//

Lightning kabel vaak kapot, wie meer?

Lightning kabel vaak kapot, wie meer? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen van iphoneclub, Ik heb sinds de release de iPhone 5 Sinds ik de telefoon heb, heb ik geen enkel probleem met de iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-03-13, 00:02
Jovano Jovano is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Drenthe
Berichten: 38
Standaard Lightning kabel vaak kapot, wie meer?

Hallo mensen van iphoneclub,

Ik heb sinds de release de iPhone 5
Sinds ik de telefoon heb, heb ik geen enkel probleem met de iPhone zelf gehad, maar wat mij gigantisch stoort is de lightning kabel.
Als de kabel het doet werkt het ook prima, maar mijn 1e kabel lade na 2 maand mijn iPhone al niet meer op. Dus, ik naar de Saturn in Groningen, en daar kreeg ik zo een nieuwe kabel mee, top service!

Maar, nu weer na ongeveer 2/3 maand, gaat mijn huidige kabel weer kapot. De begin symptomen zijn nu dat hij in de goeie houding oplaad maar met 1 tikje tegen het toestel of kabel laad de iPhone niet meer op.
Morgen maar naar de iCenter in Groningen na school.

Wie hebben hier nog meer last van? Ben ik een van de enige? Ik lees er niet veel over op het forum hier.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-03-13, 10:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jovano Bekijk bericht
Wie hebben hier nog meer last van?
Geen enkel probleem hier. Gebruik nog altijd de allereerste originele Lightning kabel uit september 2012
  #3  
Oud 08-03-13, 11:10
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is nu online
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

De kabels die Apple levert bij hun iDevices zijn uberhaupt van slechte kwaliteit..... Ze gaan allemaal vrij snel kapot net achter de connector.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #4  
Oud 08-03-13, 11:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Ze gaan allemaal vrij snel kapot net achter de connector.
Allemaal? Ik heb nog eens heel goed gekeken naar de Lightning kabel van de iPhone 5. Ik zie daar geen schade of defecten. Ook die van de iPad 4 (die nog redelijk nieuw is) vertoont geen defecten.

Kan je eens een plaatje posten van jouw defecte Lightning kabel? Ik ben eens benieuwd hoe die schade er uit ziet. Bedankt
  #5  
Oud 08-03-13, 12:23
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is nu online
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Heb er nu even niet een voor handen maar zal proberen er later vandaag een te posten.
  #6  
Oud 08-03-13, 12:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Heb er nu even niet een voor handen maar zal proberen er later vandaag een te posten.
OK! Bedankt Hier alvast plaatjes van mijn Lightning kabel van september 2012. Ik zie geen schade en ook geen begin van een defect/schade.



  #7  
Oud 08-03-13, 12:55
gelderjg gelderjg is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 39
Standaard

Zal inwendige draadbreuk zijn.
Nooit connector aan kabel er uit trekken.
Altijd aan het huisje eruit nemen.
Ook niet knikken.
  #8  
Oud 08-03-13, 15:28
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

Ik ben benieuwd hoe sommige mensen omgaan met hun spullen Ik heb zelfs nog iPod kabels (die je nog moet indrukken) van 4 jaar oud die het nog prima doen. Hetzelfde geldt voor het type kabel welke daarna door Apple werd geleverd (iPhone 4, dus ook 2,5 jaar oud) en de nieuwe lightningkabel.

Er zijn ook mensen die een iPhone al binnen een maand vol krassen, beschadigd of vol butsen hebben. Op de mijne zit geen enkel krasje (sinds oktober in bezit).

Met andere woorden: Ik ben er heilig van overtuigd dat 75% van het vroegtijdig defect raken van dergelijke producten wordt bepaald door hoe de gebruiker er zelf mee omgaat
__________________

  #9  
Oud 08-03-13, 15:41
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Typ 81 Bekijk bericht
Ik ben benieuwd hoe sommige mensen omgaan met hun spullen Ik heb zelfs nog iPod kabels (die je nog moet indrukken) van 4 jaar oud die het nog prima doen. Hetzelfde geldt voor het type kabel welke daarna door Apple werd geleverd (iPhone 4, dus ook 2,5 jaar oud) en de nieuwe lightningkabel.

Er zijn ook mensen die een iPhone al binnen een maand vol krassen, beschadigd of vol butsen hebben. Op de mijne zit geen enkel krasje (sinds oktober in bezit).

Met andere woorden: Ik ben er heilig van overtuigd dat 75% van het vroegtijdig defect raken van dergelijke producten wordt bepaald door hoe de gebruiker er zelf mee omgaat
Kan niet anders dan het met je eens zijn! Het hoeft in dit geval niet persé zo te zijn, maar ook ik heb nóóit problemen gehad met een iPhone-kabel (of iPod).

Het is net als bij mensen die stomverbaasd zijn als ze zien dat hun iPhone beschadigd is na dat ze hem op de stenen hebben neergelegd.
  #10  
Oud 08-03-13, 17:14
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Ik gebruik hier. U de lightning kabel die plat is ( dus geen rond draad meer)

De platte hebben veel meer stevigheid dan de ronde uitvoering
  #11  
Oud 08-03-13, 21:15
wukkkie wukkkie is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 71
Standaard

Mijn kabel deed ook raar, is netjes omgeruild door Apple.
  #12  
Oud 12-03-13, 17:02
vercruz vercruz is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 9
Standaard

Mijn kabels van mijn iphone 3gs en iphone 4 werken nog allemaal perfect maar die van de 5 is reeds kapot.
  #13  
Oud 12-03-13, 23:07
Timbo82 Timbo82 is offline
• iOS 8.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jovano Bekijk bericht
De begin symptomen zijn nu dat hij in de goeie houding oplaad maar met 1 tikje tegen het toestel of kabel laad de iPhone niet meer op.
Probeer eens de ingang op de iPhone schoon/ stofvrij te maken, dit was bij namelijk het probleem.
  #14  
Oud 15-03-13, 13:14
Jovano Jovano is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Drenthe
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timbo82 Bekijk bericht
Probeer eens de ingang op de iPhone schoon/ stofvrij te maken, dit was bij namelijk het probleem.
Ja dat was het probleem ook kwam ik later achter, stof eruit en mijn kabel deed het weer

Wel vervelend dat stof probleem, had het bij mijn iPod touch 4g bij de geluids connector, dat enkel in je broekzak.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Typ 81 Bekijk bericht
Ik ben benieuwd hoe sommige mensen omgaan met hun spullen Ik heb zelfs nog iPod kabels (die je nog moet indrukken) van 4 jaar oud die het nog prima doen. Hetzelfde geldt voor het type kabel welke daarna door Apple werd geleverd (iPhone 4, dus ook 2,5 jaar oud) en de nieuwe lightningkabel.

Er zijn ook mensen die een iPhone al binnen een maand vol krassen, beschadigd of vol butsen hebben. Op de mijne zit geen enkel krasje (sinds oktober in bezit).

Met andere woorden: Ik ben er heilig van overtuigd dat 75% van het vroegtijdig defect raken van dergelijke producten wordt bepaald door hoe de gebruiker er zelf mee omgaat
Mee eens en niet mee eens. Mijn 1e lightning kabel was echt kapot, want de ipod van mn klasgenoot kon er ook niet meer mee worden opgeladen.
Ik vervoer de kabel niet, heb het altijd bij mijn nachtkastje.

Mijn 30 pins kabel van mijn ipod doet het na 3 jaar nog steeds, dus dat ik er niet rustig mee doe is het probleem niet
  #15  
Oud 15-03-13, 15:32
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is nu online
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Heb er nu even niet een voor handen maar zal proberen er later vandaag een te posten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
OK! Bedankt
Sorry dat het zolang duurt, afgelopen dinsdag vader geworden van een mooi meisje, genaamd Nova dus even te druk om me om een kabeltje te bekommeren.
  #16  
Oud 15-03-13, 15:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Sorry dat het zolang duurt, afgelopen dinsdag vader geworden van een mooi meisje, genaamd Nova dus even te druk om me om een kabeltje te bekommeren.
Dan heel hartelijk gefeliciteerd met de aanwinst
  #17  
Oud 02-03-15, 21:54
steelfighter steelfighter is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 76
Thumbs down kabelbreuk

reeds twee keer in een periode van een jaar een kapotte lightning kabel, telkens een interne draadbreuk, hij laadt dan alleen vanuit een bepaalde hoek op, zodra je hem eventjes verschuift kapt ie ermee, zeer irritant omdat ik het ook op mijn vakantie heb meegemaakt in zuidamerika en daar geen officiele apple support is, kabeltje kostte daar omgerekend bijna 25 euro bij een lokale provider telecomwinkel, kon echter niet opmaken of het om een originele kabel ging of replica, omdat er geen apple verpakking of iets dergelijks bijzat.....
Heb tijdens die 3 weken vakantie dus lopen klooien met die draadbreuk
  #18  
Oud 02-03-15, 22:45
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Geen enkel probleem hier. Gebruik nog altijd de allereerste originele Lightning kabel uit september 2012
Hier ook.
  #19  
Oud 02-03-15, 22:52
hammie1000 hammie1000 is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Harderwijk
Berichten: 8
Standaard

als je er voorzichtig mee omgaat en niet strak op rolt gaat hij lang mee
Ik doe er bijna 2 jaar mee
  #20  
Oud 04-03-15, 23:28
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
Kan niet anders dan het met je eens zijn! Het hoeft in dit geval niet persé zo te zijn, maar ook ik heb nóóit problemen gehad met een iPhone-kabel (of iPod).

Het is net als bij mensen die stomverbaasd zijn als ze zien dat hun iPhone beschadigd is na dat ze hem op de stenen hebben neergelegd.
Idem hier.. Zelf mijn ipad 2. En men iphone 3g hebben nog hun originele kabels en zijn nog heel
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Lightning naar HDMI kabel Henri iPhone accessoires en onderdelen 4 10-03-13 14:06
Lightning kabel iPhone 5 DaMeastro iPhone accessoires en onderdelen 5 10-11-12 21:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.