van jou? Als er een simlock op zit dan zul je een (werkende) simkaart van de provider van het simlock in moeten stoppen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS Gekocht, kan ik hem terugbrengen? Azamato Orange 4 27-07-12 22:32
Iphone 3GS gekocht update fout MDsvs46 iPhone algemeen 28 22-08-11 13:41
Iphone 4 2 problemen en gekocht in Belgie ZoepC Koopinformatie België 2 30-01-11 10:33
iphone 3gs 2dehands gekocht, garantieprobleem?! baptiste___ Koopinformatie Nederland 4 22-08-10 21:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:18.