iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mobiele data, gebruik = stand-by (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/136560-mobiele-data-gebruik-stand-by.html)

BfromB 11-03-13 08:35

Mobiele data, gebruik = stand-by
 
Indien ik mijn iPhone opzet zonder mobiele data en zonder Wi-Fi is er geen probleem

Indien ik mijn iPhone opzet zonder mobiele data maar met Wi-Fi is er ook geen probleem

De problemen beginnen als ik mobiele data opzet (geen 3G):
  • In eerste instantie gebeurt er niets, er verschijnt zelfs geen E symbool
  • Ik moet eerst 3G opzetten vooraleer het mobiel datanetwerk actief wordt, indien ik 3G afzet is het E symbool zichtbaar en heb ik nog steeds een dataconnectie
  • Vanaf dan lopen mijn gebruik en stand-by tijd samen op, ook al gebruik ik mijn iPhone niet
  • Indien ik mobiele data uitschakel blijft het probleem aanwezig

Het heeft niets te maken met een internetconnectie als dusdanig, want indien enkel Wi-Fi doet het probleem zich niet voor.

Mijn operator voor mijn iPhone is Proximus.

Iemand een idee? (de iPhone als nieuw apparaat configureren zou ik liefst willen vermijden)

Techfreak 11-03-13 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BfromB (Bericht 884637)
Indien ik mijn iPhone opzet zonder mobiele data en zonder Wi-Fi is er geen probleem

Indien ik mijn iPhone opzet zonder mobiele data maar met Wi-Fi is er ook geen probleem

De problemen beginnen als ik mobiele data opzet (geen 3G):
  • In eerste instantie gebeurt er niets, er verschijnt zelfs geen E symbool
  • Ik moet eerst 3G opzetten vooraleer het mobiel datanetwerk actief wordt, indien ik 3G afzet is het E symbool zichtbaar en heb ik nog steeds een dataconnectie
  • Vanaf dan lopen mijn gebruik en stand-by tijd samen op, ook al gebruik ik mijn iPhone niet
  • Indien ik mobiele data uitschakel blijft het probleem aanwezig

Het heeft niets te maken met een internetconnectie als dusdanig, want indien enkel Wi-Fi doet het probleem zich niet voor.

Mijn operator voor mijn iPhone is Proximus.

Iemand een idee? (de iPhone als nieuw apparaat configureren zou ik liefst willen vermijden)

Wat staat er bij 'Persoonlijke Hotspot' bij instellingen? Staat daar uit of zoeken?

BfromB 11-03-13 18:32

Eerst is hij aan het zoeken, na een tijdje verschijnt er "Uit"

Techfreak 11-03-13 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BfromB (Bericht 884762)
Eerst is hij aan het zoeken, na een tijdje verschijnt er "Uit"

Ok. Dan kan het dat al niet zijn.

Heb je de andere topics op dit forum al nagelezen?

BfromB 12-03-13 07:11

Heb andere topics al nagelezen, en heb hierdoor al een aantal oorzaken kunnen uitsluiten zoals locatievoorzieningen.

Werner1963 12-03-13 07:36

Het lijkt alsof er een app op de achtergrond blijft draaien

Dubbelklik je op de homeknop, dan komt de multitasking-balk tevoorschijn, waar je de apps kunt ‘afsluiten’ blijf dan duwen op een app en tik opnieuw om de app uit de achtergrond te halen.

Sluit alle apps en doe een harde reset en (later) bekijk je je verbruik en stand-by tijd.

Nu zullen er ook nog steeds apps die toch nog internet verbruik zullen hebben zoals bv Whatsapp en Viber ......


http://www.iphoneclub.nl/160424/misv...eeft-geen-zin/

BfromB 12-03-13 07:45

Dat van die apps was het eerste dat ik gecheckt heb. Eens mobiele data geactiveerd, blijven gebruik en stand-by samen oplopen, zelfs als er geen apps in de achtergrond lopen, mobieledata terug uitgeschakeld wordt of de vliegtuigmodus wordt opgezet.

Werner1963 12-03-13 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BfromB (Bericht 884860)
Dat van die apps was het eerste dat ik gecheckt heb. Eens mobiele data geactiveerd, blijven gebruik en stand-by samen oplopen, zelfs als er geen apps in de achtergrond lopen, mobieledata terug uitgeschakeld wordt of de vliegtuigmodus wordt opgezet.


Dan zou ik toch proberen met app per app te verwijderen en telkens nakijken.
(of alle app verwijderen en 1 voor 1 opnieuw installeren en telkens nakijken)

Ik ga er vanuit dat Je nooit een jailbreak hebt gehad of een backup hebt terug geplaatst waar een jailbreak op was (van een oud toestel)

BfromB 12-03-13 07:59

146 apps ...
Nooit een jailbreak of back-up met jailbreak gebruikt

Werner1963 12-03-13 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BfromB (Bericht 884865)
146 apps ...
Nooit een jailbreak of back-up met jailbreak gebruikt

zeker meer dan de helft te veel die je niet gebruikt :)

Misschien biedt deze app de oplossing. Deze app geeft aan welke apps internet verbruik hebben en hoeveel
https://itunes.apple.com/be/app/data...1648?l=nl&mt=8

verdu30 17-03-13 17:41

Ik heb identiek hetzelfde probleem.
Iemand een oplossing?

BfromB 20-03-13 08:31

Ik heb ondertussen ook een nieuwe Proximus nano-SIM kaart gehaald, maar dit heeft het probleem niet opgelost.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 maart 2013 om 10:09 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 884866)
zeker meer dan de helft te veel die je niet gebruikt :)

Misschien biedt deze app de oplossing. Deze app geeft aan welke apps internet verbruik hebben en hoeveel
https://itunes.apple.com/be/app/data...1648?l=nl&mt=8

Indien het gewoon betrekking had tot internet gebruik zou het probleem zich ook moeten voordoen indien ik enkel Wi-Fi heb opstaan, maar dit is niet het geval. Het is dus specifiek voor mobiele data.

BfromB 21-03-13 09:46

Ondertussen heb ik mijn iPhone volledig opnieuw ingesteld als nieuwe iPhone. Ik had echter ook reeds een aantal apps geinstalleerd en het probleem was nog steeds aanwezig. Na verwijderen van alle niet-standaard apps was het probleem opgelost. Nu de apps een voor een terug installeren en zien welke app de oorzaak is. Ik laat hier weten als ik de "dader" gevonden heb.

verdu30 26-03-13 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BfromB (Bericht 886635)
Ondertussen heb ik mijn iPhone volledig opnieuw ingesteld als nieuwe iPhone. Ik had echter ook reeds een aantal apps geinstalleerd en het probleem was nog steeds aanwezig. Na verwijderen van alle niet-standaard apps was het probleem opgelost. Nu de apps een voor een terug installeren en zien welke app de oorzaak is. Ik laat hier weten als ik de "dader" gevonden heb.

Heb je de "dader" intussen al gevonden?

Ik heb identiek hetzelfde probleem met mijn iPhone 5 (zit bij Proximus).

Anders zet ik hier een lijst van al mijn geïnstalleerde apps, indien je dezelfde staan hebt vinden we misschien welke app dit veroorzaakt.

Werner1963 26-03-13 10:47

Bij mij was het de app instamusic (niet meer te verkrijgen in de AppStore).
Dit is om YouTube filmpjes en muziek offline te downloaden

Tijdens een Wi-Fi verbinden gebruikte deze app toch mijn databundel mobiel internet. Mogelijk wanneer de app op de achtergrond aan het downloaden was

BfromB 26-03-13 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verdu30 (Bericht 887675)
Heb je de "dader" intussen al gevonden?

Ik heb identiek hetzelfde probleem met mijn iPhone 5 (zit bij Proximus).

Anders zet ik hier een lijst van al mijn geïnstalleerde apps, indien je dezelfde staan hebt vinden we misschien welke app dit veroorzaakt.

Ik heb de "dader" nog niet gevonden, ik installeer apps al naargelang ik ze nodig heb. Momenteel 27 van de oorspronkelijke 146 apps geinstalleerd.

Goed idee om de apps te vergelijken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.