iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ipod touch 4g 8GB wit scherm na onderzoek (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/136494-ipod-touch-4g-8gb-wit-scherm-na-onderzoek.html)

Thijs07 09-03-13 12:53

Ipod touch 4g 8GB onderkant touchscreen kapot
 
Hallo iedereen,

Pas heb ik mijn Ipod touch 4g 8GB laten vallen waarna de homeknop het niet meer doet.
Ik heb mijn Ipod open gemaakt en weet nu wat er mis is, maar nadat ik alles dicht had gemaakt en ik hem probeerde op te starten kwam er 'het witte scherm'.
Waarschijnlijk komt dat doordat ik de Ipod per ongeluk aan heb gezet terwijl het LCD kabeltje nog niet aangesloten had.

Aansluiten op de PC werkt, maar na het herstellen van mijn Ipod blijft het scherm nog steeds wit. Mijn Ipod is nu dus wel helemaal leeg en de jailbreak is er dus ook vanaf. Ik heb al veel gegoogld en filmpjes gekeken op youtube en daar komt meestal terug dat ik:
- De aan/uit knop en de home knop 10 seconden in moet houden totdat het apple logo verscheind.
- Of hetzelfde doen maar dan de home knop in blijven houden en de Ipod op itunes aansluiten.
- En als dat allemaal niet lukt naar de apple store gaan...

Op dit moment ben ik van plan om eerst te zorgen dat de homeknop het weer normaal doet en kijken of één van de eerste manieren lukt.

Mijn echte vraag is nu of er nog meer oplossingen zijn om mijn Ipod werkende te krijgen.

Gr. Thijs

kimvb 09-03-13 13:38

Gewoon zorgen dat de home knop werkt en een hard reset doen. Dan werkt alles terug. :-)

Thijs07 09-03-13 15:28

Oke, ik heb even het scherm aan de onderkant open gemaakt en zo kon ik met een pinset toch bij het homeknopje. Nu heb ik mijn Ipod opgestart in de DFU modes en hij doet weer (normaal), nu ik hem eindelijk werkende heb gekregen doet de onderste helf van het touchscreen het niet meer.
Zou dit kunnen omdat de onderkant nog niet helemaal ver genoeg aangedrukt is of dat er iets beschadigd is?
Als het door beschadigen komt, waar zou het dan aan liggen; het scherm, touchscreen, digitizer, enz...

kimvb 09-03-13 17:05

meestal is het de digitizer die defect is dan .
Mss wel kijken of alle fiches nog goed inzitten kan ook soms de fout zijn .
wat meestal de fout is bij de ipod 4 is aan de binnen kant boven aan het scherm zit het kabeltje die zit op een speciale manier geplooid als je het dan open doen of een nieuw steek verandert de kabel een beetje van positie en als je hem dan dicht drukt kan je de kabel beschadigen .
Spreek uit ervarig ;-)

Thijs07 09-03-13 17:21

Mijn Ipod is nu bijna leeg en dan zal ik hem zo eens open maken.
Maar wat zijn de 'affiches' die je bedoelt?
Alvast bedankt

kimvb 09-03-13 18:11

de fiches bedoel je .
Wil hiermee zeggen de aanluitingen van je kabels aan je moederbordje (ben belg he dus zitten soms dialecte woorden tussen mijn typen )

Thijs07 09-03-13 20:26

Als het idd daar aan ligt, hoe komt het dan dat de rest het wel gewoon doet?
De grens loopt van onder tot op de grens van de unlockslider, dus het unlocken gaat net. Ligt het dan nog steeds aan de digitizer?

suzuki2002 09-03-13 22:14

Een ipod 4 losnemen is een erg secuur werkje .(als je het scherm weer wilt hergebruiken)

Ik vermoed dat je lcdkabel defect is geraakt door het te ver te buigen .


Je kan de homeknop ook overbruggen door de metalen plaat weg te halen en dan met een pincet de homeknop te doen kortsluiten .


Zo kan je dan toch een harde reset uitvoeren.

ad9007i 10-03-13 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 884434)
Een ipod 4 losnemen is een erg secuur werkje .(als je het scherm weer wilt hergebruiken)

Ik vermoed dat je lcdkabel defect is geraakt door het te ver te buigen .


Je kan de homeknop ook overbruggen door de metalen plaat weg te halen en dan met een pincet de homeknop te doen kortsluiten .


Zo kan je dan toch een harde reset uitvoeren.

Gezever!!
Wat heeft de lcd kabel ( scherm) met het touchscreen te maken?
2 aparte delen :@

Nope, ik denk dat je eens op het touchscreen vanbinnen onderaan dus waar hij het niet meer doet op de randen drukken, daar zit zo een boordje die dat allemaal opvangt.

suzuki2002 10-03-13 10:45

Volgens mij gaat het probleem hier over een blijvend wit scherm ..

Dat heeft alles met het hetlcd te maken .


Maar goed druk maar lekker op het randje , let op niet te zacht drukken anders kan je het scherm niet kapot drukken

Thijs07 10-03-13 11:16

Ik heb het witte scherm al lang opgelost, dat heb ik gedaan door de achterkant iets te openen en met een pinset het homeknopje in te drukken en met mijn andere hand de aan/uit knop. Ik heb het homeknopje ook al gemaakt, dus die doet het weer perfect.
Het enige probleem nu is dus dat ik bij het open maken het touchscreen heb geraakt (denk ik) en dat het onderste deel het niet meer doet.
Zo als ik al zei kan ik nog net unlocken en het beeld is gewoon normaal dus het LCD kabeltje is gewoon goed, maar misschien zit het touchscreen niet helemaal goed meer op de juiste plek of is de digitizer kapot geraakt.

PS. Het forum zou nu eigenlijk moeten heten: kapot touchscreen. En hopelijk weet iemand daar nog een goedkope oplossing voor...

XIII 10-03-13 13:50

// Onvriendelijke berichten verwijderd.

Gebruik dit topic a.u.b. om Thijs te helpen, niet voor onderlinge onvriendelijkheden

kimvb 10-03-13 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 884457)
Gezever!!
Wat heeft de lcd kabel ( scherm) met het touchscreen te maken?
2 aparte delen :@

Nope, ik denk dat je eens op het touchscreen vanbinnen onderaan dus waar hij het niet meer doet op de randen drukken, daar zit zo een boordje die dat allemaal opvangt.


Oke jij vindt het gezever maar waar zit het kabeltje dan van het touchscreen denk je ????

Jawel loopt ook boven aan het scherm net zoals het LCD kabel .
Enkel aan de LCD kabel hangt een mini zilveren bakje (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven ).
En als het kabeltje van het touchscreen beschadigt is wat gaat er dan niet meer of gedeeltelijk werken denk je ??????
jawel raar maar waar de touchscreen


http://guide-images.ifixit.net/igi/n...yLrkYmi.medium

Zeg me eens hoeveel kabeltje zie je ????

Ik 2
1van het LCD scherm die met het zilvere bakje aan en 1 van het touchscreen .

Die van het touch screen is de kabel die een op een bepaalde manier geplooid zit in de ipod en als je hem hebt open gedaan en de kabel niet terug op de juiste manier hebt geplooid komt deze vast te zitten tussen het LCD scherm en het moederbordje en kan hij beschadigd geraken en dan werkt maar de helft van je scherm meer of soms compleet niks meer .

Hopelijk ben je hier iets meer mee dan gewoon op het randje proberen te drukken .

Thijs07 13-03-13 20:21

Dus volgens jou is die al kapot omdat die verkeerd geplooid zat?

kimvb 14-03-13 11:03

ja heb het zelf al 2 keer voor gehad .

Thijs07 16-03-13 18:22

Kun je een foto erop zetten,hoe het kabeltje wel moet zitten?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.