iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4S wil niet meer laden na reparatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/136510-iphone-4s-wil-niet-meer-laden-na-reparatie.html)

rioohhh 09-03-13 18:17

iPhone 4S wil niet meer laden na reparatie
 
Hallo,

Ik heb gisteren voor iemand het display van zijn iPhone 4S (ios 6.1.2) vervangen, alles is daarbij goed gegaan (dacht ik).
Tot ik vandaag een telefoontje kreeg dat zijn telefoon niet meer wil opladen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd...
Een andere dock connector, andere accu, ander display, maar elke keer het zelfde probleem.
Zodra ik de lader aansluit hoor ik een piepje en zie ik het icoontje verschijnen in de accu dat deze aan het laden is, maar toch loopt de accu langzaam leeg.
Ook wanneer ik hem aan mijn laptop aansluit herkent iTunes de telefoon...
Ik heb ook al een ander kabeltje geprobeerd, maar de eigenaar zelf had dat ook al met zijn auto lader en andere laders geprobeerd, lijkt me sterk dat daar iets mis mee is.

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen??
Alvast bedankt!

Econz 09-03-13 18:26

"Garantie tot aan de voordeur" - gevalletje, zou ik zeggen....

Ik kan je iig niet helpen, maar misschien heeft het nieuwe scherm een lekstroom?
Scherm terugsturen...

rioohhh 09-03-13 18:27

Heb er ook al een ander scherm aan gehangen... Dus dat lijkt me sterk.

Guest-20180925190238 09-03-13 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rioohhh (Bericht 884380)
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen??

Om zeker te zijn dat het geen software probleem is kan je eens een harde reset uitvoeren terwijl de iPhone aan de lader hangt.

Als de accu los is geweest van het moederbord is de power daemon (powerd) een paar parameters kwijt.

Econz 09-03-13 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rioohhh (Bericht 884383)
Heb er ook al een ander scherm aan gehangen... Dus dat lijkt me sterk.

Dan heeft het ook niks met het scherm te maken lijkt mij.
Misschien heeft de accu een optetter gekregen, toen het (oude kapotte) scherm kapot is gegaan.

Waardoor is het scherm van je klant btw kapot gegaan? gevallen ofzo?

rioohhh 09-03-13 18:41

@Econz, niet vervelend bedoeld deze opmerking, maar heb je mijn eerste bericht wel goed gelezen? :d

Het oude scherm is btw alleen gebarsten, heb deze ook aangesloten en de accu blijft leeglopen... En ja, dat is inderdaad val schade...

@Timosha, Heb ik inderdaad ook al geprobeerd... Maar lost ook niets op.. Heb het nu nog een keer geprobeerd met alles in originele staat (gebarsten display er aan gehangen)... Maar helaas

Guest-20180925190238 09-03-13 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rioohhh (Bericht 884389)
@
@Timosha, Heb ik inderdaad ook al geprobeerd... Maar lost ook niets op..

Dan kan je een software probleem uitsluiten en dan gaat het iets ingewikkelder worden (denk ik).

suzuki2002 09-03-13 20:03

Als je het risico neemt dat soort dingen te repareren tegen vergoeding ,
Dan zou ok zeggen neem je verlies koop een gelijkwaardig exemplaar terug en geef die aan de gedupeerde.

Gebruik in het vervolg ook een armbandje met aarding dan kan je dit soort dingen in de toekomst voorkomen .

Aldoende leert men .



Ps controleer even de batterijnaansluiting doormiddel van doormeten . Wellicht heb je met het loshalen te hard getrokken en is er een pootje losgekomen

rioohhh 09-03-13 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 884413)
Als je het risico neemt dat soort dingen te repareren tegen vergboeding ,
Dan zou ok zeggen neem je verlies koop een gelijkwaardig exemplaar terug en geef die aan de gedupeerde.

Gebruik in het vervolg ook een armbandje met aarding dan kan je dit soort dingen in de toekomst voorkomen .

Aldoende leert men .

Echt, wat wil je met dit soort opmerkingen bereiken? Totaal niet relevant...

suzuki2002 09-03-13 22:10

Niet relevant ?.ik zou pissed off zijn als iemand tegen betaling voor mij een reparatie uit zou voeren.
En vervolgens zeggen sorry ik weet niet hoe het kan dat ik hem gesloopt heb.



Ik geef je advies dat is waar dit forum voor is bedoeld .

ad9007i 10-03-13 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 884433)
Niet relevant ?.ik zou pissed off zijn als iemand tegen betaling voor mij een reparatie uit zou voeren.
En vervolgens zeggen sorry ik weet niet hoe het kan dat ik hem gesloopt heb.



Ik geef je advies dat is waar dit forum voor is bedoeld .


Ja voor goed advies staan we altijd open he suzuki2002 :)

Nee maar probeer anders een andere batterij, of laat heb een nachtje laden en kijk of het probleem zich nog voordoet

RomanB 27-03-13 00:16

Je hebt waarschijnlijk de battery connector kapot gemaakt op het moment dat je misschien iets te lomp de connector los trok van het logic board. Is door te solderen te repareren, maar is geen pretje.

Succes

Michaellvsr 09-05-14 23:08

Ik weet wel iets

faire4u 10-05-14 02:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michaellvsr (Bericht 959557)
Ik weet wel iets


.....en ga je ook zeggen wat je weet ? :confused:

On topic,

Wanneer je de iphone uitzet ( dus niet in standby of slaapstand ) en je zet hem b.v. na een uur weer aan is de batterij % dan minder geworden of hetzelfde gebleven, m.a.w. loopt die leeg zelfs als die is uitgeschakeld?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:43.