//

Iphone 5 Gestolen!! FMI is uitgeschakeld, wat nu!?

Iphone 5 Gestolen!! FMI is uitgeschakeld, wat nu!? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goeieavond allemaal! Ik zit met een naar en boos gevoel in me maag, mijn iphone 5 is na twee weken bezit gestolen in een café. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-03-13, 02:34
Holla1 Holla1 is offline
 
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 1
Thumbs down Iphone 5 Gestolen!! FMI is uitgeschakeld, wat nu!?

Goeieavond allemaal!

Ik zit met een naar en boos gevoel in me maag, mijn iphone 5 is na twee weken bezit gestolen in een café. Ik kon niet langer wachten tot morgen met plaatsen van dit bericht. Mijn boosheid gaat uit naar de politie dat zij steeds maar zeggen dat ze niks kunnen doen, maar het is toch mogelijk om via je IMEI - code je mobiel te kunnen terugvinden?

Natuurlijk had ik netjes Find my iphone er op, alleen de dieven hebben dit hoogstwaarschijnlijk er af gehaald of gps uit gezet, want er komt geen signaal op Find my iphone.. Mobile Me werkt ook niet, waarschijnlijk hebben ze dus gewoon mijn hele mobiel gereset..

Waarom doet de politie of APPLE geen moeite om via je IMEI-code iets terug te vinden, ik weet zeker als iets van hun gestolen wordt ze het binnen 24 uur terug hebben, toch? Of denk ik er nu te makkelijk over en gaat het moeilijker als ik op dit moment denk?

Wat kan ik doen, iemand loopt nu wss vrolijk rond met mijn gloednieuwe iphone 5, en wat kan APPLE e.v.t voor me beteken, omdat de politie toch niks kan doen.. Ik dacht altijd dat Apple alles kon..

Mijn punt is dus eigenlijk, kan APPLE of de politie het wel of niet? En ik lees dat er erg veel iphones gestolen worden, waarom richten ze niet een meldpunt op die de iphones terug kunnen vinden, het is schijnbaar toch een groot probleem?!

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

P.s sorry voor het late bericht, ik vond dit forum en moest het gewoon nu plaatsen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-03-13, 07:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holla1 Bekijk bericht
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Er lopen al een aantal topics over gestolen iPhones. Misschien moet je daar ook eens gaan kijken voor tips en aanbevelingen.
  #3  
Oud 10-03-13, 22:38
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Ik neem aan dat u zelf uw imeicode wel heeft?
Anders staat die op de achterzijde van de doos of in uw iTunes account.
U bent al bij de politie geweest begrijp ik, maar die nemen de aangifte niet op of zoiets?
Moeten ze, kan je op staan, alleen zal de prioriteit niet heel hoog liggen vrees ik.
Word ie gestolen met geweld, bv bij een straatroof oid, dan word de prioriteit ineens veel hoger en krijgen ze ook toestemming om die onderzoeken uit te mogen voeren.

Meldpunt is er niet dacht ik maar je kan middels je imeicode wel controleren of die gestolen is via Stop Heling
Daar kun je ook meer controleren zoals framenummers etc.

Het zou wel helpen als Apple bv gestolen imeicodes zou blokkeren voor updates en contact appstore.
Dat zou er vast voor zorgen dat een gestolen iPhone minder in trek zou raken.
Helaas zal dat kennelijk moeilijk zijn om uit te voeren, of heeft Apple er hele andere goede redenen voor om zoiets niet te doen.

Verder zoals hierboven al genoemd, via de zoekfunctie op dit forum gaat u (helaas) nog veel meer topics hierover vinden.
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
Reageren

Labels
apple, gestolen, imei, iphone 5 16gb, terugvinden



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone gestolen, wat nu? Henxs iPhone algemeen 362 05-02-17 17:43
iPad gestolen, wat nu? Mypod iPad algemeen 25 29-11-12 12:33
Iphone gestolen wat nu? dlfashion iPhone algemeen 7 30-08-12 14:31
iPhone gestolen. Wat doet 'Zoek mijn iPhone'? smcfp iPhone algemeen 22 30-06-12 18:11
Laptop gestolen, wat nu? gemmy61 iTunes 13 26-03-11 23:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:44.